"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. március 25., vasárnap

ALMÁS VANÍLIA KEHELY








Fel is avattam az újonnan szerzett desszertes kelyheimet. Azt gondoltam nem túl nagy poharak, de mikor megettem a benne rejlő finom krémet, hát mit ne mondjak, bőven sok is volt. Tehát pont elég nagyok. Amit beléjük töltöttem,  az egy finom házilag főzött vanília puding, tetején egy kissé fahéjas almakrémmel. Micsoda bűnbe esés volt ez nekem...Diéta ide vagy oda, ennek a nyalánkságnak nem tudtam ellent állni...Végül, hogy nyugtassam a lelkem, nem volt édes mert a négy adagban volt összesen 3 kanál cukor. Szóval aki szereti az ilyen pohár desszerteket, az feltétlen készítse el, mert nagyon finom édesség.


Hozzávalók az almakrémhez: 2 nagyobb alma, 1 csomag vaníliás cukor, csipet fahéj.

Az almákat meghámozzuk, magházát kivesszük és cikkekre vágjuk. Egy mélytányérba tesszük az alma darabokat, rászórjuk a vaníliás cukrot és lefóliázzuk. Mikróban 7-8 perc alatt készre pároljuk. Ezután botmixerrel pürésítjük az almát és ízesítjük a fahéjjal. Langyosra hűtjük. Míg hűl az alma, addig megfőzzük a vanília krémet.

A vaníliakrém hozzávalói: 1/2 liter tej, 2 tojás sárgája, 3 evőkanál cukor, 1 csomag vaníliás cukor, 1 csapott evőkanál liszt, 1 csapott evőkanál étkezési keményítő, csipet só.

A tejben elkeverjük a tojások sárgáját, a cukrokat, a lisztet, a keményítőt és a csipet sót. Állandóan kevergetve felmelegítjük, majd sűrű krémmé főzzük. Langyosra hűtjük, de közben néha megkeverjük, hogy ne bőrösödjön meg. Ezután a vanília krémet a kehely aljba töltjük, rákanalazzuk az almakrémet, majd tejszínhabbal és gyümölccsel díszítjük. Tálalásig hűvös helyre tesszük.






Illéskrisz Konyhája



15 megjegyzés:

  1. Kriszti ez a desszert annyira mutatós, hogy az alma utálatom ellenére nagyon szívesen megkóstolnám! A kelyhek nagyon szépek, a kanalaid pedig még mindig!! :) Ja, az almák olyan fényesek, hogy meg kell kérdezzem, hogyan csináltad? :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :o) Az almák, hogy fényesek? Suliban mindig azon szórakoztunk, hogy ki tudja jobban kifényesíteni az almáját...Simán a ruhánkhoz dörzsöltük és szép fényes lett. Most is így történt. Mire nem jó a plüss szabadidőruha! :o) Szóval nem szereted az almát...Ezt biztos el kanalazgatnád!

      Törlés
  2. Nagyon finom lehet, a kép is gyönyörű, szinte érzem a számban az ízét.:))

    VálaszTörlés
  3. Csodásan néz ki és nagyon-nagyon finom lehetett!

    VálaszTörlés
  4. Éva, Flóra!

    Köszönöm! Tényleg finom és egyszerű desszert. Muszáj volt a sok almából valamennyit elhasználni... :o)

    VálaszTörlés
  5. Jaj, de jól néz ki ez a vaníliás kehely!!! Az almákat is csodaszép módon "kivikszoltad"! :D A kiskanál meg meseszép... :) Egyszóval jó volt benézni hozzád ma is! :)

    VálaszTörlés
  6. Üde finom desszert, a mikró is jól rövidíti az elkészítési időt! A kehely próbája az almás-vaníliás krém :D , a kanaladat szívesen lenyúlnám :D (viccelek)

    VálaszTörlés
  7. Én sem vagyok almabarát, no, de ezt biztosan szeretném!

    VálaszTörlés
  8. Én szeretem az almát és az almás cuccokat. A képeid mindig lenyűgöznek:)

    VálaszTörlés
  9. Mesés habkönnyű desszert, igazán mutatós és isteni finom lehet:) A kanalaidra én is pályázom:)

    VálaszTörlés
  10. De jó, én is mindig így suvickolom az almákat :D Nagyon szuper desszertet készítettél ismét és a kanalak tényleg gyönyörűek, nem csodálom, hogy ennyien vágynak rá.

    VálaszTörlés
  11. Csodaszépek lettek ezek a kelyhek.

    VálaszTörlés
  12. Elképesztően szépek megint a fotóid! Mostanában nagyon rákattantam az almára, jöhet nekem is egy ilyen kehely!:)

    VálaszTörlés
  13. Lányok!

    Köszönöm mindenkinek a hozzászólást! Látom a kanalaim tetszetősek! Mindjárt meg is számolom, meg van-e még mind a három! :o)))) Vicceltem!

    VálaszTörlés
  14. Hú, de szeretnék most egy ilyen kelyhet, nagyon-nagyon gusztusos! Ígérem nem eszem meg ebéd előtt! :))

    VálaszTörlés