"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. július 10., kedd

MÁLNÁS ÁFONYÁS RIZSDESSZERT












A lányaim / a sajátom és egy lízingelt / táborba járnak itt Érden, a fiam pedig elment a párommal dolgozni. Hogy kedvezzek a elfáradtaknak, mert  ugyebár a táborban is nagyon el lehet fáradni, arra gondoltam, hogy mire hazajönnek, meglepem őket egy finom gyümölcsös desszerttel. Jól behűtöttem, úgy hogy mire haza értek máris elfogyaszthatták a hűs nappaliban. A finoman krémes, tejes rizskrém nagyon jól passzolt a málnával és az áfonyával. Hamar elfogyott, csak úgy lapátolták befelé...Nekem csak a lábos alján maradt egy kevéske. :o) Az alapja a jól ismert tejberizs, a gyümölcs pedig tetszés szerint variálható hozzá.



Hozzávalók:  8 dl tej, 2 dl víz, 11 dkg kerek szemű rizs, 1 evőkanál méz, 1 vaníliás cukor, 4 evőkanál cukor, 1 evőkanál Oetker vaníliás puding por, csipet só, 3 dkg teavaj. Tetszés szerint gyümölcs: málna, áfonya, ribizli, meggy, barack...stb.



A rizst megmossuk, és a hideg tejben feltesszük főni. A tejet ízesítjük a cukorral a mézzel, a vaníliás cukorral és a sóval. Állandóan kevergetve, lassú tűzön, puhára főzzük a rizst. Ha főzés közben nagyon sűrűsödne, pótoljuk a tejet. Mikor megpuhult a rizs, a pudingport kikeverjük kb. 1 dl tejjel és hozzákeverjük a rizshez. Egyet forralunk rajta és a végén beledobjuk a vajat. Elkeverjük. Hideg vízbe állítva  a lábast, langyosra hűtjük a rizspudingot. A desszertes kelyhek aljára rizskrémet teszünk, majd
teszünk rá málnát. Ez után megint rizskrémet teszünk a kehelybe, majd a végén kirakjuk a tetejét sok-sok gyümölccsel. Behűtjük és úgy tálaljuk.









Illéskrisz Konyhája



16 megjegyzés:

  1. Minden hozzávaló nagy kedvencem (a tejberizsért rajongok, mégis többnyire csak a tejbegrízt készítem, mert Milán azt szereti, és mert az hamarabb elkészül, mint a rizs:). Szóval e csodásan kinéző "készítményedet" én is nagyon hamar belapátolnám. :o))

    VálaszTörlés
  2. Ó ezt most nagyon szívesen megkóstolnám, de mivel táborban nem voltam így nem is kaphatok?:-)) Nagyon guszta és igen finom lehetett!

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörű és egyszerű desszert:) Az áfonyaé s málna párosítása nagyon finom, s bizony még a pihenésbe is bele lehet fáradni, nemhogy a táborba:)

    VálaszTörlés
  4. Krisz, ez nálam mindent visz:)

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörű lett! Épp ma készítettem én is hasonlót :)

    VálaszTörlés
  6. Azt elhiszem, hogy pillanatok alatt elfogyott ebben a hőséges időben!:))

    VálaszTörlés
  7. Nem is kell több ahhoz, hogy csodálatos és mennyeien finom legyen! Nekem is jöhetne most egy ilyen pohárral:)

    VálaszTörlés
  8. Lányok!

    Köszönöm a kedves hozzászólásokat, látom sokunk kedvence a tejberizs... Én még nagyon szeretem a tejes zabkását is, az is nagyon finom pl. fahéjjal...

    VálaszTörlés
  9. Nagyon szép és finom!! Én is akartam készíteni a múlt héten, de a család leszavazta. Ha ezt látnák, biztosan másképp gondolnák.

    VálaszTörlés
  10. Köszönöm! maria, mutasd meg nekik, biztos kedvet kapnak hozzá! :o)

    VálaszTörlés
  11. Hú, de jól hangzik! És milyen jól néz ki! Képzeld, nekem is van egy ilyen kiskanalam, azzal merik a cukrot a vendégek a kávéhoz. :-))

    VálaszTörlés
  12. Tényleg! Olyan szépek ezek a kanálkák! Nekem készletben van villával és torta lapáttal. Nagyon szeretem.... :o) Köszi!

    VálaszTörlés
  13. Valami gyonyoruseges rizs pudding aminek mi nevezzuk itt. Nem gondoltam volna hozza adni a malnat es afonyat ami meg jobb szint, es izet ad neki. Gyonyuru a fotok is!

    VálaszTörlés