"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. augusztus 15., szerda

OLASZ HÚSGOMBÓCOS SPAGETTI

















Szakítva a hagyományokkal, ma újítottam az 'olasz' konyhámon. Persze nem örökre, hanem csak egy amolyan kitérés erejéig. Apróbb eltérésekkel, majdnem minden hozzávaló ugyan az, mint a Bolognai spagettinél. Gondoltam nem árt, ha most külön lesz a hús a szafttól, és az aranyló húsgombócok ott fognak majd ékeskedni a tésztakupac közepén... Sok blogon olvastam erről a receptről, / Meatball with spaghetti / és bevallom, mindig elvarázsolt a fizikumával. Ahány szakács, annyi fűszerezés, ahány séf, annyi íz... Én a legalapvetőbb módon készítettem el, a saját ízvilágunk szerint, és tényleg nagyon finom lett. Érdemes egyszer kipróbálni...  Mondjuk az én finnyás párom, egyből megérezte benne a különbséget. Kérdezte is, mitől lett ez más a megszokottól?... Nem bonyolódtam bele a válaszba, mert úgy sem ért hozzá, akkor meg minek taglaljam a recept érdekességét... Jóízűen megettük, főleg a nagy fiam.



Hozzávalók: 25-25 dkg sertés illetve marha darált hús, 1 tojás, 1/2 pohár zsemlemorzsa, 1 gerezd átnyomott fokhagyma, 1/2 csokor aprított petrezselyemzöld, 2-3 levél aprított friss bazsalikom levél, só, őrölt színes borskeverék, 1 db magozott és felaprított chili paprika.


A darált húshoz hozzákeverjük a többi hozzávalót, majd alaposan elkeverjük az egészet. Kicsit állni hagyjuk, majd apró gombócokat pödrünk a masszából. Kevés olajat hevítünk, és kisütjük benne a húsgombócokat. Mikor kisültek, letakarjuk és melegen tartjuk őket. Míg sülnek a húsgombócok, addig kifőzzük a spagettit és elkészítjük a paradicsomszószt.

Paradicsomszósz: 4 evőkanál sűrített paradicsom vagy 1 hámozott paradicsom konzerv, 1/2 fej aprított hagyma, 1 gerezd átnyomott fokhagyma, 1/2 pohár fehérbor, 1 csapott evőkanál liszt, 4-5 friss bazsalikom levél, só, bors, csipet cukor, 1 evőkanál ketchup, kevés víz. 


Kevés olajat hevítünk, majd a kétféle hagymát üvegesre pirítjuk benne. Hozzáadjuk a lisztet és átpirítjuk azzal is. Ez után bele tesszük a paradicsomot, a bort, egy kevés vizet, és állandóan kevergetve összeforraljuk a mártást. Hozzáadjuk az apróra vágott bazsalikomot és a fűszereket. Összefőzzük. Akkor jó, ha szép fényes és krémes mártást kapunk. Ez után már csak össze kell forgatni a szószt a kifőtt és leszűrt tésztával és a tetejére ültetni az aranyló gombócokat. Azon nyomban, forrón tálaljuk az ételt...








Illéskrisz Konyhája

13 megjegyzés:

  1. Én is láttam Jamienél ezt a receptet, rég szemezek én is vele:) Nagyon guszta:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta! Én a szószba főzöm a gombócokat, úgy is finom...

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz ki és gondolom nagyon finom is. A képek fantasztikusak, mint mindig.

    VálaszTörlés
  4. Hétvégi menü egyik eleme körvonalazódott általad. Köszönöm!

    VálaszTörlés
  5. Csodásan fest ez az étel! Bár kezdem azt hinni, hogy nálad a leglefotózhatatlanabb fogás is gyönyörű lenne :)

    VálaszTörlés
  6. Nálad mindig olyan guszta és mutatós ételek készülnek! Neked még azt is elhiszem, hogy mindig ilyen csodás tálalással kapja mindenki az adagját! :) Megyek is főzni, mert megéheztem!!! :))

    VálaszTörlés
  7. De régen ettem, nagyon szép lett a tálalás!

    VálaszTörlés
  8. Már tegnap is megcsodáltam, de ma is nagyon tetszik, - csak nem hagyhatom szó nélkül. Jó gondolat a husi átsütése, ki fogom próbálni!!

    VálaszTörlés
  9. Lányok!

    Köszönöm a hozzászólásokat! :o)))

    VálaszTörlés
  10. Hogy lehet az, hogy nálad mindig minden étel ennyire tökéletesen van elkészítve, tálalva és fotózva? Amint belépek hozzád, rögtön csorog a nyálam. :o)
    A férjem egyik nagy kedvence a bolognai > lépek is ettől az ételtől gyorsan, mielőtt még észrevenné, hogy mit nézegetek és azonnal ezt kérné Ő is... :-)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem nagy fáradtság a fotózás... Szépen elrendezem a tányéron az ételt, megterítek hozzá és köré rakok egy két hozzá illő tárgyat... Ennyi. Néha 2 perc és kész. Persze csak azokról készítek fotót, ami még nincs a blogon. Ha vendégek jönnek, mindenkinek majdnem így tálalok.

      Törlés
  11. Ma ezt főztem vacsira, imádtuk :) Köszike

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen! Örülök, hogy ízlett nektek is! :o)

      Törlés