"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. január 14., szombat

PAPRIKÁS BURGONYAGOMBÓC













A múlt héten Petra gombócai, teljesen megigéztek. A krumpligombóc olyan sokoldalú, mert lehet köret, desszert, vagy éppenséggel levesbetét is...Petránál mikor megláttam abban a finom, paprikás szaftban tocsogni azokat az apró gombócokat, hát azon nyomban megkívántam. Nem teljesen ugyan úgy készült, mint az eredeti, de gondolom ez is ugyan olyan finom, csak egy kicsit mégis más...Persze azóta már rákényszerítettem magam egy diétára, de attól függetlenül megcsináltam egy kisebb adagban a gyerekeknek. A tészta egyik feléből nudlikat sodortam, a másik feléből pedig a gombócok pödröttek. A szaft pedig egy sima egyszerű, tejfeles pörköltszaft volt. Muszáj volt letesztelnem...Kár, hogy fogyózom...Mennyei!!!


Hozzávalók a pörköltszafthoz: 1/2 kg húsos oldalas csont, 2 fej hagyma, 1-1 paprika és paradicsom, 1 gerezd fokhagyma, só, bors, csipet őrölt kömény, kevés tejfel.

A csontot feldaraboljuk, majd szokásos módon, kicsit több lével, pörköltöt főzünk belőle. Arra ügyeljünk, hogy a szaftja jó sűrű legyen. Mikor elkészült a pörkölt, a csontokat kiszedjük belőle és a visszamaradt szaftot, botmixerrel pürésítjük. Ha nincs ilyen masinánk, akkor egyszerűen szitán áttörjük, hogy jó krémes legyen. A sima szaftot kevés tejföllel / 2 evőkanál / elkeverjük, átforraljuk és máris tálaljuk a gombócokkal. 


Burgonya-gombóc: 1 kg főtt és áttört burgonya, 30-35 dkg liszt, 1 marék búzadara, 1 tojás, 1 kávéskanálnyi vaj, 1 mokkáskanál só.

A hozzávalókat gyúródeszkán összegyúrjuk, majd hengert készítünk a tésztából. Diónyi darabokat szaggatunk a tésztából, gombócokat sodrunk belőlük, majd lobogó-sós vízben kifőzzük a gombócokat. Akkor vannak a gombócok megfőve, ha már feljönnek a víz tetejére. Akkor leszűrjük őket, olvasztott vajra rádobjuk, majd melegen tartjuk addig, míg nem kerülnek tálalásra.









9 megjegyzés:

  1. Meseszépek a képek!!! :) ...és gondolom a gombóckák finomak is, hiszen nagyon gusztának tűnnek!

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy tetszett! Egyszerű és ugye, hogy milyen finom? Tudtak valamit dédanyáink.
    Gyönyörűen tálaltad. :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépek lettek a te gombóckáid is:) Már én is kinéztem Petránál, hamarosan elkészítem.

    VálaszTörlés
  4. Na ez már végképp kínzás!!! Már Petránál elaléltam tőle, és olyan szép emlékek jöttek elő, mert az anyukám nagyon sokszor csinált ilyen gombócot. Most pedig itt vannak a Te gyönyörűségeid, és az a szaft.....!!!!Erősen diétázom, és alig várom, hogy én is elkészíthessem.:)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta étel!:)
    (Egy erős diéta után ilyeneket enni, az eléggé visszavetheti ez elért eredményeket:)

    VálaszTörlés
  6. Ó , de nagyon guszta ! Nagyon szépen tálaltad ! Petránál is rácsodáltam és szerintem rövidesen kipróbálom én is mert nagyon jónak tartom. Biztosan nagyon finom volt! Nem tudom hogy ilyen régen voltam itt? Nagyon tetszik a blogod új felső része!

    VálaszTörlés
  7. Ezt nevezem! Napok óta csak úgy vágyom valami új ételre, ami nem túl különleges, de mégsem a megszokott. Hát megtaláltam itt Nálad! Köszönöm! a képek pedig gyönyörűek!

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm a kedves hozzászólásokat! Tényleg nagyon finom és egyszerű recept. A köszönetem Petrát illeti, tőle van az ötlet! :o))

    VálaszTörlés