"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. július 15., vasárnap

DALMÁT FRITULE













Egy Dalmát finomságot hoztam, a Fritulét...Ez egy nagyon finom túrófánk. Likőrös fánknak is nevezik, habár a tésztájában  rum van. Sok receptet kipróbáltam már de eddig ez a legtökéletesebb. Szerintem ezt már nem lehet és nem is kell űberelni, ez így pont jó, ahogy van. A legnagyszerűbb benne az, hogy nem élesztős a tésztája, nem kell keleszteni és várni rá órákat. Miután kikevertük a tésztáját, éppen annyi pihenés elég neki, mire a lábosban felmelegszik hozzá az olaj. Nagyon finom desszert, most éppen ez volt már a reggelink. Friss baracklekvárral és egy leheletnyi porcukorral, maga volt a tökély...



Hozzávalók: 1/2 kg. áttört vagy krémes tehéntúró, 4 tojás, 1/2 rum, 2 kanál cukor, 1 vaníliás cukor, csipet só, 20 dkg liszt, 1/2 citrom reszelt héja, 1 kávéskanál sütőpor. Olaj a sütéshez.


A hozzávalókat tálba tesszük, majd alaposan krémesre keverjük. Konyharuhával letakarjuk és egy 1/4 órát pihentetjük. Addig felmelegítjük az olajat. Mikor az olaj felforrósodott, evőkanál segítségével, diónyi tésztagombócokat engedünk óvatosan az olajba. Félidőben megfordítva, aranysárgára sütjük az apró fánkokat. Sütés után papírtörölközőre szedjük őket és leitatjuk róluk a felesleges olajat. Porcukorral meghintve, baracklekvárral melegen tálaljuk.



Illéskrisz Konyhája

18 megjegyzés:

  1. Nagyon jónak ígérkezik. Szívesen kipróbálnám. Ilyen finom reggelinek nehéz ellenállni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony nehéz, meg sem próbálták! Elfogyott hamar! :o)

      Törlés
  2. Hát ez a finomság nagyon kinálja magát...szivesen ennék belőle egyet most reggelire a kávémhoz. A tűró és a rum, fantasztikus benne!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! A rumot nem érezni benne, de jó ha teszünk bele, mert akkor az olajat még kevésbé szívja magába a tészta... :o) Fincsi tényleg!

      Törlés
  3. A túrófánk szerintem sokukn nagy kedvence, ez a dalmát fánk is nagyon szuper:) Rég sütöttem túrófánkot, de most majd a gyerekek hoznak otthonról túrót is, ki fogom próbálni ezt a receptet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem ricottával is ugyan olyan finom. Azt hiszem azt tudsz venni Norvégiában is. Tényleg fincsi volt, nekem csak két darab jutott...

      Törlés
  4. Ne haragudj, de az utolsó szó...szóval, nem tökéj, hanem tökély.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon régen csináltam már, jó, hogy eszembe juttattad! Tényleg nagyon finom!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon finom lehet guszta! Szeretem az ilyen apró kis fánkokat!

    VálaszTörlés
  7. Felhőcske, néger palacsinta, aztán a fánk!!! Jól lemaradtam...
    Még jó, hogy most ideértem, bár így este 9 körül nem éppen szerencsés ilyeneket nézegetni, főleg egy magamfajta édességfüggőnek! Gyönyörűek a fotók is, köszönöm az élményt! :)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szeretem. A barátnőm minden nyaraláskor ilyen fánkocskával vár bennünket, és saját főzésű meggylekvárral tálalja. Szerintem finomabb mint a mi túrófánkunk, mert nem szívja úgy be az olajat. (de lehet csak én gondolom így:))

    VálaszTörlés
  9. Istenem! Ezt csináltuk gyerekkorunkban kint a tanyán, ha édességre vágytunk. Már egészen elfelejtettem. De jó, hogy megcsináltad és feltetted!!!!!! Mi csak porcukorral ettük, de azt kilószámra. Mert ugye volt házi túró a tanyán. ;-)))

    VálaszTörlés
  10. Szia ne haragudj (lehet nektek buta kerdes de azert felteszem) de a 1/2 rum mit takar? 1/2 dl? elore is koszonom a valaszod Eva

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, bocs...Tényleg így értelmetlen. Máris javítottam, 1/2 kupica, mondjuk 1 evőkanálnyi... :o)

      Törlés
    2. KOSZONOM SZEPEN A VALASZOD :-)EVA

      Törlés
  11. Csiperke!

    Örülök, hogy eszedbe juttattam... :o)

    Éva!

    Igen, nagy keletje van felnőttnek, gyereknek egyaránt... Köszi!

    Barbi!

    Na, látod milyen finomságokat csináltam az elmúlt napokban... Ennek oka, hogy két lányra vigyázok, ők meg igénylik a jó falatokat! :o)

    Gizi!

    Próbáld ki ezt a verziót is, biztos fog ízleni! :o)

    Gionetta!

    A házi túrónak nincs párja, abból biztos még finomabb lesz... Köszi!

    VálaszTörlés