"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. június 9., szombat

"FISH & CHIPS"












Imádom Jamie Oliver műsorait, nagyon penge a főzésben... Ízig-vérig profi szakács, a vérében van a mestersége csínja-bínja. Valamelyik nap láttam a sorozatában ezt a méltán híres, kimondottam Angol ételt, a Fish & Chips-et, ami a tengerentúli ország, egyik legnépszerűbb"gyors" étele, minden bizonnyal. Hal hasábburgonyával... Az első"fish & chips" boltok a 19. század végén jelentek meg és azóta váltak kedveltté keresztül-kasul az országban. Az étel maga az egyszerűség: a halat (általában tőkehal vagy lepényhal) egy lisztből, ( tojásból ), vízből vagy sörből készült tésztába mártják, majd forró zsírban kisütik. A chipshez vékony hasábokra vágott burgonyát sütnek ki forró zsírban. Ezt a klasszikus szigetországi ételt legjobb a szabadban, egyenesen a papírzacskóból enni! Jamie olyan nemes egyszerűséggel és tökéletesen készítette el, minden hókusz-pókusz nélkül, hogy azonnal kedvet kaptam hozzá, hogy itthon is kipróbáljam. Mivel mindenki szereti a halat és a sült krumplit, nem volt apelláta, ma ezt tálaltam ebédre... Nem volt ideje még kihűlni sem, olyan hamar elfogyott az egész tállal. Sokféle képen készítik, én ezt a módot választottam...



Hozzávalók: 1/2 kg friss szálkamentes tengeri hal, 1/2 kg burgonya, 12 dkg liszt, kb. 3 dl. sör, 1 teáskanál sütőpor, só, bors, citrom, olaj a sütéshez.






A halat vastagabb csíkokra felvágjuk, majd besózzuk. 10 percet állni hagyjuk. Közben elkészítjük a sörtésztát. A lisztbe belekeverjük a sót, borsot és a sütőport, majd lassan, állandóan kevergetve hozzá öntjük a sört. A masszát is 10 percig pihentetjük. Közben megpucoljuk a burgonyát, majd hasábokra felvágjuk. Olajat forrósítunk. A halcsíkokat belemártjuk a sűrű tésztába, majd a forró olajban a burgonyával együtt, arany barnára kisütjük. Leitatjuk róla a felesleges olajat, majd forrón tálaljuk az ételt. Kínálhatunk hozzá citrom gerezdet, illetve mártásokat.








Illéskrisz Konyhája



15 megjegyzés:

  1. Hmmm... ez finom ebéd volt! :P

    VálaszTörlés
  2. Kedves Kriszti-gondolom már többször láthattál engem is kommentálni a Petránál, és a Gizikénél akiknél rendszeresen probálok kommenteket hagyni. Nem tudtam megállni már át nézni hozzád, mivel többször is látlak mendkettőnek a blogján.

    Nagyon szép a blogod, és főleg szenzációs fotó studiós gasztró étel, és édességeket készitesz és fotózol...szinte az ember nem is merne le ülni a gyönyörü csipketeritős asztalodhoz, amiröl észre vettem, és megfigyeltem hogy hires vagy!

    A Jamie Oliver már nálunk itt nem nagy felkapott szakács...tiz éve igen, de most már annyi rengeteg FOOD NETWORK szakács van, hogy bele szédülünk. A fish and chips-et nagyon ügyesen eltaláltad, és szenzációs fantasztikusan készült. Én is többször használom a sörös bundás keveréket a halakhoz, ami it nálunk rengeteget lehet frissen kapni, Floridában. A fotó megint, ugyszintén szuperb!

    Éppen most olvastam a képeidröl engedélyt...bocsáss meg, de az epres...amint strawberry mini pavlova-nak irtam, feltettem a hires PINTEREST-re ahol megtalálod, de hozzád vissza linkeltem, nehogy véletlen is az enyémnek nevezzem

    http://pinterest.com/

    nyugodtan megnézheted, az én táblámon a BERRY LOVE board-on megtalálható a foodandthrift név alatt! Máskülömben, amin most csak mosolygok...mivel most van a második blog évfordulóm, és a első nap óta, magamhoz vettem a fekete cicát...én voltam az első akinél megjelent a cicus, és azóta az aranyaskát Olaszországban találtam egy blogon, és persze itt is...azóta körbe járta a világot, aminek örvendek, hogy nálad is kikötött!
    Más fotót nem tettem fel a Pinterestre, de ha nem eggyezel bele, akkor rögtön le is veszem. Több látogatót fog hozni a blogodhoz ez a hirdetés!
    Örvendve követem a blogodat, és szivesen várlak hogy látogass meg, és kövessed az enyémet!
    Elisabeth

    http://foodandthriftfinds.blogspot.com

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hű, kész regényt írtál nekem! :o) Köszönöm a hízelgő szavakat, már ezekért érdemes blogot vezetni. Köszönöm, hogy népszerűsítesz, nagyon örülök neki, hogy a messzi távolban is bemutatkozhatok... :o) Megnéztem az oldalakat és Téged is! Nagyon szuper oldal, fantasztikus fotókkal. Ezentúl megint egy új oldal, ahol lehet nézelődnöm és a fotózást tanulgatni. Ez az egész blogozás az életem része lett, nagyon szeretek sütni-főzni, vendégeket kényeztetni. A fotózást tanulgatom szorgalmasan, már csak egy profi gépet kéne vegyek... Ez sem rossz, pedig csak egy apró zsebfotó. Szóval még egyszer köszönöm a kedvességed, megtiszteltél vele! :o)

      Törlés
  3. Éljen Jamie:) A kedvenc szakácsom:) És ez a halas kaja is nagyon tetszik:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép, mutatós étel, kép. Én is szeretem a fish & chips-et, de nem gondoltam, hogy a krumpli együtt sülhet a hallal... De legközelebb én is így fogom készíteni:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Róza, pont egyszerre sülnek ropogósra! Nagyon finom, érdemes kipróbálni az együtt sütést... :o)

      Törlés
  5. Gabriella, Édeskonyha, Farci!

    Köszönöm! :o)

    VálaszTörlés
  6. Sokat hallottam már eme híres angol ételről. A sörtészta nálunk leginkább pulykához és karfiolhoz használatos. Ezek után ki kell hogy próbáljam hallal is. Köszönöm, hogy megismertetted velünk! :-*

    VálaszTörlés
  7. Na igen, az egyik legnépszerűbb étel a britteknél, bár otthon szinte sem készíti, kifőzdékben veszik meg, szerintem Jamie az egyetlen, aki otthon készíti:)

    VálaszTörlés
  8. Tengerentúli ország??

    VálaszTörlés
  9. legközelebb gondolj rám is. a galamb ott röpköd a környéken.

    VálaszTörlés
  10. Gionetta!

    Én meg nem ismertem a karfiolos változatot, nem az volt új. minden esetre ki fogom próbálni a karfiolt sörtésztában sütve... :o)

    Trollanyu!

    Kár, hogy itt nálunk nincs ilyen kifőzde...Így marad az otthoni sütögetés. :o)

    4Gyerek!

    Gondolnék én, ha nem laknál olyan túl messze! :o)

    VálaszTörlés