"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. február 20., hétfő

KONYAKOS LIBAMÁJ PATÉ











Egy finom házi libamáj pástétom, konyakkal megbabonázva...Nagy májkrém evők vagyunk, sokat szoktam venni, mert mindenki nagyon szereti. Magam is csináltam már rengetegszer, és meg kell állapítsam, hogy a házinak  nincs párja. Egyedül még marha májból nem készítettem, de az összes szárnyas és a malacka mája kitűnő alap ezekhez a finom kencékhez. Sokféle képen lehet a fűszerezést variálni, de mindegyik alapja a frissen sütött máj, hagymával és főtt tojással. 


Hozzávalók: 1/2 kg pecsenye liba máj, 3 szelet húsos füstölt szalonna, 2 fej hagyma, 5 dkg tea vaj, 3 kemény tojás, mustár, só, bors, kakukkfű, konyak.


A szalonnát felkockázzuk, majd zsírjára pirítjuk, félidőben hozzáadjuk a felszeletelt hagymát és addig pirítjuk, míg arany színű nem lesz mindkettő. Ezután hozzáadjuk a májat, és addig sütjük, míg a belseje már nem véres. Nem szabad túl sütni, mert akkor a máj megkeményedik és nem lesz szaftos. Közben borsozzuk és kakukkfűvel ízesítjük a májas pecsenyét. Mikor megsült, félre tesszük és teljesen kihűtjük. Mikor kihűlt a máj, az egészet ledaráljuk a főtt tojásokkal. A májpástétomot sózzuk, borsozzuk, a mustárral, a vajjal és a konyakkal kikeverjük. Tálkába simítjuk a masszát, majd letakarva hűtőben 2-3 órát dermesztjük, hogy az ízek összeérjenek. Pirítóssal tálaljuk.






Illéskrisz Konyhája



18 megjegyzés:

  1. Nem ér kora reggel ilyen támadást intézni ellenünk! Olyan éhes vagyok, hogy kopog a szemem, Te meg ilyen csodákkal bombázol!! :D
    Megyek reggelizni!! De ilyen finomságot biztos nem találok a hűtőben, pedig igencsak jól esne :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pont így vagyok én is, amikor bekukkantok hozzád...Olyan fenséges ebédeket főzöl, hogy ott csorgatom a nyálam sokszor... Köszi! :o)))

      Törlés
  2. Én nem szeretem a májat. Főleg azzal a gondolkodással, hogy abban gyűjtötte az állatka össze minden mérgét, én meg egyem meg? De ez olyan istenien néz ki, hogy éhes lettem. :) Ma nem szabad kihagynom a reggelit. Jaj de guszta! :)
    (Kb. az 5. szóellenőrzésemet írom... Remélem, enged hozzászólni.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olyan sok teória van ezzel kapcsolatban, magam sem tudom kinek higgyek. Évszázadok óta van terítéken a máj, mindig is ették az emberek. Ha ez lenne a legkevesebb méreg amit megeszünk, akkor jó lenne. Elég sok szemetet megetetnek velünk az élelmiszergyártók amúgy, és nem is tudunk róla... Persze ízlés dolga ki mit szeret. Tudom, hogy sokan egyáltalán nem esznek belsőséget, én tiszteletben tartom az elveiket. De azért köszi! :o)))

      Törlés
    2. Igen, sajnos tényleg sok káros anyagot eszünk meg egyébként is. Én a zúzát szeretem. :) Lehet, hogy ízesítve a májat is megenném, főleg ha krémként ilyen gusztán állna előttem. :)

      Törlés
  3. egy szerencséd, hogy már reggeliztem.
    ellenkező esetben mire ismét a blogodhoz jönnél, már csak a betűk fogadnának, minden finomságot eltűntetünk ettől a bejegyzéstől.

    most az epéjében vagy a májában gyűjti a sok "cart" az az állat?

    (és én is úúúútálom az új szóellenőrzőket..de most muszáj vagyok kommentelni)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fogalmam sincs ki mit hol gyűjtöget. Azt tudom én is, hogy a máj méregtelenítő szerv. Mindegy, nálunk szeretik. Nem túl sűrűn van terítéken, annyi meg nem árt. A szóellenőrzéstől már én is ki vagyok, utálom az egészet. :o)))

      Törlés
  4. Még sosem jutott eszembe májkrémet készíteni, de tulajdonképpen miért is ne? Jól hangzik a recept és nagyon guszta lett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbáld ki, bármilyen máj jó hozzá... Nagyon finom kence-fice! :o)))

      Törlés
  5. Sosem készítettem még én sem májkrémet, de a Tiéd annyira kívánatos!:)Szeretem a kencéket, ez pedig fenséges alapanyagokból készült.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nelli! Akkor ami késik, nem múlik! Próbáld ki te is! Meglásd rá fogsz szokni a házi májasra... :o)))

      Törlés
  6. Jaj Kriszti most megyek vacsizni, sütöm a diétás slimm kenyerem és milyen jó lenne rá ebből a májkrémből!!! Istenien néz ki úgy ahogy van! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A diétás slimm kenyérre várom a bejegyzésed, kíváncsi vagyok milyen lehet...És köszi!

      Törlés
  7. Én is máj paté-t klszítettem a tegnap, csak épp nem libamájból, petrezselymeset és curryst csirkemájból. Ez a recept nagyon ínycsiklandozó, az a konyak szerintem megadta a különlegességét!

    VálaszTörlés
  8. Imádom a dekorációidat! :))) Na és ez a konyakos libamájas "cucc"... hű, de el tudnám képzelni vacsorára! Nagyoooon fincsi! :)))

    VálaszTörlés
  9. Kisildi!

    Az is nagyon finom lehet!

    Gabriella!

    Ó, köszönöm! Igyekszem minél több hangulatot varázsolni az étel köré...Van amikor sikerül, van amikor kevésbé. :o))

    VálaszTörlés
  10. Hmmmmm, istenien néz ki ez az elegáns, kifinomult kis kence, a képeid is csodásak róla. Nagyon-nagyon éhes vagyok és megyek is főzni:-)))))

    VálaszTörlés