"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. június 3., vasárnap

ÁFONYÁS SZELET















Már megint egy  finom és könnyű süteményt hoztam, méghozzá áfonyásat. Most vettem másodjára áfonyát. Fogalmam sincs, hogy miért de fenntartásaim voltak felőle...Ránézésre túl savanyúnak és magosnak véltem..Aztán pozitívan csalódtam benne! Annyira finom gyümölcs, úgy megtetszett maga az íze, a hamvas-gyöngyös külleme, hogy most már vadászni fogok rá, az biztos. Szóval nagyon bejött. Nem egy olcsó gyümölcs, de néha muszáj lesz majd venni. Most egy sütést nem igénylő sütibe rejtettem a hamvas bogyócskákat és egy remek frissítő desszert kerekedett belőle. Ha nagyobb méretben szükségeltetik, akkor duplázzuk a mennyiséget.


Hozzávalók: 1 bögre hamvas áfonya, kb. 24 db babapiskóta, 25 dkg áttört túró, 25 dkg Mascarpone, 1 Lime leve és reszelt héja, 4 evőkanál tejföl, 4 evőkanál cukor, 2 dl tejszín, 2 lap zselatin, kevés tej.



Egy tálba tesszük a túrót, a mascarponét, a tejfölt, a cukrot, a lime kifacsart levét és reszelt héját, majd habverővel krémesre keverjük. A zselatin lapot leforrázzuk egy kevés vízzel és megvárjuk, míg feloldódik teljesen. A tejszínhabot felverjük és a zselatinnal együtt a túrós krémbe lazán belekeverjük. A legvégén az áfonyát is bele forgatjuk. Pár szemet félre teszünk a díszítéshez. Veszünk egy kb. 15 x 20 cm nagyságú kisebb tepsit, kirakjuk az alját tejben megforgatott babapiskótával. Rátöltjük a fele krémet, majd ismét egy sor tejben megforgatott piskóta jön és végül a másik fele krém. A tetejét szépen elsimítjuk. A kész süteményt hűtőbe tesszük 4-5 órára, de legjobb egy egész éjszakára. Másnap kockára felvágjuk a süteményt, áfonyával és citromfű levélkékkel feldíszítve tálaljuk.







Illéskrisz Konyhája



18 megjegyzés:

  1. Megint egy meseszép sütemény, mely mennyei finom lehetett. Nagyon szeretem az áfonyát, de mostanában még csak nem is láttam, na majd én is lekezdek vadászni rá.:)

    VálaszTörlés
  2. Hát, most én is levadászom az tuti ennek örömére. Isteni lehet:)

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörűek azok a hamvas áfonyaszemek, imádom:) Jó kis recept, gyorsan összeállítható, aztán már csak várni kell és falatozni. Itt nálunk nem kell vadászni az áfonyát, mindenhol kapható, de én is ritkán veszek frisset, irtó drága:)

    VálaszTörlés
  4. Még én sem csináltam áfonyás sütit, de lehet eljött az ideje.:) Isteni finom lehet a sütid, elmentettem!:)

    VálaszTörlés
  5. Jellegében hasonlít a süti a citromos álomra, ugye? Mennyei lehet áfonyával. Na és a tálalás - meseszép , mint mindig.
    Ranja

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szép sütike, még nem készítettem áfonyás sütit, de előbb-utóbb itt az ideje!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szívesen elfogadnék egy kockát. Rajongok az áfonyáért, de sajnos ritkán jutok hozzá. A szokásos művészi tálaláshoz gratulálok!

    VálaszTörlés
  8. Jujj de örülök ennek a remek kis receptnek!!! Ugyanis imádom az áfonyát, de nagyon kevés receptem van hozzá! A te áfonyás szeleted pedig isteninek ígérkezik:)

    VálaszTörlés
  9. Lányok!

    Köszönöm, kedvesek vagytok! Nagyon oda lettem az áfonyáért, ha látni fogok, mindig veszek majd. Úgy tudom Augusztusban érik... :o)

    VálaszTörlés
  10. Érdekes! Soha nem ettem még áfonyát, úgy voltam vele mint te, bár nekem a neve miatt inkább fanyarnak hat. Felcsigáztál, szeretném megkóstolni, amint látok valahol beszerzem és próbára teszem ízlelő bimbóimat :D

    VálaszTörlés
  11. Nagyon szeretem az áfonyát! Frissen, fagyasztva, dzsemnek vagy fagyinak, mindenhogy jöhet!

    VálaszTörlés
  12. Tündi!

    Akkor hasonlóan vélekedtünk felőle...Kóstold meg fog ízleni!

    Csiperke!

    Én joghurtban ettem idáig, abban is nagyon finom. Van egy kis mentolos beütése, legalábbis a joghurtnál. :o)

    VálaszTörlés
  13. Kriszti! Én megőrülök, Hozzád olyan nehéz bejutni!! Most is már vagy ötödjére próbálom, de mindig kiírja, hogy a Chrome nem tud kapcsolatot létesíteni a blogoddal. Kész elmebaj!! Remélem most elmegy a bejegyzésem!
    Szóval... Bár én sem régóta vagyok ismeretségben az áfonyával, de elsőre nagyon megbarátkoztunk:). Ez az áfonyás csemege már megint olyan gyönyörűséges lett, és olyan finom lehet, hogy legszívesebben benyúlnék érte a képernyőbe!! Csodás!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne mond! Remélem ez csak időleges probléma! Sajnálnám, ha a hozzám látogatók nem tudnának "bejönni" a konyhámba... Köszönöm, hogy szóltál! Köszönöm a kedves szavakat! :o)

      Törlés
  14. Ez a nekem való édesség, gyors és finom. Néha pedig igen, ki kell adni a pengőforintokat egy kis ínyencségre!

    VálaszTörlés
  15. Nagyon tetszik a színvilág:) Kérlek, nézz be hozzám. Üdv Helga http://ezmegaz-krinsz.blogspot.hu/2012/06/blogdij.html

    VálaszTörlés
  16. Tyű, ezek a színek! Isteni lehet :)

    VálaszTörlés
  17. Gionetta!

    Igen, én is így gondolom! Köszönöm! :o)

    Krinsz!

    Köszönöm, hogy rám is gondoltál, megtisztelsz vele! :o)

    Tejszínhab!

    Köszönöm! :o)

    VálaszTörlés