"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. január 17., kedd

WILLIAM KEDVENC TORTÁJA...









Nem vagyok nagy Királyi pár fan, de tavaly óta tervbe volt véve, hogy az ifjú herceg, William által igen kedvelt kísérő tortát, egyszer majd elkészítem magunknak is. Úgy hallottam, hogy nagyon finom...Az eredeti receptjét még akkor elmentettem, és most jött az rá idő és alkalom, hogy bevégeztessem a készítését. Nem csodálom, hogy külön kérték a nyolc emelet magas esküvői torta mellé, mert tényleg nagyon finom torta féleség. Egyáltalán nem mondható különlegesnek, mégis az íze magárét beszél. A receptje Itt található, az esküvőn pedig így festett:





Pár mondat és fotó a csodaszép esküvői tortáról...













 Remélem nem vettétek rossz néven a képeket... :o)))


A recept lefordítva a következő:

1 / 2 teáskanál vaj, 22.5 dkg vajas keksz vagy fele-fele arányban babapiskóta is, 4 evőkanál vaj, 1 / 2 csésze kristálycukor, 11.5 dkg étcsokoládé
     1 nagy tojás. Bevonat : 10 dkg étcsokoládé, 1 kávéskanál olaj, 1 kanál tejszín.

     Egy kisebb torta gyűrű oldalát 1 / 2 teáskanál vajjal  átkenjük, majd az aljába sütőpapírt helyezünk. A kekszet  mandula méretű darabokat kézzel összetörjük, majd félre tesszük. Krémhez a vajat és a cukrot egy tálban addig keverjük, míg egy könnyű, világos krémet nem kapunk. Az étcsokoládét vízfürdőben felolvasztjuk. Hozzáadjuk a vaj és a cukor keverékét az olvadt csokoládéhoz, folyamatos keverés közben. Adjuk hozzá a tojást és tovább keverjük. Keverjük bele a darabokra tördelt kekszet, majd addig keverjük, amíg a csokoládé bevonja az összes kekszet. a kész masszát beletöltjük a torta gyűrűbe, lenyomkodjuk kanállal, hogy mindenhol kitöltse, ne legyen légbuborék benne. Fóliával lefedjük és hűtőszekrényben legalább három órán keresztül dermesztjük. Én egy éjszakára tettem be és másnapra lett szuper puha...A bevonathoz a csokoládét felolvasztjuk, bele keverjük az olajat és a tejszínt, majd a tortára csurgatjuk a krémet. Kicsit megdermesztjük, majd tálalásig hűvös helyen tároljuk.

 Illéskrisz Konyhája


21 megjegyzés:

  1. Légy szíves írd le, te hogyan készítetted! :-) Én "németes" vagyok, nem angolos, nem értem pontosan a receptet, csak nagyjából. És egyébként a te receptjeidben jobban bízok, mint a behivatkozottban. :-)
    Még egy, nem egészen idetartozó kérés: Karácsony előtt mutattál egy párnát, amit terveztél megvarrni "Jánosodnak". Megvalósult? Ha igen, megmutatnád?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szervusz Kedves!

      Nahát, még ilyenekre emlékszel? Sajnos a kocsimmal együtt ellopták a nehezen beszerzett anyagot is, amit a párnához vettem. Szivacsot, fonalat, mindent...Azóta nem kaptam ilyen spéci színű plüssbársonyt. Úgy hogy Jánosom egy időre lecsúszott a "Keksz" alakú párnájáról. Nagyon sajnáltam, de a kocsit még jobban! A receptet beírtam a bejegyzés aljára! Ez a mennyiség egy zsúrtortához elegendő, ha nagyobb méretben szükségeltetik, akkor duplázni kell! :o)))

      Törlés
    2. Kicsit félve mesélem: Szomorúan olvastam az autóddal történteket. Én nem messze dolgozom a Villányi úttól. Néhány nap múlva meséltem egy nagyon kedves kollégámnak, akinek pontosan ilyen autója "van", hogy képzeld mi történt egy "ismerősömmel"... Azt is elmeséltem, amit írtál, hogy a rendőrök szerint ez egy kedvelt márka. Aznap este, amikor hazaindult munkából, nem volt meg az autója. Egy hétig "beteg" voltam tőle.... Úgy éreztem magam, mint egy rossz boszorkány. :-)

      Ha mégis napirendre kerül a párna, majd tudósíts lécci! :-)

      Majd' elfeledtem: köszönöm a receptet!!!!

