"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. január 9., hétfő

WELLINGTONI SZŰZ








A Wellington bélszín egy nagyon exkluzív húsétel, az ünnepi asztalok méltán dicsért fő étke. Mivel marhahús hiányában voltam, ezért egy sertés szűzzel követtem el, mindezt. Mivel összehasonlítási alapom nincs, ezért csak annyit tudok mondani, hogy az ízlelő bimbóink, egy mennyei ízorgián vannak túl...Különleges ízű, éppen átsült, omlós hús lett belőle. A szárított sonka fűszeres íze, a gomba lágysága és a kívül ropogósra sült leveles tészta, egyszerűen csodás ízeket komponált a tányérokon. Egy kisebb szűzpecsenye, így bebugyolálva négy embernek is pont elég. Szerettem volna készíteni hozzá zöld-köretet, de arra már nem futotta az időmből, így csak tejszínes burgonyapüré lett mellé.


Hozzávalók: 1 csomag leveles tészta, 1 kisebb szűzpecsenye, 10 dkg szárított nyers sonka, 25 dkg gomba, 1 kisebb vöröshagyma, só, bors, olaj.


A szüzet bepácoljuk. Ezt úgy csináljuk, hogy sóval és őrölt borssal bedörzsöljük, majd olajjal átkenjük. Fóliába csomagoljuk, majd hűtőbe tesszük egy éjszakára. Másnap a leveles tésztát kiengedjük, majd akkorára nyújtjuk, hogy kb. 5 cm-rel túl lógjon a hús méretén. A húst erős lángon, kevés olajat aláöntve, minden oldalát megkapatjuk, barnára pirítjuk. Mikor kisült félre tesszük hűlni. A visszamaradt olajban üvegesre pirítjuk a hagymát és az apróra vágott gombát. Sózzuk és erősen borsozzuk. Addig sütjük, míg a gomba az összes levét elveszti. Közben a kinyújtott tésztára, lerakosgatjuk a szárított sonka szeleteket, majd rákenjük a sült gomba pépet. Erre fektetjük a sült szűzpecsenyét.






A tészta két oldalát felhajtjuk a húsra, majd feltekerjük az egészet. Sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük a tésztás roládot, esetleg ha marad ki a tésztából, akkor feldíszítjük vele, majd egész tojással lekenjük a batyut. Előmelegített sütőbe tesszük a húst, és attól függően, hogy ki, hogy szereti átsülve, 20-25-30 perc alatt megsütjük a szüzet. Mikor megsült 5-10 percet pihentetjük és csak utána kezdjük felszeletelni. Párolt zöld-köret, burgonyapüré illik hozzá. Ja, és egy pohár fehér, vagy rozé borról ne feledkezzünk meg...









19 megjegyzés:

  1. Óóó hát ez valami isteni lehet! :)
    A húsvéti kenyérben sült sonkánk jutott eszembe. :)

    VálaszTörlés
  2. A tévében nézem a különbözö szakácsversenyeken pl. Masterchef, hogy ilyeneket sütnek, hol jól, hol kevésbé és arra gondolok, na én ennek soha nem mernék nekiállni!!! Nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  3. Most jövök Petrától, és azt kell mondjam ez bűn már amit ellenem elkövettetek egy nap alatt. Éhen halok a látványtól! Ez hol fér bele az 1000 kalóriába?? :D Csodálatosan néz ki, a fotók is bámulatosak! :)

    VálaszTörlés
  4. Évi!

    Az is fincsi lehet! Sonka kenyérben...Hm!

    Bors and Pepper!

    Én is féltem tőle először, de semmi különleges nincs benne. Ha úgy csinálod, ahogy leírtam, nem tudod elrontani. Próbáld ki!

    Anazar!

    Köszönöm!

    Barbi!

    Ho-hó! Ez vasárnapi étel volt...Mától él az 1000 kalória. Nagyjából sikerült betartani...Pedig én nagy kenyeres vagyok /voltam/...:o)))

    VálaszTörlés
  5. Szakácsműsorok gyakori atrakciója, méltán, mert mutatós. A zöldköretet lazán el tudtad volna készíteni, míg a hús a sütőben volt. De így is guszta.

    VálaszTörlés
  6. Valóban ízorgia... :)) én bélszínnel készítettem el anno, szintén burgonyapürével. A fotók most felidézték nekem az ízeket, nagyon gusztusos! :)

    VálaszTörlés
  7. eddig ez is kimaradt a mi felhozatalunkból, bár jó párszor volt már tervben

    VálaszTörlés
  8. Gyönyörű a tálalás, és az étel lenyűgöző! Pont ma vettem ilyen tányért... :)))

    VálaszTörlés
  9. Hobbychef!

    Sok mindenbe belefogtam és a család már tűkön ült. Gondoltam nem kínzom őket tovább a zöldséggel...:o))) Köszi!

    Szabina!

    Gondolom marhával még finomabb lehet, úgy még nem ettem, csak receptem volt hozzá. Köszi! :o))

    4Gyerek!

    Ó, nálam is sok minden ki van még maradva, de hát előttünk a 2012-es év. Mennyi minden finomság fog még kisülni itt, és nálad is a jövőben!... :o)))

    VálaszTörlés
  10. Csodás lett, mennyei látvány:) A tálalás pazar:) A burgonyapüré is tökéletes hozzá.

    VálaszTörlés
  11. Csak fokozni tudom, csodálatos, nem tudom nekem mikor lesz bátorságom egy ilyenhez, de ha nekifogok az biztos, hogy a te recepted alapján készítem:)

    VálaszTörlés
  12. Jaj, de gyönyörű! Szívesen megkóstolnám... annyira guszta! Nagyon szépek a képek is...

    VálaszTörlés
  13. Most a "gasztroblogok"-ról jöttem, de már a tányér és a tálalás láttán tudtam, hogy ez csak a Tiéd lehet!! Fantasztikus!!!! Annyira ünnepélyes, gyönyörű fogás! Még soha nem készítettem, de hamarosan ki fogom próbálni! Nagyon kíváncsi vagyok nekem sikerülni fog-e.

    VálaszTörlés
  14. Nagyon-nagyon guszta, csodálatos látvány, gyönyörűségesen tálaltad!!! Az ízét szinte a számban érzem.Én is szűzpecsenyéből szoktam készíteni, marha bélszínből még nem kóstoltam.

    VálaszTörlés
  15. Kriszti!Nagyon finomat főztél és gyönyörűen tálaltad!:)

    VálaszTörlés
  16. Hát ez meseszép lett! Képzelem, mennyire ujjongtak az ízlelőbimbók :-))

    És az a tányér... Jaj de szép!

    VálaszTörlés
  17. Trollanyu!

    A végén, már nem is hiányzott annyira a zöld-köret, tökéletesen megfelelt hozzá az uborka is...:o)) Köszi!

    Kati!

    Nyugodtan fogj hozzá, bonyolultnak tűnik, de nem az! :o)

    Gabriella!

    Köszönöm!

    Maria!

    De édes vagy, köszönöm! :o)

    Gizi!

    Gondoltam, hogy Te már sütöttél ilyet! Köszi!

    Nelli!

    Köszi! :o))

    Chef Viki!

    Bizony, nagyon mesés étel...:o))

    VálaszTörlés
  18. Pazar módon csinálsz hozzá kedvet :) Nem ér :)

    VálaszTörlés