"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. április 20., péntek

GUBA-KEHELY












Már megint mákosat hoztam...Mondtam én, hogy szeretem... Jó jó, ez azért nem olyan tömény mákos, de azért mégiscsak egy kicsikét. Nem lesz ennek jó vége, hogy ilyen dolgokat készítek, mármint felém nézve, mert az eddig leadott kilók veszélyben lehetnek...De ha egyszer ez a kívánság a gyerekektől...Ám legyen! Feldobták a labdát, hogy : Anya! Mákos guba? Már olyan rég volt...Miért is ne! Hamar elkészül, egyszerű mint a faék és nem utolsó sorban nem is drága édesség. Egy kicsit dizájnos kivitelben készült, így született meg a Guba-kehely. Vaníliás pudinggal rétegezve pedig, maga volt a mennyország.


Hozzávalók: 5-6 személynek: 10 db kifli, 1.5 liter tej, 2 csomag vaníliás pudingpor, 20 dkg darált mák, ízlés szerint porcukor, 1 csomag vaníliás cukor, csipet só, 5 dkg tea vaj, 1/2 citrom reszelt héja, tejszínhab a díszítéshez.


Az 1 liter tejből megfőzzük a vaníliás pudingot, ízlés szerint cukrozva, majd néhányszor megkeverve, hogy ne bőrösödjön meg, langyosra kihűtjük. Közben a kifliket felkarikázzuk és egy nagyobb tálba tesszük. A megmaradt tejet felforraljuk a vajjal, a citrom reszelt héjával, egy csipet sóval, a vaníliás cukorral és annyi sima cukorral, amennyit az ízlésünk megkíván. Ha felforrt a tej, nyakon öntjük vele a kifli darabokat. Várunk egy kicsit, hogy a kiflik magába szívják a tejet, majd a darált mákkal megszórjuk, és lazán összekeverjük az egészet. Az ínyencek csorgathatnak rá egy kis mézet is...A kész mákos gubát és a langyos pudingot, desszert kelyhekbe rétegesen lerakjuk, majd 1 órára hűvös helyre tesszük lehűlni. Tálaláskor tejszínhabrózsával feldíszítve tálaljuk.






Illéskrisz Konyhája

18 megjegyzés:

  1. Nagyon mutatós, és mennyei lehetett. Még a karácsonyi menüben is helyet kaphat. Csuda jó ötlet:)!!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó, így kehelyesítve:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó ötlet, gyönyörű lett!

    VálaszTörlés
  4. Csodálom a receptjeidet, de most már meg kell kérdeznem, hogy a terítő is a te kezed munkája. Több helyen is látom a blogodban. Éva

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a kedvességed, sajnos egy valamit nem tudok...Horgolni. Ezeket a szép csipke terítőket venni szoktam a régiség piacon. :o)

      Törlés
  5. Csodaszép! először csak a képet néztem, nem is akartam elhinni, hogy mákos guba, azt én még soha nem láttam igazán gusztusosan tálalni.

    VálaszTörlés
  6. Meghiszem azt, hogy maga a mennyország! :) Mindig azon gondolkodom, hogy tudsz mindig ilyen gyönyörűségeket kitalálni, sütni és miegymás...!? Hú, de bekanalaznám! :D

    VálaszTörlés
  7. Így a gubát még nem láttam, de biztos finom. Mákszerelmemből kifolyólag nálam szinte mindig van szárított gubarúd(kalácstésztából készítve sk) így ha kedvem támad egy kis gubára, akkor csak cukros tejjel nyakon öntöm és eszem. A család nem kimondottan rajong a mákos cuccokért, így általában ezt egyedül nyasizom.

    VálaszTörlés
  8. Maria! Ilyen formában megállja a helyét egy ünnepi asztalon, szerintem is...:o)

    Krinsz, Flóra! Köszönöm!

    Édeskonyha! Köszönöm!

    Gabriella! Valami új mindig az eszembe jut...Vagy látok valamit valahol és azt tovább bővítem. :o) Köszi!

    Adelid! Mákom nekem is van mindig, annyi féle édesség készülhet belőle...Köszi! :o)

    VálaszTörlés
  9. Jujj, ez nagyon guszta! Mekkora ötlet így kehelyben, rétegezve tálalni! Hogy ez nekem eddig nem jutott eszembe! :))

    VálaszTörlés
  10. Ez mesés!! Szeretem ezeket az újragondolt finomságokat!

    VálaszTörlés
  11. Gyönyörűszép:)Nagyon mákhiányom van már, készítenem kell egy ilyen finomságot.

    VálaszTörlés
  12. Azt hiszem így imádnám a mákos gubát!

    VálaszTörlés
  13. Nagyon guszta, annyira mutatós így pohárban. Ahogy néztem a képeket csak nyeltem nagyokat !

    VálaszTörlés
  14. Csodálatos, mennyei finomságot készítettél!!!Ki tudna neki ellenállni, mert én tuti hogy nem. Kilók ide, vagy oda.:))

    VálaszTörlés
  15. Lányok!

    Köszönöm a kedves hozzászólásokat! :o)

    VálaszTörlés
  16. el kell készítenem, a család nagy mák rajongó

    VálaszTörlés