      Törlés
  2. Köszi a képeket!Finom lehetett ez a torta!Milyen kekszből készült a Tied?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nelli!

      Fele-fele arányban vajas keksz illetve babapiskóta. :o))

      Törlés
  3. Szia!

    Már Tücsök Bogár is beültette a bogarat a fejünkbe a tavaly épp ilyen apropóval. Erre most ezt jóváírásnak kell vennem?
    Az általam rendezett játékon a Random.org segítségével neked Ottis blogja jutott.
    őt itt találod: ottisfoz.szhblog.ro

    Játék határideje Febr.20.

    Sok sikert.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 4Gyerek!

      Tücsöknél én is olvastam anno. Ez egy kicsit eltér tőle, de gondolom mindkettő ugyan olyan finom! Ottis blogjának nagyon örülök, szeretem a receptjeit! Tehát tőle kell valamit elkészítenem, és ide betenni az én blogomba... Ugye jól értem?

      Törlés
  4. Bizony finom, de gyors is, mert NO BAKE ;-) Én tojás és cukor nélküli változatban készítettem.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szép a tortád, és biztosan nagyon finom. El is mentem a receptet, köszike. A képeket is jó volt nézegetni.:)

    Kérlek nézzél be hozzám, szeretnélek megajándékozni egy díjjal.

    VálaszTörlés
  6. Tényleg nem tűnik bonyolult tortának... és gyönyörűen megcsináltad, olyan szép a tányérkán! (különben nekem is van ugyanilyen tányérom:))

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörű lett, a képeid is nagyon szépek:) Egy kicsit olyan keksztekercses feeling, mondjuk az is finom.

    VálaszTörlés
  8. Te ismét érdekes dolgot készítettél:)

    VálaszTörlés
  9. Ja és elfelejtettem mondani, csodaszép a fejléced:)

    VálaszTörlés
  10. A torta szuper, és Williamnek én is bármikor szívesen elkészíteném.... ;DDDD

    VálaszTörlés
  11. Krisztikém!
    Egy újabb csoda, ami elkészítésre vár... Vajon mikor érek a végére?! Az új blog-megjelenésed is gyönyörű!!!!:)

    sherpa

    VálaszTörlés
  12. Finom lehetett a tortád, szerintem Vilmos is megnyalná utána mind a tíz ujját.
    Kérlek nézz be hozzám, díjat szeretnék továbbadni Neked!

    VálaszTörlés
  13. Húúúh hát ez nagyon istenien néz ki. Az íze is az lehet. :) Na, majd Anyát ráveszem, hogy készítsük el együtt. :)

    VálaszTörlés
  14. Ezt én is szeretném. Nagyon szép volt az esküvőn is és a tiéd is nagyon jól sikerült :)

    VálaszTörlés
  15. Kedves Lányok!

    Köszönöm mindenkinek a hozzászólást! Érdemes elkészíteni, mert tényleg nagyon finomságos desszert! :o))

    VálaszTörlés
  16. Kedves Kriszti!

    Megsütöttem a virslis virágodat, már kész van.

    Jöttem volna keresni mert nem emlékeztem rá hány perc, de a virslire keresve csak négy receptet találtam.

    Légyszi, tegyél az oldalsávba keresőt, amibe beírva megkeresi a blogger, azonkívül tegyél még az oldalsávba egy főoldalra ugrást is, mert ki kellett lépnem a virslis lábtörlőből és újra belépnem, hogy az utolsó bejegyzéshez írjak!
    Ja, közben megtaláltam Márta nénit,
    http://martaneniazeris.blogspot.com/
    aki újból blogot indított január első napjaiban, ez nagy örömömre szolgált, s közben eltelt az idő, és köszi a virág receptet, látványra jól sikerült, még hűl!

    Puszi!

    VálaszTörlés