"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. április 26., csütörtök

SZTRACSATELLA SZELET








Ezt a süteményt nagyon szeretem, mert nagyon könnyű elkészíteni, nem kell sütni és csodálatosan puha, krémes édesség válik belőle másnapra. Eddig bárkinek tálaltam, rögtön vitte a receptjét...Hétvégén szeretnénk grillezni a teraszon, remélem tényleg meleg lesz az idő, és idén először lehet majd sütkérezni a napon...Pácolok be husikat és sok-sok zöldséget, már úgy ki vagyunk éhezve a nyári ízekre... A könnyű ebéd után, ezt a sütit terveztem elkészíteni.  Ez a kép a régi blogomról van, ha jut időm fotózni, akkor hozom a friss képet is róla...



Hozzávalók:  1 liter tej, 2 dl búzadara, 2 dl cukor / lehet egy kicsivel kevesebb is.../, 2 tojás sárgája, csipet só, kb. 30 db. puha, cukros tetejű babapiskóta, 12 . 5 dkg vaj vagy margarin, 1/2 l tejszín, 1 tábla jóféle keserű csokoládé, 1 evőkanál keserű kakaópor.




A tejben elkeverjük a darát, a cukrot, a tojások sárgáját és a csipet sót. Lassú tűzön feltesszük melegedni, majd állandó kevergetés mellett, krémesre főzzük a darakrémet. Néhányszor megkeverve, kihűtjük, majd habosra keverjük a puha vajjal. Ezzel kész is a krém. Míg hűl a krém, addig a tejszínt kemény habbá verjük és a fele tábla étcsokoládét belereszeljük. Most következhet a sütemény összeállítása: Egy kb. 20 x30 cm méretű tepsit kirakunk tejben megforgatott babapiskótával, erre kenjük rá a fele mennyiségű krémet, majd erre kerül a fele mennyiségű csokireszelékes tejszínhab. Ismét egy sor tejben megforgatott babapiskóta jön, majd a maradék krém, és a maradék tejszínhab. A sütemény tetejét megszórjuk vastagon a keserű kakaóporral és ráreszeljük a maradék étcsokoládét. 4-5 órára, vagy egy éjszakára hűtőbe tesszük dermedni. Kockára vágva tálaljuk.
  

Illéskrisz Konyhája 

25 megjegyzés:

  1. Belépek a blogomra és mit látok? Illéskrisz újabb nyálcsorgató finomságát! Az éhség mardossa a gyomromat, és én azon tűnödök, hogy éppen van itthon 30 db cukros tetejű babapiskótám... :))

    VálaszTörlés
  2. Sütés nélküli finomság? Bármikor jöhet! Recept mentve, Nektek pedig jó időt a grillezéshez és jó étvágyat a bizonyosan hasonlóan finom sós ételekhez:)!

    VálaszTörlés
  3. Ne kinozz! Itt ülök az egyetem könyvtaraban, tanulni kene, erre megehezek a latvanytol. Megyek is haza borsofözeleket enni fasirttal. :) A sütit meg ugyis megcsinalom en is, mondjuk grillezeshez. :-))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon tetszik a blogod! Márti

    VálaszTörlés
  5. Csiperke! :o) Akkor máris neki állhatsz a sütinek! Nem fogod megbánni meglátod! Köszi!

    Heti menük! Köszönöm, remélem jól sikerül majd...:o)

    Gionetta! Nem állt szándékomban, de ismerős a dolog, ha én is találok éhesen valami finomat, rögtön megkívánom...:o) Köszi!

    Márti!

    Örülök neki, gyere bármikor, szívesen látlak és olvasom a hozzászólásod! :o)

    VálaszTörlés
  6. Kriszti Te a habos álomsütik koronázatlan királynője vagy, ráadásul sütni sem kell!! Hová írjam fel, hogy ne felejtsem, ezt muszáj megcsinálnom!!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De édes vagy, köszönöm! Biztos nagyon fog ízleni és sokszor elkészíted majd! :o)

      Törlés
  7. Várom majd a hétvégi fotókat is erről a finomságról! :) Kellemes grillpartizást kívánok Nektek hétvégén, és persze szép időt hozzá! :) (hétvégén Mi bográcsozást tervezünk, kertészkedést, és egyéb hasonló kinti tevékenységeket, szóval a jó idő nekünk is kell hozzá:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pont hasonló dolgokat fogunk mi is csinálni, csak még tetézzük egy jó kis fűnyírással is! Nektek is jó munkát! :o) Köszi!

