"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. február 24., péntek

CSAK ÚGY EGYSZERŰEN : CSUSZA...










Régi magyar hagyományos étel a Túrós csusza. A recept szerint a tört apró tésztát, miután a sós vízben kifőzték, összekeverték a tejföllel, túróval és a szalonna kisült zsírjával, majd hirtelen összesütötték az egészet. Mikor megsült, tálaláskor még meglocsolták egy kevés szalonna zsírral, és ettől lett a tészta úgymond "csúszós", innen jött a "csusza" elnevezés. Tálaláskor még tejföllel gazdagítva és a kisült szalonna pörcével megszórva adták forrón asztalra... Jó kalóriadús tészta étel, nem éppen híres a diétában. Sajnos.... Sőt, hogy mondjak még hozzá egy apróságot, az ínyencek még porcukorral is meghintik a pörcös - túrós halmot. Csusza tészta hiányában, most fodros kockával készült. De gondolom nem mondok újat, ha megállapítom, hogy frissen gyúrt házi tésztából az igazi.


Nagy trükk nincs a készítésben. A húsos füstölt szalonnát apró kockára felvágjuk, majd alaposan kisütjük belőle a zsiradékot. A szalonna kockákat kiszedjük a zsírból és melegen tartjuk. Közben  a tésztát sós vízben fog keményre főzzük, leszűrjük, majd meglocsoljuk a szalonna kisült zsírjával. A tésztára morzsoljuk a túrót, meglocsoljuk a tejföllel, majd gazdagon megszórjuk a kisült pörccel. Kell ennél egyszerűbb étel?!






Illéskrisz Konyhája



13 megjegyzés:

  1. Nincs is ennél jobb! Nem is tudtam, hogy így kapta a nevét. :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is egyszer a neten olvastam, onnan tudtam. :o)

      Törlés
  2. Így igaz, a frissen gyúrt házi tésztával az igazi, ahogy anyósom szokta csinálni, imádom! A porcukor nekem nem jön be, inkább a szalonna, de a darás tésztát rengeteg porcukorral eszem!! :D

    VálaszTörlés
  3. Na újra...
    Se egyszerűbb, se finomabb nem kell :D!!
    Fiatal koromban magam gyúrtam-nyújtottam a 10 tojásos házi tésztát itthon. A tésztagép legvékonyabb fokozata után még húztam egyet, hogy minél vékonyabbra tudjam nyújtani a tésztát. Aztán szárítottam egy kicsit, utána tördeltem darabokra. Igazi csuszatészta volt. Főzés után olyan finoman roppanó volt a tészta, hogy jobbat nem ettem soha.

    VálaszTörlés
  4. Imádom én is, csudára guszta és étvágygerjesztő a képeden, nekem mindegy is milyen tésztával, csak sok túró, tejföl és sült szalonna legyen és csak sósan.
    A darás tésztát meg először egy adagot sósan, majd a következőt cukorral, lekvárral.
    Ha már itt tartok a káposztás cvekedlit is úgy eszem, egy adag sósan, borsosan, majd egy adag borsosan, cukrosan.
    Nem ragozom tovább, de ebből is látszik nagy tésztaétel kedvelő vagyok:-))))

    VálaszTörlés
  5. A néveredetéről én sem halottam még, mindig tanul az ember :)
    A képeket nézve, csak úgy egyszerűen, megkívántam a csuszát :D

    VálaszTörlés
  6. Akár hiszed, akár nem, tegnap este ez volt a vacsoránk!! Csak frissen gyúrt tésztával, hiszen Anyukám tegnap egész nap tésztát gyúrt (galuska tésztát, levesbe való tésztát stb.). Imádom! Ugyanígy esszük, ahogy Te készítetted (porcukorral nem tudnám megenni).
    Gyönyörű a fotód!!! :)

    VálaszTörlés
  7. Barbi!

    A felét sósan a másikat édesen eszem. Annyira szeretem. Igaz tegnap tényleg keveset ettem belőle, a diéta miatt, de be tudtam volna dörgölni két tálat is belőle...

    Maria!

    Nekem is volt olasz tészta gépem...Épp azelőtt kértem el aputól, ami anyué volt. Másnap ellopták a kocsival együtt...Szerinted? Mi éreztem....Nagyon sajnáltam, még pedig azért, hogy szegény anyukámé volt...

    Anikó!

    Mi rokon lelkek vagyunk, pont így eszem én is ezeket a tésztákat! :o)))

    E73!

    Örülök, hogy megtetszett, megkínállak virtuálisan! :o)))

    Gabriella!

    Akkor összebeszéltünk gondolatban! Jó neked! Ha lenne anyukám, ő is gyúrná biztos...

    VálaszTörlés
  8. És csak úgy egyszerűen nagyszerű!

    VálaszTörlés
  9. Tudod mennyire hiányzik nekem a túró:) Ez most felérne nekem egy mennyei mannával. Isteni és azt a darbka szalonnát is idedobhatnád:)

    VálaszTörlés
  10. Csak úgy egyszerűen imádni való!!!! Nálunk a férjem meg is szórja porcukorra, hát szerintem kár az ízekért, na de ő tudja.:)) Csodálatosak a képeid, kedvem lenne rögtön belekóstolni.

    VálaszTörlés
  11. Isteni lehetett és a fotó... mint mindig most is hibátlan!:-)

    VálaszTörlés