"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. május 7., hétfő

"ZABOS" MEGGY DESSZERT















Mostanában rá vagyok kattanva az ilyen kelyhes desszertekre. Nem tudom miért, de szinte minden nap ennék valami krémes nyalánkságot. Lehet, hogy a tavasz az oka...Az ember ki van éhezve már a friss gyümölcsökre. Alig várom az epret, a málnát, és a szedert. Mivel ennek hiányában vagyok, most a fagyasztóból előszedett meggyel oltottam eme mérhetetlen vágyamat ez irányban. Hű, nagyon fincsi volt és még mondhatni, hogy egészséges is, hiszen kevés cukorral és zabpehellyel készült, no meg sok meggyel...Egyébként az én édes kisfiamat vártam haza ezzel a finomsággal, aki jókedvűen érkezett meg a magyar érettségiéről. Téma : A Heroikus életvitel pro és kontra...


Hozzávalók 4-5 kehelyhez: 1/2 liter tej, 1.5dl víz, 1 kávéskanálnyi vaj, 8 evőkanál zabpehely, 1/2 mokkáskanál só, 3 evőkanál cukor, 1 csomag vaníliás cukor, csipet fahéj, 2 bögre magozott meggy, tejszínhab, citromfű.



A tejet, a vizet kimérjük egy lábosba, majd felforrósítjuk. Mikor már majd nem forr, beledobjuk a darabka vajat, ízesítjük a tejet a cukorral, a sóval, a fahéjjal és beleszórjuk a zabpelyhet. Állandóan kevergetve megvárjuk míg felforr, majd takarékra kapcsolunk alatta és addig főzzük lassú tűzön kevergetve, míg megfő benne a zab és besűrűsödik a krém. Ez után kihűtjük. Néha megkeverjük, hogy ne bőrösödjön meg a teteje. Közben a meggyet botmixerrel pürésítjük és egy kevés cukorral édesítjük, hogy ne legyen olyan vad savanyú a meggyszószunk. Mikor mindennel készen vagyunk, a desszertes kelyhekbe töltjük 3/4 részig a zabpelyhet, majd a tetejére kanalazzuk a meggykrémet. Tejszínhabbal és citromfűvel feldíszítve tálaljuk. 








Illéskrisz Konyhája



19 megjegyzés:

  1. El is hiszem hogy nagyon finom volt mert nagyon guszta! Valahogy most a napokban én is rávagyok kattanva az ilyen édességekre. Most szívesen megkóstolnék egy pohárkával csak azért hogy érezzem mennyire finom?:-))

    VálaszTörlés
  2. Hűű Kriszti! Te már megint nagyon elkápráztattál ezekkel a fotókkal és ezzel a kelyhes finomsággal!!! Nézem a képeket és nyelek hatalmasakat... :P Ez nagyon fincsiii!!
    Ha a fiad jókedvűen jött haza a magyar érettségiről, akkor biztos jól sikerült. Továbbra is egy kalappal kívánok neki... :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a jó kívánságot, remélem sikerül neki a matek is...:o)

      Törlés
  3. Biztos nagyon finom ez a desszert,de engem legjobban az a cseresznyés terítő érdekelne.Hol lehet ilyet beszerezni, vagy csak lehetett? Manó

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érden vettem még régebben egy méterárú boltban...Azóta sem láttam sehol ilyesmi anyagot. Talán nyárra lesz megint...Érdemes nagyobb méterárú üzletekben körülnézni...:o)

      Törlés
  4. Azt hittem több hozzászólás lesz már, mert ez a desszert megint olyan csodásan néz ki, amit nem lehet szó nélkül hagyni. Kriszti!! Le a kalappal!! Olyanokat tudsz, hogy az embernek kétfelé áll a füle tőle :D!!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon de nagyon jól néz ki! Szívesen elkanalazgatnám :)

    VálaszTörlés
  6. Igazi kívánatos desszert:) Gyönyörűek a kanalaid és a kompozívió:) Sok sikert a kisfiadnak:)

    VálaszTörlés
  7. kristikem, es hogy izlett a fiadnak a Thema erettsegi utan?mert az is lenyeg nem?viszont nagyon jol nez ki

    VálaszTörlés
  8. A baj az, hogy én is bármikor el tudnám kanalazgatni ezt a desszertet, akár reggel, akár délben, akár este...na ennyit a fürdőruha szezonról...:)

    VálaszTörlés
  9. Kedves Kriszti! Ahogy így elnézem, a pohárkrémek koronázatlan királynőjévé avanzsáltál. Ezennel én megkoronázlak! Lady Kriszti de Pohárkrém! Isten éltessen sokáig! :-)))

    VálaszTörlés
  10. Lányok!

    Köszönöm a kedves hozzászólásokat! :o)

    VálaszTörlés
  11. Sajnálom, hogy nincs itthon meggyem a fagyasztóba, mert most szívesen ennék ilyen savanykás finomságot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem más fagyasztott gyümölccsel is finom, például eperrel vagy málnával. Legfeljebb citromlével kicsit savanyítod az ízét...:O)

      Törlés
  12. Krisz, csodálatos,mint minden amit alkotsz .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, nagyon kedves vagy! Én pont így vagyok, Veled! Sok mindent elkészítettem már tőled, és nagyon finomak voltak. A burgonyát azóta a Te módszereddel sütöm...:o)

      Törlés