"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. szeptember 27., csütörtök

ÉDESBURGONYA KRÉMLEVES

















Nagy krémleves imádók vagyunk, így sokszor kísérletezek a különböző zöldségek ízével és kombinációival. A végén mindig jó fő ki belőle, mert a család rendszerint eltünteti a lábas összes tartalmát... 
Már régóta szemeztem az édes burgonyával, de most végre közelebb is megismerkedtünk. Ez egy nagyon érdekes burgonya, egyrészről a csodás színe miatt, másrészről pedig az íze végett. Nyugatabbra tőlünk, rengeteg formában készítik el, pl. salátának, fűszeresen sütve, tésztába keverve vagy ahogy én is, levesként... Egy csipetnyi gyömbérrel házasítva pedig, nagyszerű leves lett belőle.



Hozzávalók: 2 nagyobb édes burgonya, 1 kis fej hagyma, 1 kanál oliva olaj, 1 mokkáskanál gyömbérpor, só, őrölt bors, 2,5 dl főzőtejszín, 2 csapott evőkanál liszt, petrezselyemzöld. A tálaláshoz: levesgyöngy.


A burgonyát meghámozzuk, majd felkarikázzuk. 


 Forrás: net.


A hagymát nagyon apró kockára felvágjuk, majd egy kevés oliva olajon üvegesre pirítjuk. Hozzáadjuk a burgonyát, majd annyi vízzel öntjük fel, amennyi éppen csak, hogy ellepi. Sóval, borssal és gyömbérrel ízesítjük. Lassú tűzön puhára pároljuk a burgonyát. A tejszínbe belekeverjük a lisztet. A levest botmixerrel pürésítjük, majd behabarjuk a tejszínnel. A levest, gyöngyökkel és petrezselyemmel megszórva, forrón tálaljuk.










Illéskrisz Konyhája



26 megjegyzés:

  1. I'm in awe of your exquisite photos!

    VálaszTörlés
  2. Krémleves rajongó vagyok én is, jelentkezem egy adagra. :P Csodásak a képek - mint mindig. :o)

    VálaszTörlés
  3. A csodás napsárga színe még ilyen lehangoló, esős időben is jobb kedvre deríti az embert. Olyan jó ránézni a fotódra, legszivesebben leemelném az egyik poharat a képről. Még soha nem készítettem ilyet, de nekem biztosan nagyon ízlene.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Tényleg finom, nem csak a színe szép! :o)

      Törlés
  4. Csodálatos képek, mennyei leves!!Krémleves nálunk is nagyon bejön, de édesburgonyából még sajnos nem készült.:)

    VálaszTörlés
  5. Sosem ettem még édesburgonyát. De a színe a hokkaidó levesre emlékeztet. Az ízére nagyon kíváncsi lennék!

    VálaszTörlés
  6. Milyen édesburgonya ez? Ami nálunk van édesburgonya vagy csicsóka az nem ilyen. Talán ez a batáta? Mindenesetre nagyon finom lehet, nálunk is nagyon fogy mindenféle összeállításban minden krémleves. (márcsak azért is mert gyerekeim így nem látják benn a zöldséget)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát ez olyan "nyugati" :o). Ismerem a csicsókát, de az tényleg merőben más. Én meg azt nem kóstoltam még. Akkor cseréljünk az ízélményekkel! :o) Ha látok a piacon, veszek az biztos! Köszi!

      Törlés
  7. Nem jók az arányok, így nem túl egészséges egy olyan étel, ami egyébként az lehetne. Több zöldség kellene bele, az megadná a sűrűségét is, liszt pedig egyáltalán nem. Max 1 dl tejszín, csak a krémesség miatt. Dobtam egy hátast a 2.5 dl tejszín olvastán ...

    VálaszTörlés
  8. Nekem jók voltak az arányok, nagyon finom lett. "Ahány ház annyi szokás." Majd legközelebb... :o)

    VálaszTörlés
  9. Én kérek elnézést. (Csak zárójelben jegyzem meg, én mondjuk nem is küzdök súlyproblémákkal, és a családom sem, pedig amiket én főzök, azok is nagyon finomak ám...)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem kell elnézést kérned, mindenkinek szíve-joga hogy főz, és mit tesz az asztalra a családjának. Minden családnak meg vannak a szokásai és a mértékei. Nálunk ez még belefér.

      Törlés
  10. Soha nem ettem még édesburgonyát. Ki kéne már próbálni nekem is!

    (Annamáriának meg üzenem: én is súlyproblémával küzdök hormonzavar miatt, évek óta nem tudtam leadni egy dekát sem, pedig "egészségesen" étkeztem. Az orvosok azt mondták, nem is fogok lefogyni, törődjek bele. Nemrég elkezdtem sok-sok zsírt enni, és máris 10 kg-ot fogytam.
    A férjem meg sose volt az a zöldség-saláta fan, a jófajta szalonnát jobban értékeli, mégsincs súlyfeleslege. Na csak ennyit a tejszín mértékéről, meg a más blogján való kritizálásról.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is most vettem először, de úgy gondolom nem utoljára. Talán egy kicsit hasonlít az íze a sütőtökére...:o) Az én párom is nagyon szereti a szalonnát, füstölt, fokhagymás-főtt, vagy sült...Jöhet neki bármikor!

      Törlés
    2. Ki fogom próbálni. Picit elragadtattam magamat tegnap, csak érzékenyen érint ha kritizálják azokat, akik nem anorexiás modell méretűek...:))

      Törlés
    3. Semmi probléma! Hát had mondja el a véleményét... :o)))

      Törlés
  11. Nagyon örvendek hogy már hozzátok is eljutott az édes burgonya, ami itt nálunk már legalább száz éve terem...pláne itt Floridában. A lányom anyósa amikor itt volt olaszországbol látogatni, csempésztett magának egy pár édes krumplit a bőröndjében hogy ott elültesse!

    Nagyon de nagyon sikeresen készült a krém levesed, tetszenek az aranyoska leves gyönyök is a disznek, és szépek a csészék is...ja meg a fotók mint egy Csendélet hű festmény, vagyis fotók!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nahát ezt el lehet ültetni, és megered?! Nagyon finom leves volt. Épp ma főztem megint, mert nagyon bejött a családnak! Még utána nézek, hogy milyen finomságok készülhetnek még belőle...Gnoccit már láttam vele, nagyon guszta volt! Köszi!

      Törlés
  12. Szuperjól néz ki a kép!! a levest pedig kipróbálom:)Végre Érden is lehet kapni édesburgonyát,úgyhogy semmi nem áll az utamba:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak nem Érdi vagy?! Én is! Akkor üdv a fedélzeten! :o) Köszönöm!

      Törlés
  13. Gyonyoruek a kepeid es a leves nagyon fincsi lehet,ugy ahogy van! :)
    Az edesburgonya nagyon finom krumplipurenek is oszre,teli unnepekre egy kis reszelt narancshejjal,fahejjal megbolonditva.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :o) Nagyon jó ötlet az ünnepi fűszerezés naranccsal és fahéjjal! Máris elraktározom!

      Törlés