"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. január 12., csütörtök

SZIVÁRVÁNY SALÁTA








Lelkesen űzöm a fogyókúrát, mert igen elszaladt az a bizonyos paci velem, az elmúlt hónapok alatt.  Sikerült magara tuszkolni háromsávos, csúfos úszógumit. "No, ilyen külsővel nem lehet már létezni", mondogatom magamnak a hatalmas tükör előtt, amit az én Jancsim biggyesztett a fürdő falára, csempe gyanánt...Rémes! Le sem tudom takarni...Az egésznek aztán az a vége, hogy Januárban jönnek az ilyen-olyan fogadalmak, amiket később több-kevesebb sikerrel tudunk csak betartani. De most elszánt vagyok és kőkemény.../ Mondom ezt a harmadik nap.../ De én aki kenyér, krumpli, tészta és sütemény függő volnék, nem ettem már ilyesféle borzalmakat / dehogy is azok /, már napok óta. Ahhoz képest kiválóan bírom...szerintem. Néha persze rám tör a fékezhetetlen vágy, de akkor jön a parancs: ül, fekszik, nyugszik...Szóval ezeknek a dolgoknak tudatában hoztam ezt a fincsi salátás tálat. Öntet és mindenféle szósz hiányában ettem, egy szelet pirítóssal. Természetesen aki nem kíván fogyni, az tehet mellé roston sült húsokat és öntetet...

Hozzávalók tetszőleges mennyiségben: madársaláta, cukkini, koktél paradicsom, lila hagyma, mini mozzarella sajt, barna csiperke gomba, só, bors, citrombors, fokhagyma.



Minden hozzávalót közel azonos nagyságúra felaprítunk. A salátát megmossuk és lerázzuk róla a felesleges vizet. A gombát és a cukkinit ízesítjük sóval, citrom illetve őrölt fekete borssal, majd  leheletnyi olajon ressre sütjük. Ha mindennel megvagyunk, szépen tálra rendezzük az zöldségeket és máris tálaljuk.






22 megjegyzés:

  1. Hű, ez nagyon jól néz ki! Bár Én nem nagyon fogyózom (nem mintha nem csusszanhatna le rólam is 1-2 kiló), de ezekből a zöldségekből szívesen rágcsálnék Én is! :)

    VálaszTörlés
  2. Sok sikert Neked Krisztikém!Követnem kellene a példádat!Finomságos lehet a salátád nagyon!:)

    VálaszTörlés
  3. Gabi!

    Végül is a saláta fogyasztása nem kihívás számomra, mert nagyon szeretem. Inkább a kenyér-tészta-krumpli mellőzése, az okoz némi hiányérzetet számomra...

    Nelli!

    Köszönöm! Remélem sikerül valamennyitől megszabadulnom...:o))

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörű ez a tálalás!! De Kriszti drága, ilyen drasztikus fogyókúrával, nagyon nehéz és kínkeserves a fogyás! Én 1300-1400 kalória között ettem a diétám alatt és mindent, még kenyeret, tésztát, húst, rizst, krumplit és édességet is! Heti egy kiló mindig lement! Ha már nem bírod akkor nálam megtalálod a fogyis bejegyzések alatt, mit lehet tenni. Nekem egy hivatalos dietetikus segített és azt írtam le a blogon is, tehát nem önszorgalomból, saját kútfőből jöttek ezek a dolgok. :)) Ha nagyon sokat megvonsz magadtól - mivel van egy minimum kalóriaszükséglet -, akkor a szervezet minden pici étkezést tartalékolni fog és nem halad a fogyás. :) Remélem nem veszed tolakodásnak amit írtam, csak nem bírom nézni, hogy ilyen szigorú vagy magaddal! :))

    VálaszTörlés
  5. Barbikám!

    Dehogy veszem tolakodásnak, sőt!!! Fejben eldöntöttem, most egy darabig, amíg nem látok a mérlegen legalább egy mínuszt, addig nagyon szigorú leszek önmagammal, mert saját magamat, ha tudnám úgy fenékbe billegetném, hogy hagytam magam így elmenni...Egyébként bírom, sőt már most, 4 nap után is jobban érzem magam, hogy kezdek kiürülni. Még éjjel is jobban alszom, nem ébredek meg 3-kor, ahogy eddig mindig. Vasárnap lesz mérlegelés, majd megírom a mutató állását! :o))) Köszi! Persze állandóan benézek a fogyis naplódba, és merítem az ötleteket...

    VálaszTörlés
  6. A cél nemes, a kaja gyönyörű. Nekem is kellene mármint diétázni. Meg mozogni is... Na majd nekidurálom magam én is valamikor.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Előbb a fejedben dőljön el, anélkül nem megy! Tapasztalat...

      Törlés
  7. A saláta gyönyörű lett! Hajrá a fogyókúrához! :)

    VálaszTörlés
  8. Hát a fogyókúra az nekem se ártana, sőt, csak sajnos nálam még nem dőlt el fejben:) Pedig Barbi módszerét is végigolvastam, de azt hiszem a legnagyobb baj nálam a mozgással van. Amúgy gyönyörű ez a salátás tál:)

    VálaszTörlés
  9. Sok sikert és kitartást kívánok Neked(meg magamnak is):) A saláta gyönyörű és én imádom az ilyeneket.

