"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. április 23., hétfő

JAPÁN PISKÓTA


















Régebben hallottam már erről a piskótáról, de valahogy csak most jutottam el odáig, hogy meg is süssem. A külföldi blogokon látva, megtetszett a szivacsos állaga, a puha mivoltja. És ami még vonzóbbá tette, hogy nem kellett bele sütőpor, mégis csodaszépen feljött és magas tészta lett belőle. Hogy ezt miért nem sütöttem meg előbb?! A manó vigye el...No, mindegy, most már leteszteltem, úgy hogy a jövőben ezzel fogom készíteni a tortákat. Legalábbis azokat amiket nem kell agyon tölteni krémekkel, hanem mondjuk babapiskóta is kell az összeállításhoz. Például egy könnyű gyümölcsös túró tortához... Nagyon finom, könnyű, légies piskóta, sütőpor mellékíz nélkül. Eperrel a tetején tökéletes volt.



Hozzávalók egy kb. 15x25-ös méretű tepsihez: 5 tojás, 12 dkg cukor, 10 dkg liszt, 1 evőkanál méz-2 evőkanál vízzel elkeverve, 2 evőkanál barna cukor.


A szoba hőmérsékletű tojásokat szétválasztjuk, majd a fele-fele cukorral előbb a fehérjét verjük kemény habbá, utána a sárgáját keverjük ki fehéredésig a cukorral. A mézet elkeverjük a vízzel, hogy teljesen feloldódjon. A sárgájához hozzászitáljuk a lisztet, hozzáadjuk a mézes keveréket, majd lazán kevergetve, két részletben hozzákeverjük a cukros tojásfehérjét is. Nagyon laza mozdulatokkal dolgozzunk, hogy a hab ne essen össze, és a végén az egész tészta habszerű legyen. A tepsibe sütőpapírt teszünk, majd megszórjuk a két kanál barna cukorral. Erre simítjuk a piskóta masszát. Előmelegített sütőben, 170 C-on, kb. 20-25 perc alatt tűpróbáig sütjük. Mikor megsült, és kivesszük a sütőből a piskótát, ne ijedjünk meg, egy kicsit visszasüllyed a tészta, de tényleg minimálisan. Megvárjuk, míg langyosra hűl, majd tetszés szerint szeleteljük a sütemény. Porcukorral meghintve, friss gyümölccsel tálaljuk. 











Illéskrisz Konyhája



25 megjegyzés:

  1. Nem tudom mitől japánok ezek a cuki piskóták, de hogy jól néznek ki az biztos. Mondjuk kövezzenek meg de én még sosem éreztem sütőporos mellékízt, pedig általában van sütőpor a sütijeimbe, de még senki sem panaszkodott. Igazából azt sem tudom, mit kéne érezni :S

    VálaszTörlés
  2. Nem tudom megfogalmazni, hogy milyen illata van a sütőporos piskótának, de ha legközelebb sütsz és még langyosan félbe vágod a piskótát, akkor szagolj bele, rögtön megérzed, miről beszélek...Én már szagoltam, kissé szúrós az illat. Azt hiszem foszfát van a sütőporban...

    VálaszTörlés
  3. Hát ez nagyon gusztusos . A fotózáshoz külön fantáziád és tehetséged van , már a képekre nézni is örömet okoz .Gratulálok .
    Mondjuk nem szoktam én sem melegen szagolgatni a piskótát , viszont nagyon ritkán teszek bele sütőport .

    VálaszTörlés
  4. Hú, de fincsi lehet! Még én sem hallottam japán piskótáról, de nagyon jól néznek ki, főleg az eperrel a tetejükön!

    VálaszTörlés
  5. Szépséges piskóta! :))
    Működik barna cukor nélkül is? Vagy ez a lényeg? :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem működik anélkül is, mert miért is ne, hiszen nem a tészta alkotó része. A piskóta tetejét színezi barnára illetve kölcsönöz neki egy plusz ízt. De elhagyható...Köszi! :o)

      Törlés
  6. Ínycsiklandóan néz ki! Apának meg fogom sütni, ő a nagy piskótamániás a családban... :))

    VálaszTörlés
  7. Csodaszép megint és biztosan nagyon finom is.

    VálaszTörlés
  8. Jaj de szépen fotóztad!!! Hihetetlen milyen egyszerű a hozzávalókat nézve, mégis milyen tökéletes! Úgy megenném! :)

    VálaszTörlés
  9. Gyönyörűséges! és a fotók...!:) Gratulálok!

    sherpa

    VálaszTörlés
  10. Ismét nincs mit hozzátennem, egyszerűen csodaszép:)

    VálaszTörlés
  11. Tényleg olyan könnyed, légiesnek néz ki, és milyen szép magas! Gyönyörű! Megkóstolnám, és biztos Milánnak is nagyon ízlene... :P

    VálaszTörlés
  12. Nagyon jól néz ki, gusztusos, kívánatos!

    VálaszTörlés
  13. Szia!
    Megint valami finomságot hoztál :)
    Nagyon, nagyon jól néz ki!
    Most is jól jönne egy szeletke ;-)
    DM-ben egyébként van foszfátmentes sütőpor.
    /OFF: rámentem a pillekenyér hivatkozásra, az egyik posztod alatt, ahol másik 4 kapcsolódód poszt jelenik meg, és nem volt ott semmi :(
    Tudsz erről valamit? kerestem külön is, de semmi...olyan guszta volt a kis képen, meg szerettem volna nézni, hogy mi is ez./
    Szép estét!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen tudom, én töröltem. Próbálok a blogomról olyan dolgokat eltörölni, ami nem túlzottan nagy volumenű dolog, vagy van helyette jobb recept. Azért nem találod. Arra viszont még nem jöttem rá, hogy a megmaradt fotót hogyan tudnám levenni...Ha valaki tudja, kérem írja meg! És köszi a hozzászólást! :o) A sütőport pedig majd megnézem!

      Törlés
  14. Ez tetszik! :) Bár én az üres piskótáért nem rajongok, de ki fogom próbálni tortaalapnak!

    VálaszTörlés
  15. Bármilyen krémmel tölthető! Itt a méz játssza a sütőpor szerepét, finom, könnyed piskóta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt nem tudtam, hogy a méznek lehet ilyen funkciója..Köszönöm az infót, kár, hogy nem tudtam előbb! :o)

      Törlés
  16. Most egy ilyen gyönyörű szeletkét meg tudnák enni.:-)Tudom, tudom!Késő van!:-)De akkor is!

    VálaszTörlés
  17. Mindenkinek köszönöm a kedves szavakat! :o)

    Egyébként a neten, Japanese sponge cake néven fut, számtalan recepttel...Nagyon finom piskóta, érdemes kipróbálni!

    VálaszTörlés
  18. Húha, meg is van, hogy miben fogom először használni a pitypangmézemet...:)

    VálaszTörlés
  19. Hát...sajnálom, hogy törölted :(
    (Azok a kis képek viszont megmaradnak, azt hiszem, nem lehet kitörölni)

    VálaszTörlés
  20. Még soha nem hallottam erről a piskótáról:) Istenien néz ki. A képek láttán, ha becsukom a szemem még mindig itt vannak előttem:)

    VálaszTörlés