"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. február 26., vasárnap

TEJCSOKIS CSIGA








Egész héten valami csokis tekercsről álmodoztam, mert a cukorszintem a béka hátsója alatt mozog. Mivel a diétában kerülöm a fehérlisztes-krumplis-rizses-süteményes ételeket, úgy gondoltam a hétvégén meglepem a családom, és persze jó magam is egy finom csokis csigával. Úgy vélem egy ártatlan csiga, nem fog a mérleghez vágni... Miért is ne, ennyi bele kell, hogy férjen... Legalábbis ezzel nyugtatom háborgó lelkiismeretemet. Szóval, régebbről előkotortam egy, a családban felettébb nagy sikert aratott kelt tészta receptemet a Vajas puffancsot. Ennek a szuper tésztáját használtam fel. Nagyon könnyű, finom, puha tészta, amit a só és cukor egyensúlyával, bármilyen ízben megtölthetünk, illetve tekerhetünk. Most a sót vettem vissza egy mokkáskanálnyira, és a cukor mennyiségét növeltem meg 3 evőkanálnyira. Egyébként minden ugyan úgy készült, mint korábban.

A VAJAS PUFFANCS receptje itt olvasható, a töltelék pedig a következő:

Hozzávalók: 2 tábla tejcsokoládé, 3 evőkanál keserű kakaópor, 3 evőkanál porcukor. A lekenéshez 1 tojás sárgája.

A megkelt tésztát kb. 30x40 cm-es téglalappá kinyújtjuk, majd megkenjük a vízfürdőben felolvasztott csokoládéval. A kakaóport és a porcukrot összekeverjük, majd rászórjuk a csokis rétegre. A tésztát szorosan feltekerjük, majd éles késsel, kétujjnyi darabokra felvágjuk. A csigákat egy sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgatjuk egymástól távolabb, mert megnőnek. 




A tojás sárgájával lekenjük a Csokis csigákat, majd előmelegített sütőben, 175 C-on arany barnára sütjük őket.






Illéskrisz Konyhája



10 megjegyzés:

  1. Ma én is csokis sütiről álmodoztam.Lehet délután tekerek egy-két csigát.:)Annyira jól néznek ki.Finom, tömény csokis!:)Kell ennél több az ember lelkének?!:)

    VálaszTörlés
  2. Szívesen leemelnék egyet,annyira guszta!!!

    VálaszTörlés
  3. Ez nagyon jól néz ki,annyira guszta...szereten az ilyen sütiket.

    VálaszTörlés
  4. Csodásak... Annyira meg tudnék enni egyet-kettőt...:)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszták lettek4 Épp forrócsokizom, jöhetne mellé egy! :)

    VálaszTörlés
  6. Tejcsokis csiga isteni lehet:) Tényleg egy rugóra járt az agyunk:) Nagyon szépek a képeid:)

    VálaszTörlés
  7. Tejcsokis csiga??? Na, ilyenkor nagyon bánom, hogy nem a szomszédod vagyok... ;-)
    Fantasztikusan néznek ki! :)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon guszta lett:-)
    A képeid mindig lenyűgöznek:-))

    VálaszTörlés
  9. Huu de guszták... ennél már csak az ízük lehet jobb. :))
    Nem cserélünk almás palacsintára? :D

    VálaszTörlés