      Törlés
  8. Jaj, csodaszép, most nagyon kellene egy szeletke...:) kellemes hétvégét kívánok Nektek!

    VálaszTörlés
  9. Hát a te habos csodáid az én NY-em kedvencei:) CSodálatos ez is:)

    VálaszTörlés
  10. Mesés a sütid:) Jó időt és jó sütést-főzést kívánok a hétvégére:)

    VálaszTörlés
  11. Csodálatos ez a szeletke, látszik rajta milyen finom, krémes. Nem hallottam még róla, de annyira tetszik, hogy én is viszem a receptet. Hétvégére kánikulát ígérnek a jósok, és biztosan így is lesz. Jó sütögetést, napozgatást, kívánok.

    VálaszTörlés
  12. Lilla, Vicuska, Krinsz, Nyammm, Trollanyu és Gizie!

    Köszönöm szépen a hozzászólást, mindenkinek kellemes hétvégét és csodaszép időt kívánok! :o)

    VálaszTörlés
  13. Vittem a receptet, mert imádom, ha nem kell sütni :) Nagyon guszta ez a finomság.

    VálaszTörlés
  14. Szia!
    Ha szabad megkérdeznem, hol vegyem a babapiskótát,Te milyet használsz, mert én már annyi babapiskótában csalódtam. A gyermekimnek vettem és szinte az összes olyan kemény, hogy a fogam is beletörik!
    Várom a válaszod, mert húsvéti sütinek szánom!
    Köszi, üdv: Ági

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban nem mindegyik babapiskóta jó. Ami most a legjobb és aránylag olcsó az az Aldi-s vagy a Lidl-s nagy csomagos babapiskóta. De ha máshol veszel, úgy tesztelt, hogy egy piskóta véget megpróbálsz a zacsiban összeroppantani. Ha nem bírod, az nem jó... :o)

      Törlés
  15. Szia!
    Ismerem a finom receptjeidet, a sztracsatellát is elkészítettem már párszor. Most a Google felől kerestem a rá, gyorsan jött is a jól ismert kép, de aztán a meglepetés is vele, ahogy rákattintottam. Nem a jól ismert oldalra kerültem :-(
    http://szyv3csk3m-sutyk3y.blogspot.hu/2013/02/sztracsatella-sutes-nelkul.html

    VálaszTörlés
  16. Szia!

    Abban tudnál nekem segíteni, ha tortaformába készíteném szülinapra, mennyire marad meg a formája ha leveszem a tortaforma szélét. Félek, hogy annyira krémes ez a finomság, hogy esetleg szétcsúszna. Válaszod nagyon köszönöm:
    Gabi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Gabi!

      Szerintem nem csúszna széjjel, ha előtte nap csinálnád meg és hűtőben éjszakáztatnád. De ha biztosra akarsz menni, akkor tégy egy kevés zselatint a krémbe. A langyos darába kell keverni utána keverd a végén bele a habot.

      Törlés
  17. Nagyon nagyon köszönöm a gyors válaszod, ma nekivágok :)

    VálaszTörlés
  18. Kedves Kriszti!
    Először is gratulálok a blogodhoz, régóta rendszeres látogatód vagyok, és már sok mindent kipróbáltam Tőled. Most azért is írok Neked, mert ez a sütid (illetve a fotód) szerepel a Küldd el a recepted nevű újság most kapható Édességek különszámában. Egy bizonyos Magyar Noémi küldte be, és zsebelte be érte a kis pénzét. A fotó egy az egyben ez, tehát még véletlenül sem sütötte meg a hölgyike. Nem tudom valamit tudsz-e tenni ez ügyben, de gondoltam azért szólok, mert elég felháborítónak tartom...
    További sok-sok klassz receptet remélek még Tőled!
    Szép napot!
    Üdv, Kriszti

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Keletriszti!

      Köszönöm, hogy felhívtad rá a figyelmemet, már intézkedtem ez ügyben. A főszerkesztővel beszéltem és levelet fog kapni a hölgyemény. Kizárják őt a további beküldéstől és figyelmeztetik az etikus magatartásra. Köszi még egyszer!

      Törlés