"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. március 20., kedd

ZÖLDSÉGES RÁNTOTT PALACSINTA










A palacsinta szó hallatára az embereknek általában rögtön a jó megszokott "lekváros-kakaós-túrós" palacsinta jut az eszébe. Pedig megszámlálhatatlan módon  meg lehet tölteni, ezeket drága lepénykéket. A legismertebb ezek közül a Hortobágyi húsos palacsinta, amely minden jóravaló étterem étlapján megtalálható. Most, a húst elhagyva a zöldségekhez nyúltam, mégpedig a cukkinihez és a gombához. Jól tettem, mert egy nagyon finom sós palacsinta sikeredett belőle. 


Hozzávalók 4 személyre: 8 db vékony palacsinta, 2 db zsenge kis cukkini, 20 dkg csiperke gomba, 1 fej vöröshagyma, kevés olaj, só, bors, 20 dkg reszelt Trappista sajt. 


A cukkinit és a gombát meghámozzuk és apróbb kockára felvágjuk. A hagymát szintén felkockázzuk. Kevés olajat forrósítunk, majd üvegesre pároljuk benne a hagymát, utána hozzáadjuk a cukkinit és a gombát. Sóval, borssal ízesítjük, majd nagy lángon hirtelen lepirítjuk az egészet. Nem kell túlságosan puhára párolni, elég ha kissé "ress" marad a zöldség. Mikor kész a zöldség, langyosra hűtjük. A palacsintákra teszünk egy kevés reszelt sajtot, ráhalmozunk a töltelékből, majd ismét megszórjuk a zöldségek tetejét egy kis reszelt sajttal, és úgy tekerjük fel a palacsintákat, mint a Hortobágyinál szokás. Bepanírozzuk a kész palacsinta batyukat, majd bő, forró olajban arany barnára sütjük. Zöldsalátával, tartármártással tálaljuk.


Illéskrisz Konyhája


 

18 megjegyzés:

  1. Micsoda tavaszolás van mát Nálad! Imádom ezt a tányért, hajkurásztam a Corákban, de nem volt. :-( Látom, bevetetted az új szerzeményeket, nagyon szép kiegészítők!

    VálaszTörlés
  2. De jó ötlet ez a palacsinta!! A tökös cukortartó ügyes fogás volt a többivel együtt! :))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehet ez a sós palacsintád! Guszta nagyon!

    VálaszTörlés
  4. Ismét hoztad önmagadat, fincsi kaját, gyönyörű fotókat:)

    VálaszTörlés
  5. Már napok óta gondolkozom én is a rántott palacsintán. Mindig csirkemellel szoktam csinálni, zöldséggel még sose készítettem, de nagyon jól hangzik ez a változat is!!

    VálaszTörlés
  6. Ezek a képek annyira csodásak, hogy hirtelen nem is a receptet figyeltem, csak úgy.....a képeket. Öröm hozzád betérni :-)

    VálaszTörlés
  7. Csupa zöldség, nagyon jól néz ki és irtó finom is lehet:) Jó ötlet volt ezt elkészíteni:)

    VálaszTörlés
  8. Ez tényleg nagyon néz ki, és milyen finom lehet...! Na, ez így jöhetett is volna nekem vacsira. Mint mindig, most is imádom a fotóidat! :D

    VálaszTörlés
  9. Cukkini és gomba, mindkettő nagy kedvencem. Így elkészítve mennyei fogás lehetett!!
    Teljesen véletlenül ráakadtam a Habzsoldádra! Miért nem lehet erről a blogról átlinkelni?? Szerintem sokan nem tudják, hogy másik blogod is van (volt?). Pedig szép gondolatokat olvastam ott is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, van a Habzsoldám, de amióta csökkentették a fotótárat, azóta nem használom. Néha sütök onnan is és az új képekkel szoktam feltenni a recepteket. Köszönöm! :o)

      Törlés
  10. Nagyon jól néz ki, a cukkinit imádom, így is érdemes kipróbálnom, nagyon jó ötlet!

    VálaszTörlés
  11. Nagyon szép lett, mint mindig.Én is sokszor készítek rántott palacsintát, de nem forró olajban sütöm, hanem Latsia módszere szerint sütőben, 1 dl olajjal ki lehet rántani 1 kg húst, nem szívja magába az olajat. Minden rántott dolgot így készítek:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most kivételesen nem olajban sütöttem ki, hanem pálma zsírban. Fantasztikus dolog ez, kár, hogy nem lehet kapni. Magasabb az égéspontja mint az olajnak, többször felhasználható és még az a jó tulajdonsága, hogy nincs szaga. Latsia módszerét nem ismerem, de mindjárt megnézem! Köszönöm! :o)

      Törlés
  12. Lányok!

    Köszönöm mindenkinek a kedves hozzászólást! Tényleg nagyon finom volt a palacsinta, többször fogom elkészíteni és még a tölteléket is meg fogom majd variálni...

    VálaszTörlés
  13. Cukkini és gomba, nálunk nyerő, el fogom készíteni így is.Gombás, répás, cukorborsós változatban készítettem már.Gyönyörű képeket hoztál megint.:)

    VálaszTörlés
  14. Pont igy szoktam en is:D. Van olyan is, h a huslevesbol megmaradt zoldseget nem franciasalataba teszem epp, hanem palacsintaba:). Nagyon guszta, most meg is kivantam:).

    VálaszTörlés
  15. Nelli!

    Gondolom a borsós is nagyon finom volt! Köszönöm! :o)

    Zsuzsiga!

    Az is milyen jó ötlet, máris megjegyeztem! Köszi! :o)

    VálaszTörlés