"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. június 30., szombat

KANDALLÓ...










Pár napig nem voltam... Ennek csak is az volt az oka, hogy lakás-felújítottunk. Vagyis jobban mondva, elkészült egy régi vágyunk, egy szép kandalló...Az én Jancsim építette, nagy odaadással. Két héten át osztott-szorzott-gyököt vont, mert a ház kéménye egy törésben van, sarkokkal. Nem volt egyszerű, úgy kellett megtervezni a kandalló elhelyezését, hogy bele férjen a sok sarok, a dőlés-szög, és hogy ne vegyen el túl sokat a nappaliból... Végül ilyen lett... Nekem nagyon tetszik... A hab a tortán az volt, hogy mikor bekerült a kandalló-test a helyére és rá lett kötve a kéményre, be kellett gyújtani, ki kellett próbálni, hogy a kémény jó szelel-e, ideális-e benne a huzat?! Szerintetek múlt héten a dög melegben?! Olyan fincsi meleget csinált, hogy inkább lemenekültem a kertbe egy fa alá, míg kiszellőzött a forróság a hőségben... Lényeg: télen jó lesz! Persze a falfúrás és cementezés, mondhatnom sem kell, mit tett a nappalival... Mindenhol ült a szürkés-fehér púderpor. Ha már ilyen felfordulás lett, az én Jancsim gondolt egy nagyot és neki állt kifesteni az egész lakást. Kivételt élveztek ez alól a gyerekszobák és a fürdőszoba. Ezek majd csak ez után jönnek, de egyszerre sok lett volna. Így is a kupi közepén azon tépelődtem, hogy rögvest fogom a sátorfámat és elbillegek egy welness hotelbe, mert már nem bírtam ezt a rémséget a lakásban... De mint mindennek, ennek is vége lett és megszépült minden. Három napig csutakoltam, felmostam és porszívóztam. Közben persze dolgoztam. A konyhámban nejlon alatt főztem és mosogattam és a hűtőbe is lepel alatt tudtam csak benyúlni... Ja és a lényeget nem is mondtam, megvarrtam közel 50 méternyi függönyt is. Fényáteresztőt és sötétítőt. Ugyan képeken a sötétítő még nincs fent, de anélkül is szépek lettünk mostanra. Örülök, hogy vége lett, és kedves otthonunk új színekben pompázik, friss illattal. Hoztam pár képet az előtte-utána felvonásokból...


























És most megyek és elolvasom, ki milyen finomságot készített az elmúlt napokban...



Illéskrisz Konyhája



17 megjegyzés:

  1. Irigyellek!! Nagyon! Elsősorban a kandalló miatt, ami nálunk is tervben van véve, de még egy ideig várat magára. :/ Másrészt ősz körül Mi is festetni szeretnénk, majdnem az egész házat, és tudom milyen iszonyú kupival és porral jár... és minden még előttem áll. Te pedig már túl vagy rajta - de jó neked! Tudom, tudom, azért Te is sokat dolgoztál az elmúlt héten, hogy ilyen gyönyörű legyen a házatok! Ugyanis nagyon szép lett minden!!! A kandalló gyönyörű!!!
    Kellemes hétvégét kívánok Nektek a felfrissült, szép lakásban/házban! :)

    VálaszTörlés
  2. Nos, akkor irigykedés dolgában legalább nem vagyok egyedül!:) Mindkét dologra - kandalló és festés - már régóta nagy szükségünk lenne, de...:( Pedig vállalnám az ezzel járó takarítást, örömmel...
    Gratulálok, szép volt és még szebb lett a lakásotok. Ügyes a párod és nem kevésbé vagy ügyes Te is!:))

    VálaszTörlés
  3. gyonyoru lett igaz nem tudom hogy milyen volt de a kepek alapjan nem egy elhanyagolt lakas. csak eggyet irigyelek/mert a tobbi nekem is van sorry!!!/ hogy a Te Jancsid hip hop csak ugy kifest es Te csak ugy 50 m. fuggonyt tudsz varrni. szoval csodas elvezzetek es ha a Jancsinak megegyszer hiphop-ja lesz nekem 2 szbam is van ilyen hipi hopira!!!/ha-ha/oma Judit hollandiabol

    VálaszTörlés
  4. Ahhoz képest, hogy mekkora munkában voltatok, nem is voltál távol túl sokáig... Én meg már azt hittem, hogy szabadságon vagytok és nyaraltok valahol. Csodás összefogással ripsz-ropsz túl vagytok ezen a hatalmas munkán. Nagyon ügyes a Te Jancsid és Te is nagyon ügyes vagy!!! A kedves otthonotok pedig igazán gyönyörű lett!!!

    VálaszTörlés
  5. Minden jó, ha szépség lett a vége!
    :)

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörű lett a kandalló! Mi még vívódunk, hogy kandalló, vagy vegyes tüzelésű kazán, bár a kandalló látványnak is gyönyörű.
    Nálunk is a férjem csinál minden felújítási munkát, ismerős ez a takarófólia alatt való főzés...:))

    VálaszTörlés
  7. Csodálatosan szép lett a felújított, lakás, és gyönyörű szép a kandalló. Eltudom képzelni milyen por uralta napokig a lakást, volt benne nekem is részem bőven. Na de most kényelembe helyezheted magad és gyönyörködve nézhetsz körül. Nagyon ügyes a Te Jancsid, na és persze Te is remekül helytálltál. Csak halkan jegyzem meg, nálunk is apa rakta a kandallót, és festeni, na meg minden létező felújítást ő csinál, és én vagyok a segédmunkása. Így aztán igazán megtudjuk becsülni, és nagyon vigyázunk mindenre.:)))

    VálaszTörlés
  8. Gyönyörű a kandalló és a lakás is!!! Nagyon irigyellek, mert nekünk minden augusztusra marad. Két szobát kell csinálni egyből, hogy legyen mindkét gyerkőcnek, hát nem sorolom! Bár én nem félek ugyanis nálunk minden évben van valami felújítás, mert csak apránként megy. :)))
    Most aztán nincs más dolgod, mint élvezni és újra nagy lendülettel birtokba venni a szentélyedet, mert mostanában Te is elmaradoztál! :))

    VálaszTörlés
  9. Csodálatos ez a lakás, főleg a kandalló, de ahogy elnézem minden szeglet. Le a kalappal Jancsid előtt!

    VálaszTörlés
  10. ohooo, kandalló! Nagyon szép, csábító! Kifestett lakás-mennyei! Milyen szuper ezermesterez a Jancsi. Életem Párja nem alkalmas ilyesmire. Egy filozófus inkább tönkretesz. Azt mondta, hogy amikor mi festünk anyukámmal, mint 3 éve a lakásfelújításkor, ő majd haza megy Nagyfiúval pihenni. :-)) Hát nem bánom, csak pakolni, cipelni segítsen. Mert nem az én könyveim vannak útban ilyen esetben. :-)) A kandalló nálunk is tervben van, csak először még kéményt kell készíttetni. Mondjuk az acélból lesz, nincs rá más lehetőség. És acélkandalló fér csak be, de az is megteszi majd. Élvezzétek a csodás meleget, persze inkább majd télen! ;-))

    VálaszTörlés
  11. Nagyon szép lett az új kandalló! Nagyon fogjátok szeretni, tapasztalatból mondom. Nálunk is itt van a nappali és konyha között, bár ebben a melegben egy léghűtőnek örülnék a legjobban. :DDDDD

    VálaszTörlés
  12. A kandalló gyönyörű, meg persze a festés is! Gratulálok az ezermester párodhoz, enyém is ilyen, szerencsére, ez nagyon jó dolog! Szépek lettetek!

    VálaszTörlés
  13. Csodás ez a kandalló Kriszti, a te Jancsid egy Aranyember:) Gratulálok, akkor is szép volt a lakás, mikor nálatok jártam, de ez a kandalló nagyon feldobja az egészet, nem beszélve arról, hogy teljesen más érzés lesz télen, semmi sem fűt úgy, mint a fa. Majd ültök a Jancsiddal és nézitek a lobogó tüzet, milyen romantikus lesz:)

    VálaszTörlés
  14. Nagyon szép lett a kandalló, sok örömöt kívánok hozzá :))
    Lekvároskukta

    VálaszTörlés
  15. Lányok!

    Köszönöm a hozzászólásokat! :o)

    VálaszTörlés
  16. Gyönyörű a lakásotok a Jancsidnak meg aranykeze van, gratulálok neki'.

    VálaszTörlés
  17. Csodálatos a lakásotok! A végeredmény gyönyörű lett! :) Azt hiszem, megérte szenvedni! :)

    VálaszTörlés