"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. augusztus 25., szombat

RÁNTOTT SAJTGOLYÓ












Lassan már az utolsókat rúgja a nyári szünidő, nemsokára kezdődik egy új tanév. Mivel elég hosszú a sulis szabadság, nekem már nehéz megoldani a gyerek-felügyeletet. A táboroknak vége, nagyszülők nincsenek, illetve csak apu, de ezt a tűzről pattant nőszemélyt nem tudom rábízni a megfáradt papára... Péntekre kértem egy nap szabit és csaptunk megint egy "csajos" napot. Rendeltem két jegyet a moziba, biztos ami biztos alapon, hogy jó helyre ülhessünk. Habár a mostani multiplexes mozikban tök mindegy hol ülsz, mert az előtted ülőnek a búbját sem látod. Mindegy, így szoktuk meg, hogy rendelünk, így most sem szakítottam a hagyományokkal. Hát amit most mondani fogok nem fogjátok elhinni...Csak ketten voltunk a 4-es teremben.... Annyit nevettünk ezen... Furcsa is volt a pénztárnál, mikor megvettem a jegyeket, hogy a pénztáros lány nagyon ajánlgatta, hogy ha nem akarunk negyed órát várni a filmünkre, akkor az 5-ös teremben most kezdődik a Csingilling... Szerintem ő látta a gépen, hogy csak két szem jegy van eladva a filmre... De ha szólt volna, megnéztük volna azt. Így kettesben maradtunk a lánnyal a nagy moziteremben. Furcsa is volt. Nem volt köhögés, zacskó csörgés, szék rugdosás és kollektív röhögés. Sosem voltam még így moziban, egyszer ezt is ki kellett próbálni. És hogy beszéljek egy kicsit az ételről is, ez volt a fincsi "csajos" ebédünk. Rántott sajt hasábburgonyával. Egy nagy tányérból lakmároztunk a szőnyegen a Tv. előtt tunkoltunk, filmet néztünk és beszélgettünk. Délután meg elmentünk még a "turiba" és vettünk egy két csini ruhát is. Csuda jó volt megint ez a csajos nap...



Hozzávalók kb. 8 sajtgolyóhoz: 15 dkg reszelt Trappista sajt, 1 tojás, 1 kanál liszt, só, bors.



A hozzávalókat összekeverjük és a masszából diónyi gombócokat készítünk. Duplán bepanírozzuk őket, majd tálra téve a hűtőbe tesszük, hogy jól lehűljenek. Forró olajban, aranysárgára sütjük a sajtos gombócokat. Nekem csak egy folyt ki, de az is csak egy kicsit. Legközelebb szerintem kifagyasztom sütés előtt a golyókat. Sült burgonyával és szószokkal tálaljuk.








Pár kép az kedvencekről...



Szofi és Teca...
Ezek ketten állandóan együtt lógnak. Együtt esznek, játszanak és alszanak. Még a mancsukat is egyformán tették le...













Arcfestés...






Illéskrisz Konyhája



15 megjegyzés:

  1. Szuper napotok volt, többször kéne ilyet csinálni:) A rántott sajt is nagy kedvencem, s kifagyasztva szoktam én is, úgy biztos nem folyik ki:) Édesek az állatkáid, Krisztike is nagyon csinos, kész hölgy már:) Tavaly elvállaltam 4 kislány arcfestését, hát leizzadtam rendesen mire végeztem:)

    VálaszTörlés
  2. Tökéletesen néznek ki ezek a golyók, lekapkodnék néhányat a szép tányérodról... (tudom, már hűlt helyük van csak:))
    A csajos nap leírása tetszett, különösen a mozis sztori. :9
    Az állatkák pedig annyira édesek... :o)

    VálaszTörlés
  3. Krisz, jót nevettem a történeteteken:))
    A golyók igazán ínycsiklandozóak!
    A kutyi, meg a cica is nagyon aranyos, a
    tűzrőlpattant pedig igazi kis hölgy!:)

    VálaszTörlés
  4. Ez valóban jó kikapcsolódás volt akkor számotokra. Csak azt nem értem meg hogy ezek a mozik hogy tudják egyáltalán fenntartani magukat.Én meg sem tudom mondani mikor voltam, de hallom hogy elég nagy pangás van. A sajtgolyód nagyon guszta. A lányod tündér nőcis! Az állatkáid cukik, de szívesen megsimizném őket!

