"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. április 22., vasárnap

TOSZKÁN OLIVÁS VEKNI













Elég megosztó személyiség az Oliva bogyó, vagy nagyon szereti valaki vagy nagyon utálja...Így van ez a mi családunkban is, csak én eszem meg a többiek lázadnak ellene. Tőlem bármiben lehet, kenyérben, tésztás ételben, pizzán vagy salátában én nagyon kedvelem. Mikor az Adrián nyaralunk és út közben megállunk egy-egy oliva ültetvénynél, megcsodálom a napon, száraz talajban élő masszív fákat, a fürtökben termő bogyóikkal. A természet ajándéka. Az olivával készült kenyér, különleges és zamatos.



Hozzávalók: 2 csésze sima liszt, 2 csésze félbarna kenyérkeverék liszt, 2 csésze langyos víz, 1/4 kocka friss élesztő, 1 mokkáskanál cukor, 1 csapott evőkanál só, 1 evőkanál oliva olaj, 1/2 csésze apróra vágott fekete olajbogyó.



A liszteket tálba mérjük, közepébe mélyedést csinálunk és öntünk bele egy kevéske langyos vizet. Ebbe belemorzsoljuk az élesztőt, hozzáadjuk a cukrot és kiskanállal addig kevergetjük, amíg egy maréknyi galuska tésztát nem kapunk. Ez lesz a kovász. Letakarjuk a tálat és megvárjuk, míg a kovász a duplájára nem nő. Ez után hozzáadjuk a maradék langyos vizet, a sót, az oliva olajat és az aprított oliva bogyót. Lazán átkeverjük az egészet, majd amikor összeállt a ragacsos tészta, liszttel meghintjük, ismét letakarjuk és kétszeresére kelesztjük. Mikor megkelt a tészta, lisztezett lapra borítjuk, lazán átgyúrjuk, majd ketté osztjuk. Megformázzuk a két kenyérkét, tetejüket éles késsel bevagdossuk és átemeljük őket egy sütőpapírral bélelt tepsibe. 






Hideg sütőbe toljuk a kenyérkéket, majd bekapcsoljuk a sütőt. Míg melegszik a sütő, addig a kenyérkék kelnek egy kicsit. 180 C-on, pirosra, ropogósra sütjük őket. Mikor megsültek rácsra tesszük és kihűtjük.






Illéskrisz Konyhája



12 megjegyzés:

  1. megint csak WAUW!!!WAUW!! fincsi oma judit

    VálaszTörlés
  2. Ha nem túl intenzíven van jelen akkor szeretem, és a kenyered olyan csodás, hogy azonnal beleharapnék!! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon csini kis kenyérkék, olíva bogyó ide vagy oda nekem nagyon bejön. Krémsajttal, leheltvékony füstölt sonkával a tetején, hmmm.... :))

    VálaszTörlés
  4. Szeretem!
    Ezek a kenyerek csodásak! :)))

    VálaszTörlés
  5. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kétszer ment el az üzenet, bocsi! :)
      Vagy duplán csodás! :)

      Törlés
  6. Imádom az olivát:) Magában, üvegből is megeszem. S valóban megosztó, nálunk például csak én szeretem:) A kenyerd csodás, nekem jöhet.

    VálaszTörlés
  7. Az olivát ugyan nem szeretem, de annyira guszta lett a kenyered, hogy megkívántam!

    VálaszTörlés
  8. Gyönyörű szép kenyérkéket sütöttél!! Nagyon szeretem az olívát, és főleg azt amit Horvátországba a barátaink készítenek. Látom Téged is lenyűgöz utazás közben a táj.

    VálaszTörlés
  9. Nálunk kisfiam imádja az olajbogyót. Múltkor beteg volt és én a kedvében szerettem volna járni, ezért megkérdeztem, hogy mit hozhatok neki a boltból, mit szeretne enni? AZt válaszolta, hogy egy üveg magozott, fekete olajgogyót:) Semmi csoki vagy cukorka vagy üdítő, csak fekete, magozott olajbogyó!...

    VálaszTörlés
  10. Lányok!

    Köszönöm a megjegyzéseket! :o) Egyébként nem érezhető túlzottan az olajbogyó íze, nem dominál a jelenléte a kenyérben...Frissen, ropogósan az igazi!

    VálaszTörlés
  11. Bevallom, az olivát nem szeretjük, de a kenyered ettől függetlenül nagyon jól néz ki, ráadásul úgy látom, hogy nincs benne túl sok oliva, úgyhogy kíváncsiságból mindenképp megkóstolnám... ;-)

    VálaszTörlés