"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. június 5., kedd

EPRES JÉGKRÉM NYALÓKA











Itt a nyár, itt a fagylalt szezon! Habár ma elég fukar az időjárás a meleggel kapcsolatban, mert azok a konok felhők, csak nem akarják átengedni a napocska melengető sugarait, ide hozzánk. Éppen ezért, hogy ide csaljam a jó időt és a napfényt, hoztam egy finom, jeges és hűsítő nyalánkságot, egy Epres jégkrém-nyalókát. Nálunk nagyüzemben kell gyártani a gyümölcsös fagylaltokat, képesek nagy tételben fogyasztani, tetemes mennyiségeket. Mivel ezek vizes alapúak, nem kell hozzá más, csak gyümölcs, cukor és citromlé...Az elkészítése is nem tart tovább mint 10 perc, csak a dermedésre kell várni egy cseppet. Én este szoktam megcsinálni és másnap már csak ki kell venniük, a fagyasztóból. Remek nassolni való, mindenféle ízfokozó nélkül.


Hozzávalók: gyümölcs / eper, málna, ribizli, szeder, áfonya, meggy, vagy barack/, ízlés szerint cukor vagy édesítőszer, valódi citromlé.


Gyümölcsöt megmossuk, ha kell felaprítjuk, majd botmixerrel pürésítjük. Az ízlésünknek megfelelően édesítjük és citromlével fűszerezzük a gyümölcs pépet. Érdemes egy kicsit több cukrot/ édesítőszert, citromot hozzáadni, mert fagyottan így jobban kiérződik majd a gyümölcs finom zamata. A kész pürét formákba töltjük, a közepükre fapálcikát nyomunk és máris betesszük őket a fagyasztóba. 2-3 óra biztosan kell a teljes dermedésig. A fa pálcikákat pedig úgy oldom meg, hogy vásárolt és elfogyasztott fagylaltok után nem dobom ki őket, hanem elmosva és megszárítva elteszem őket, így van mindig kéznél, igazi fagylalt pálcika...








És a végére egy találós kérdés...Trollanyutól kedvet kaptam ehhez a játékhoz... Mi van a fotón? :O)








Illéskrisz Konyhája



13 megjegyzés:

  1. Imádom az epres vizes fagyit IS :))
    Felhők ...
    Szép napot Neked!
    Farci

    VálaszTörlés
  2. Be kell szereznem ilyen jégkrém formát! Szerintem is porcukor, de teljesen felhönek néz ki :)

    VálaszTörlés
  3. Egy ilyen jégkrémforma lasan nekem is dukál. Szuperek a fotók:) Szerintem is porcukor, ami felhőnek néz ki:)

    VálaszTörlés
  4. Krisztina kérdezném, hogy a www.receptek.laptopkonyha.hu-n hableány néven te raktad fel a receptjeidet vagy valaki garázdálkodik velük??? Remélem te vagy ott álnéven:-))))
    Szerintem felhőpamacsok az égen, a találós kérdésed, amikor még szép idő volt, mert most megint botrányos az időjárás, remélem nem az egész junius lesz ilyen, mert megbolondulok:-)))

    VálaszTörlés
  5. Farci!

    Köszönöm! :o)

    Bogyó!

    :o)

    Bors and Pepper!

    Tényleg jó dolog, a gyerekek nagyon szeretik!

    Nyammm!

    Köszönöm!

    Anikó!

    Én volnék a hableány...Egyszer úgy elrontottam a bejelentkezést, hogy elszállt az illéskrisz nevem, így egy másik névvel kényszerültem regisztrálni...Köszönöm!

    VálaszTörlés
  6. Az én gyerekeim áldanának érte!

    VálaszTörlés
  7. Azt már tudom, hogy ha valami gyönyörűt és finomat akarok látni, akkor hozzád kell jönnöm!! :) Szépek a fotók, szuper ötlet a nyalóka. (Passzol a kockás, pici rózsás terítődhöz a mécses, vagy együtt "szerezted" őket? :)

    A fotón vagy porcukor van, melyet egy kék papírra öntöttél ki. Vagy egy nagyon szép "habfelhőt" fotóztál le. :)

    VálaszTörlés
  8. Gyönyörű a nyalóka, eszméletlen mennyiségben tud fogyni nélunk is:) Ehhez még kánikula sem kell. Mivel mindenki porcukorra és felhőre tippelt, én vattacukrot mondok:)

    VálaszTörlés
  9. Lányok!

    Köszönöm a kedves hozzászólásokat! A fotón valóban felhő van. Vihar előtt kaptam le, az égboltot. Annyira kék volt és olyan hófehér a "habfelhő", hogy rögtön megtetszett. Persze a sötét komor felhőket levágtam a képről és akkor jutott eszembe róla, hogy ki mit gondolna róla... :o) Köszönöm!

    VálaszTörlés
  10. A képen egy cirrocumulus (most tanultam terepgyakorlaton;-)) van, meg sok-sok epres nyalóka!:-)

    VálaszTörlés
  11. Valahogy éreztem, hogy ez most az amit látok és amire gondolok, felhő, tehát nyertem, hurrráááá:-))))

    VálaszTörlés
  12. Hjjuu, de csodásak a képek ‼

    VálaszTörlés