    VálaszTörlés
  5. Egy ilyen csajos délutánt én is el tudnék képzelni. Csak egy baj van! Nekem "csak" fiam van. no nem baj, mi is szoktunk ilyen lusta napokat tartani. Moziban még nem voltam ilyen kevesen, de 6-an már igen. Még két jegyet vennünk kellett, hogy levetítsék a filmet. A golyó meg nagyon jó ötlet, fincsi lehetett. No az állatokhoz csak annyit, hogy Életem Párjával igen jókat mosolyogtunk itt a képernyő előtt. Mivel most vagyunk macskakeresőben. De kell hozzá kutyát is venni? ;-))
    A csajszi már kész nő! Ennyi Krisztikém,oda a pici lány! És csodaszép!!! :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A moziknak már 15%-os telítettség is nyereséges, továbbá tök mindegy, hogy hányan nézik abból a szempontból, hogy akkor is kell béreket, rezsit, stb-t fizetni, a kópiák meg előre ki vannak fizetve.
      Egyébként nagyon jó úgy moziba menni, hogy alig vannak azt meg külön imádom, ha csak egyedül vagyok. Igazi luxusmoziterem csak nekem:-) Isteni. És cseppet sem ritka, sőt én általában direkt el is kerülöm a fő, esti vetítéseket.

      Törlés
  6. Köszönöm az ötletet, imádjuk a rántott sajtot, de így még nem készítettem. Nagyon gusta ! :-) A pici lány pedig gyönyörű ! :-)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon csinos a kislány! A recepted a fotókkal együtt nagyon tetszik. A kiskutya a cicával pedig nagyon édes, jó, hogy így kijönnek egymással...:)

    VálaszTörlés
  8. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  9. A sajtod csodálatos, a fotóval egyútt. Az ifjú hölgyről és a kedvencekről az előttem szólók már elmondtak mindent.

    VálaszTörlés
  10. A moziknak már 15%-os telítettség is nyereséges, továbbá tök mindegy, hogy hányan nézik abból a szempontból, hogy akkor is kell béreket, rezsit, stb-t fizetni, a kópiák meg előre ki vannak fizetve.
    Egyébként nagyon jó úgy moziba menni, hogy alig vannak azt meg külön imádom, ha csak egyedül vagyok. Igazi luxusmoziterem csak nekem:-) Isteni. És cseppet sem ritka, sőt én általában direkt el is kerülöm a fő, esti vetítéseket.

    VálaszTörlés
  11. Sajnos el vesztettem az első kommentemet...még mindig rizigós az Internet. Tegnap egész nap nem volt Internetem a nagy tropikál vihar végett. Borzasztó szél volt, és egész nap zuhogott az eső. Kérdezted a multkor közel-e van a tenger? Hát bizony itt van, az "udvaromban"...ha,ha! Tenger partnál lakok!

    Nagyon guszta és finom a sajt gombócod...hasonlit nagyon a készitése a Sziciliai rizs, és sajtos gombóchoz!

    Az állatkák tündériek. Imádom mind kettőt...hova lett a kis fekete kutyiskátok amit magatokhoz fogadtatok?

    A kislányod egy komondott kis aranyos, tündéri MODEL!

    VálaszTörlés
  12. Hű, akkor tényleg közel a tenger. Mondjuk vihar esetén elég félelmetes lehet. Láttam már a tv.-ben, elég riasztó tud lenni. Köszönöm a kedves szavakat! A fekete kutyusról is vannak képek, azt majd később megmutatom. Ő kertben lakik, csak néha jön fel a alkásba látogatóba. Az a baj, ha feljön olyan "ramazurit" csap örömében, hogy utána pakolhatok fél órát...De nagyon szépen fejlődik és ében fekete- fényes a szőre. Nagyon okos, kéne vele többet foglalkozni és iskolába vinni mart nagyon képlékeny kutyus...

    VálaszTörlés