    VálaszTörlés
  10. Nagyon kedvemre való ez a saláta. Én is éppen fogyózom, és csak azt tudom neked mondani, ha fejbe eldöntötted akkor menni is fog, és sikeresen letudsz fogyni. Én 2-hét alatt 2 kg-tól szabadultam meg. Amikor már nagyon éhes vagyok, akkor iszom egy pohár teát, és azt mondom magamba, ma már ettem eleget, és biztosan nem fogok éhen halni, ha most nem eszek. Eddig még működött, mert most is itt vagyok.:)

    VálaszTörlés
  11. Szuper! Szép is, jó is!
    Talán még az én szénhidrát-szegény diétámba is beleférne!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Roza!

      Simán belefér, max. sajtot teszel hozzá kevesebbet!

      Törlés
  12. Flóra, Petra!

    Köszönöm!

    Kati!

    Barbiét mindig olvasom, szerintem is nagyon jó!

    Trollanyu!

    Akkor én is kívánok Neked sikeres karcsúsodást! :o))

    Gizi!

    Heti 1 kg. a szuper! Lassú de biztos. Lassan egy hete eszem másként, majd vasárnap vár a mérlegem...Remélem nem rúgok bele...:o)))

    VálaszTörlés
  13. Nagyon tetszik a salátád és a blogod is. Kitartás kívánok Neked a diétához!

    VálaszTörlés
  14. drag krisztikem, en 65 evesen kezdtem el es rajottem hogy az eddig /konnyen/ leadott 8 kg utan nagyon jol erzem magam, egy kis segitseg talan ha hust eszel gondolj arra/ez most kicsit kemeny/ hogy a te karodbol harapsz. ha csak gyumolcs es minden fele zoldseg mayo es szoszoknelkul eszed!!!!nagyon nagyon jol fogod erezni magad. a szukseges cukor a gyumolcsokben van.es ha nagyon hianyzik akkor csak banant/nem vic!/ es nyugodtan egyel mikor ehes csak sajt es tojas se legyen mindigGYUMOLCS ES ZOLDSEG, GRATULALOK ES IGY TOVABB, nalam mar 1 karika lement es nagyon jol nez ki /oma/judit

    VálaszTörlés
  15. Lilla!

    Örülök, hogy "tetszünk" neked, gyere sokszor látogatóba! Köszönöm a biztatást! :o))

    Judit!

    Remélem sikerül a további hét is, úgy érzem az elsővel nem volt gondom, leszámítva a néha rám törő édesség hiányt. Gondolom olyankor a vércukrom leesik, azért érzem. Akkor bekapok egy kocka keserű csokit és máris jól vagyok. Köszi! :o))

    VálaszTörlés
  16. Csodás ez a tálalás. Bár én eléggé hadilábon állok a salátákkal egy ilyen gusztusos tálat el tudnék azonnal tüntetni. Inkább egyél többször (naponta 4-5 alkalommal)kevesebbet, így nem fog ugrálni a vércukorszinted és nem leszel éhes sem. És igyál, amennyit csak bírsz, hogy kimosódjanak a méreganyagok. Nagyon fontos a megfelelő fehérjebevitel, mert az indítja be a fogyást. Ezt szakember mondta nekem. Szóval drukkolok neked és jövök minden nap a (fogyis)receptjeidért. Hajrá Kriszti!

    VálaszTörlés
  17. krissztikem a salata isteni, ha szugseges legyen mindig alma, banan nalad, de azt hiszem te ezt azert jobban tudod, ahogy olvastam v.mi kozod a gyogyaszathoz is van. csak igy tovabb, kiserletez mert megeri , mondom en 65 evesen. judit

    VálaszTörlés
  18. Nea!

    Köszönöm a kedves írásodat, megfogadom a tanácsot! Eddig csak 3x ettem, de tegnaptól felturbózom 5-re. Tényleg jobb, mert nem érzi az ember az éhséget. Most még abban is szerencsém van, hogy a kolléganőm szabin lesz a jövő héten, így egyedül viszem a klinikát, nem lesz kísértés a mellettem étkező látványa. Gyere gyakran hozzám, úgy mint én Hozzád! :o))

    Judit!

    Nahát, én azt hittem az írásaidból, hogy velem egykorú vagy! Akkor nálam Te sokkal tapasztaltabb vagy! Köszönöm Neked is a sok jó írást!

    VálaszTörlés
  19. Szia Krisz, ha diétázol, akkor fehér kenyeret semmiképpen ne egyél egyáltalán, max teljes kiőrlésűt, este már azt sem. Egy szelet roston csirkét vagy halat egyél a salátával a kenyér helyett. Az egyszerű szénhidrátokat, mint a fehér liszt és cukor ki kell iktatni teljesen az étkezésből.

    VálaszTörlés