"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. május 19., szombat

CSOKIS RÓZSA

















Egyik barátném küldött nekem egy fotót drótpostával, hogy annyira megtetszett neki ez a reggeli sütemény, hogy arra gondolt, én biztosan meg tudom majd sütni, hiszen nekem a kelt tészták "a kisujjaimban vannak..." Mikor megláttam a képet, rögtön én is bele estem ezekbe a rózsákba, úgy hogy alig vártam a szombat reggelt, hogy megsüssem. Tesztelő is akadt bőven, mert itt aludt nálunk a kislányom egyik barátnője is Kimi. Ja, és a páromról nem is beszélve, aki rögtön a kávé mellé elfogyasztott vagy hármat a rózsákból. Drága Ibolykám, köszönöm a képet, látod az ötlet máris megvalósítva! Hihetetlenül finom csokoládés kalács, kizárólag habos kakaó mellé....



Hozzávalók: 43 dkg liszt, 1.5 dl langyos tej, 1/4 kocka friss élesztő, 5 dkg olvasztott vaj, 1 tojás, 5 dkg porcukor, 1/2 mokkáskanál só. Töltelék: 5-5 dkg keserű illetve ét csokoládé. Lekenéshez: 1 tojás sárgája.



A tészta hozzávalóiból lágy kelt tésztát dagasztunk, majd letakarva, meleg helyen a duplájára kelesztjük a tésztát. Mikor megkelt, lisztes alapra borítjuk és elosztjuk 12 db. egyforma gombócra. Közben a csokoládét vízfürdőben felolvasztjuk és melegen tartjuk. Minden gombócot kb. 13 cm sugarú körré kinyújtunk és a felére rákenünk az olvadt csokoládéból. Ráhajtjuk a másik felét a tésztának és kőrkéssel 3 csíkra felvágjuk. A csíkokat felgöngyöljük és máris betesszük a pici csigákat, az előzőleg vajjal kikent muffin sütő üregeibe. 





 
10 percet pihentetjük a rózsákat, majd megkenjük a tetejüket a felvert tojás sárgájával. Előmelegített sütőben, 175 C-on, kb. 20-25 perc alatt készre sütjük a csokis rózsákat.







Illéskrisz Konyhája




24 megjegyzés:

  1. Gyönyörűséges, nagyon ötletes!! És isteni lehet:)!

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörűséges, nagyon ötletes!! És isteni lehet:)!

    VálaszTörlés
  3. Tényleg hihetetlenül ötletes és szép! Van megint valami, amit ki kell próbálnom, ha jut egy kis időm rá. :-)

    VálaszTörlés
  4. Meseszép rózsák:) Olyan kis ennivalóak, jól jönne most egy szépséges darab előételnek:)

    VálaszTörlés
  5. Én is, én is, olyan kivánatosak:)

    VálaszTörlés
  6. Mi is köszönjük a barátnődnek!
    Ma ezt kapják a fiúk uzsonnára, csak tej- és tojásmentesen.
    Majd küldök kóstolót a mienkből. :)))

    VálaszTörlés
  7. Kéreeek szééépen ééén is!!

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szépek! Lenne egy kérdésem: a töltelékhez a csoki felolvasztásánál nem kell vaj vagy margarin? (Én másképp képtelen vagyok csokit olvasztani :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem kell hozzá vaj, se margarin. Úgy szoktam csinálni, hogy egy kis lábosba tördelem az olvasztani való csokit és egy nagyobb lábosban vizet forralok. Ráillesztem a forró vizes lábosra a kisebb lábost, hogy az alja beleérjen a vízbe. A csoki rögtön olvadni kezd, így nem kell hozzátenni semmit. Van, aki a mikróban olvaszt...:o)És köszönöm!

      Törlés
  9. Megáll az eszem...csodásak, az ötlet meg fantasztikus...

    VálaszTörlés
  10. Bravissima !!!
    Queen of sweet leavened dough !!
    ciao

    VálaszTörlés
  11. Neked tényleg a kisujjadban vannak a kelt tészták (mondjuk ezt már régóta tudom és tapasztaltam nálad:)). Gyönyörű, és milyen fincsi lehet...! ...és csoookis!! :P Nyam!

    VálaszTörlés
  12. Csodálatosan szép lett! Először ahogy figyelmesen olvastam el sem tudtam képzelni hogy kell, de nagyon jó hogy lefotóztad így van elképzelésem és birizgál is hogy kipróbáljam majd! Nagyon finom lehet.

    VálaszTörlés
  13. Kriszta!
    Ez valami csodálatos. Micsoda formákat lehet kihozni a kelt tésztából:-))

    VálaszTörlés
  14. Lányok!

    Köszönöm mindenkinek a kedves hozzászólást! :o)

    VálaszTörlés
  15. Habos kakaó nincs, de a tejeskávém mellé jöhetne... Gyönyörű lett, nagyon jó a fázisfotó, mert az első képet nézve én is csak meregettem a szemem, ez vajon hogyan készült? Viszem a receptet, köszönet érte!

    VálaszTörlés
  16. Moha! Nagyon szívesen, használd egészséggel!

    VálaszTörlés
  17. Nagyon tetszik, csodás kis rózsák! :)
    Biztosan kifogom próbálni. :)

    VálaszTörlés
  18. Jaj de gyönyörűek, mindig kitalálsz valami szupert amitől az ember lányának csorog a nyála:-)))))

    VálaszTörlés
  19. Olyan ötleteid vannak, hogy csak ámulok mindig!:-)
    Nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés