"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. augusztus 7., kedd

HULLÁM BAGETT



















Bagettet sütöttem ma reggelire, mert elfogyott a kenyerünk. Korán keltem, mert ez a szélvihar nem hagyott pihenni...Olyan erővel süvített, azt hittem már leviszi a fejünk felől a tetőt. Gyorsan bedagasztottam, így mire felkelt a család, már ott díszelgett a frissen sült bagett-sereg az asztalon. Szerintem az illatára ébredtek, mert olyan finom volt... És nem csak az illata, hanem az íze is. Tea vaj és kakaó volt mellé. A párom megevett egy egész rudat, nem értem hogy fér el benne ennyi friss kenyér!?...A hagyományos dagasztás nélküli tésztát használtam hozzá. Nem szoktam hozzá semmit méricskélni, szórom, öntöm, morzsolom, keverem és kész. Persze most, hogy feltettem ide, mértem becsülettel...


Hozzávalók: 30 dkg kenyér liszt, 28 dkg sima liszt, 1/2 liter langyos víz, 1.5 gr. friss élesztő, 1 kávéskanál cukor, 1 csapott evőkanál só.


A hozzávalókból tésztát keverünk, nem kell simára dolgozni, majd letakarva kb. egy órát kelesztjük. Mikor megkelt, három részre osztjuk a tésztát és hosszú hengert sodrunk belőlük. Éles ollóval laposan éket vágunk a tésztába, majd a csücsköt visszahajtjuk. Végig így megvágjuk-hajtjuk a tésztát. A másik két adag tésztával is így járunk el.












Letakarva még egy húsz percet pihentetjük, majd mehet a forró sütőbe. 175 C-on, pirosra sütjük a bagetteket. Frissen ropogósan az igazi!



Illéskrisz Konyhája



16 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet!! Az én férjem is elképesztő mennyiségeket bír enni a friss kenyérből. :) Én meg csak irigykedem.

    VálaszTörlés
  2. Kriszti, mennyire "formázható" ez a lágy tészta? Látom, Te már eleve a sütőpapíron vágtad, hajtogattad...Utólag még megszórtad liszttel, hogy ilyen rusztikus, békebeli külsőt kapott?
    Megkapó az egyszerűsége, én is ki fogom próbálni. a fotók pedig (biztosan unalmas is már, hogy mindig ugyanazt hajtogatjuk, de megérdemled, hogy újra és újra ismételjük :) gyönyörűségesek!
    Nagyon szeretek hozzád betérni, a blogodat áthatja a pozitív energia. Jó időzni nálad! :)
    Judit

    VálaszTörlés
  3. De szééép :)! És milyen finom lehetett!!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon klassz ötlet és nagyon szép kenyérke!
    A cikk rólad, roppant kedves és tartalmas. Finomakat készítettél. Jó volt ebből a médiából is megismerni Téged! Gratulálok!

    VálaszTörlés
  5. Én is csak azt tudom mondani, csodaszép:) Én most jelenleg diétázom, kenyérfélét nem eszem, így most inkább hamar ellapozok, amíg nem kívánom meg:)

    VálaszTörlés
  6. Margaretta!

    Köszönöm! Sajnos én is tudok enni friss, meleg kenyeret...Azért próbálom visszafogni magam... :o)

    Judit!

    Vastagon lisztezett alapon sodortam rúddá a tésztát, és amennyi liszt rárragadt, csak annyi van rajta. Külön nem szórtam meg. elégy lágy a tészta, azért formáztam már a tepsin. Nem is tudnád máshogy, mert a vágás alatt nagyon vékony lesz, átemelésnél biztos elszakadna... És köszönöm a kedves szavaidat!!

    Maria!

    köszönöm! :o)

    Gionetta!

    Köszönöm, nagyon kedves vagy! :o)

    Kati!

    Hűha, ha diétázol, akkor majd inkább később nézegesd! :o) Én nem tudtam ellenálni.. Sajnos... :o)

    VálaszTörlés
  7. Javaslom menjetek nyaralni. Akkor nem is diétázik az ember lánya, s mégsem kell ilyensminek helyből nekiugrani ;-)

    VálaszTörlés
  8. De jól néz ki! Tetszik ez a formázás.

    VálaszTörlés
  9. Nagyon szép lett:) Nálunk sem okoz gondot egyes férfiaknak benyomni egyegész bagettet:)

    VálaszTörlés
  10. 4Gyerek!

    Mennék én, csak idén szegényes az eklézsia... Sajnos kenyérsütéskor nincs diéta. :o)

    Petra!

    Köszönöm! Igen, nekem is nagyon tetszik. :o)

    Trollanyu!

    Köszönöm! Ezek a pasik már csak ilyenek... :o)

    VálaszTörlés
  11. Nagyon szépséges!! Olyan, de olyan finom kenyereket, és péksüteményeket tudsz sütni, hogy én mindig csak ámulok és bámulok. Ez a recept egyszerű, így lehet én is megpróbálkozom vele. Na persze ilyen csodás az enyém soha nem lesz.:)

    VálaszTörlés
  12. Ez a hullám bagett valami fantasztikus...nagyon ügyesen formáltad, és gyönyörü a formája, a ropogós teteje, és az ize is! Te és a lányom nyithatnátok egy pékséget, mert ő is gyönyörü kenyereket süt!
    Én viszont ennyi sok profi szakács munkám után le maradtam a kenyér sütésröl, mert nem győztem főzni, a rengeteg féle ételeket!

    VálaszTörlés
  13. Kriszti, hogy Te miket készítesz!!! Csodálom az energiádat ehhez a sok finomsághoz... :o)

    VálaszTörlés
  14. Hi, I came across your blog when I noticed some visits on mine originating from here. I must say that I was pleasantly surprised at all the gorgeous breads I found here. Now I'm following you, can't miss any more of your delicious recipes!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. You are welcome with much love, thn I will look in to you! : o)

      Törlés