"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. július 20., péntek

KÓKUSZOS BROWNIE

















Nagyon szeretem a Brownie-t, főleg ha jó csokis, kakaós, vagy akármilyen... Ez éppen most kókuszos. Nem gondoltam volna, hogy ennyire összepasszolnak majd az ízek a sütiben, mondhatnám "tök" finom volt... Mondjuk a kapott fotón is elég meggyőző volt, hát még a tányéromon... Szóval nagyon kellemes sütemény, egyáltalán nem édes, még megkockáztatom, hogy legközelebb több cukorral készítem, mert a sok kakaó talán elnyomta a benne rejlő cukrot... Ja, és még valami... Legközelebb dupla adag jöhet csak szóba! 8 kocka kinek elég?! :o) Az igazat megvallva, éppenséggel szabhattam volna kisebbekre is a kockákat..., de így esett kézre...



Hozzávalók a tésztához: 15 dkg vaj, 1 dl tejszín, 18 dkg cukor, 1 csomag vaníliás cukor, 3 tojás, 2 tojás sárgája, 8 dkg liszt, 5 dkg keserű kakaópor, 1/2 csomag sütőpor, 1/2 mokkáskanál őrölt fahéj, csipet só. Kókuszkrém: 2 tojás fehérje, 4 dkg cukor, 1 csomag vaníliás cukor, 10 dkg tejföl, 10 dkg kókuszreszelék, csipet só.


A vajat habosra keverjük a kétféle cukorral, majd egyenként beledolgozzuk a tojásokat, a két sárgáját, és a végén hozzá adjuk a tejszínt is. Jól kikeverjük az egészet. Ez után a lisztet elkeverjük a kakaóporral, a sütőporral, a fahéjjal és a csipet sóval. A lisztes keveréket összekeverjük a vajas-tojásos krémmel. Az így kapott sűrű masszát, egy sütőpapírral bélelt kb. 20x30-as méretű tepsibe kanalazzuk, majd szépen elsimítjuk. Ez után kikeverjük a kókuszos krémet. A tojások fehérjét csipet sóval kemény habbá felverjük, majd hozzáadjuk a kétféle cukrot, a tejfölt, és a végén beleforgatjuk a kókuszreszeléket is. Ezt a krémet kanalazzuk rá a tepsiben lévő kakaós masszára. Vizes kanál hátával, szépen elsimítjuk az egészet.








Előmelegített sütőben, 175 C-on, 25-30 percig, tűpróbáig sütjük a sütemény. Ha nagyon pirulna a tetején a kókusz, akkor fóliával letakarva sütjük még tovább. Ha megsült, kihűtjük a süteményt, és kockára felvágva tálaljuk.





Illéskrisz Konyhája




11 megjegyzés:

  1. Ez kínzás!! Most nagyon megenném!! (lehet, hogy mind a 8 szeletet :))
    Nagyon gusztán néz ki... :P

    VálaszTörlés
  2. Isteni. A kókusz és a csoki számomra ellenállhatatlan kombo.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta!Csoki-kókusz páros kedvenc.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta! Ez a finom csokis sütemény nagyon finom lehet a kókusszal!

    VálaszTörlés
  5. Finom lehet az biztos. Kókuszosan még nem ettem, biztos ízlene:)

    VálaszTörlés
  6. JAj, de finom lehet! Nagyon szeretem a browniet, meg a kókuszt. Így egyben jöhetne, akár most is. Kár, hogy nem tudok browniet sütni, mármint igazit, mert kiszáradtat nagyon is. ;-))

    VálaszTörlés
  7. Hogy én micsoda csodás receptekről maradtam le míg nyaraltam! Persze nem bánom, így is gurulva jöttem haza hála az olasz konyhának, de azért ezekre a gyönyörű fotókra csorog a nyálam. Szuper ez a brownie változat!

    VálaszTörlés
  8. A brownie-d a kódkuszos topping-al valami fantasztikus kreáció, és nagyon de nagyon guszta, finom, és kivánatos!

    A rustic- rusztika, tepsi, és a fotók, szenzációsak...mint ha egy fotó studióban készülne!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, nagyon kedves vagy! Fotóstúdió?! Ó, bárcsak lenne! Jó nekem a nyitott ablak és egy szegelt deszka lap... Némi csipke és apró tárgyak, máris kész a "műterem"! :o)

      Törlés
  9. Lányok!

    Köszönöm szépen a kedves szavakat! :o)

    VálaszTörlés