"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. május 1., kedd

TORTILLA CHIPS ÉS CHILI CON CARNE














Tegnap este felé a fiacskám olyannyira kipihente magát, hogy azzal a szándékkal jött elő a vackából, hogy ő márpedig most chilis babot szeretne főzni...Valószínűleg nem értvén, hogy mi történhetett ezzel a gyerekkel, úgy nézhettem rá, hogy ő is ledermedt egy pillanatra. Nem tudtam szólni hirtelen, csak lepörgött a szemeim előtt a kamra tartalma, hogy vajon megadatik-e annek a szegény gyereknek, hogy főzni tudjon...Szerencsére, ahogy ezt egy jó háziasszonyhoz illik, mindig minden van otthon..., úgy hogy nem állt semmi az útjába, hogy fakanalat ragadjon az ifjú séftanonc. Jót kuncogtam magamban, mert rögtön, mint hátsó szándék, arra gondoltam, hogy főzzön csak nyugodtan, legalább nekem nem kell majd másnap a konyhában bíbelődni az ebéddel...Persze nem azért mert nem szeretek főzni, hanem mert most legalább majd úgy ülök az asztalhoz, hogy "nekem aztán ehhez, semmi közöm nem volt"...Hű, ha láttátok volna azt a nagy előkészületet...Mindent kipakolt a pultra, nehogy lemaradjon valami, ott toporgott a konyhapult és a kamra között, meg van-e már minden, nehogy kimaradjon egy lényeg...Majd nagy elánnal, neki is állt a főzésnek. Halkan jegyzem meg, ennyi idő alatt én már készen is volnék vele...de, nem szólván semmit, méltóságteljesen kivonultam a konyhámból és átadtam a szentélyemet a bimbódzó tehetségnek. Tudjátok mi történt? Hát olyan chilis babot rittyentett az én drágám, hogy bizony kalapomat megemelve, szégyen ide vagy oda, bizony megnyaltam utána mind a tíz ujjamat. fantasztikus ízorgiát éreztem minden egyes falatnál! Ma pedig, hogy teljes legyen az összhang, sütöttem neki hozzá, egy adag házi Tortilla chipset. Az ő elmondása szerint pedig, az lett nagyon finom. Szóval mindketten váll veregetve dicsőítettük egymás főztjét, teljes megelégedéssel. A fúziós receptek pedig emígyen álltak össze:



CHILI CON CARNE

25-25 dkg marha illetve disznó darált hús, 2 fej hagyma, 2 gerezd fokhagyma, kevés olaj, 400 gr. konzerv vörös vesebab, 400 gr. fehér konzerv bab, 400 gr. konzerv morzsolt kukorica, 400 gr. hámozott konzerv paradicsom, 1 evőkanál sűrített paradicsom, és a fűszerek ízlés szerint: só, bors, piros paprika, őrölt illetve darált chili paprika, zöld Jalapeno paprika, oregano, 1/2 narancs leve, 1 dl. fehér bor.


A hagymákat apróra felvágjuk, majd olajon üvegesre pároljuk. Hozzáadjuk a darált húst, erősen borsozzuk és sózzuk, majd addig sütjük a húst, míg ki nem fehéredik. Ezután pirospaprikával meghintjük, majd hozzáadjuk a lecsöpögtetett és leöblített konzerveket. Hozzáöntjük a bort, majd átkeverjük az egészet. Ízesítjük a ragut a fűszerekkel, majd letakarva néhányszor megkeverve, puhára főzzük. Tortilla chipssel vagy párolt rizzsel forrón tálaljuk.


Így készült...

Keverte...





Várt...

Közben Teca cica is ott mímelt mellette szorgosan...






Aztán egy utolsó keverés és elkészül a MŰ...








TORTILLA CHIPS








1 pohár kukorica liszt, 1 pohár rétes liszt, 3/4 pohár langyos víz, 1 evőkanál oliva olaj, 1 kávéskanál só, 1 kávéskanál csípős Tortilla fűszerkeverék, 1 kávéskanál őrölt bors.


A hozzávalókból tésztát gyúrunk, majd letakarva 20 percet pihentetjük. Ezután alaposan lisztezett lapon, nagyon vékonyra kinyújtjuk, majd pizzavágó kőrkéssel először hosszanti csíkokra, majd háromszögekre felvágjuk a tésztát. 




Sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgatjuk a háromszögeket, olajjal megspricceljük őket, majd sóval, fűszerrel megszórva, 200 C-on, pirosra, ropogósra sütjük a chipseket. Vigyázat! Nagyon hamar sül, a sütő elől ne menjünk messzire... :o)




Illéskrisz Konyhája



8 megjegyzés:

  1. Ejha! :) Gratulálok a fiadnak/fiadhoz. Néha én is elviselném, ha egy fiatal ember elém rakná a főztjét. :)
    A tortilla chips receptért külön köszönet. Nem is kell keresnem, mert elém raktad. :) Talán már ezen a héten kipróbálom.

    VálaszTörlés
  2. Hát ez nem semmi! Jól nevelt fiú...:) Igazán büszke lehetsz rá! A tortilla chipsed mindenképpen ki fogom próbálni!

    VálaszTörlés
  3. Kegyetlen jól néz ki a bab is és a chips is. Ilyen ügyes szakács nálunk is elkélne időnként. Biztos nagyon finom lett, kár, hogy az illatok nem jönnek át az éteren, de úgy látom a cica is szagot fogott.

    VálaszTörlés
  4. Gratula a fiadhoz, nagyon jól mutat a konyhában, ügyes! :) Teca cica is kapott belőle? :))) Tetszik a tortilla chips is!

    VálaszTörlés
  5. Jó pont, ha egy fiatalember a konyhában is otthon van! ;D A lányokat leveszi a lábáról! Tökéletes ételkombináció, öröm ide benézni!! :)

    VálaszTörlés
  6. Már délután is megcsodáltam, amit készítettetek, csak erőm nem volt hozzászólni. Igazán ügyes a Fiad, a mai világban jól jön, ha otthonosan mozog a konyhában. Volt kitől örökölnie :D!!

    VálaszTörlés
  7. Hihetetlenül megkívántam a tortillát, neki is láttam:) A fiad nagyon ügyes, a cicád pedig gyönyörű:)

    VálaszTörlés