"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. január 16., hétfő

MÁKOS CSAVART










Házi kiflinek indultak, aztán becsavarodtak...és még mák is került a tetejükre. Ropogós volt, friss és nagyon morzsálós. Tea vajjal és kakaóval fogyott el. Egyáltalán nem hiányzott hozzá a felvágott, úgy volt jó, csak pőrén a vajjal.


Hozzávalók: 300 g sima liszt, 250 g rétes liszt, 1 sütőpor, 1/3 kocka élesztő, 2.5-3 dl tej, 1.5 ek. olaj,  2 dkg vaj, 1 teáskanál , 1/2 evőkanál cukor.


Az élesztőt kevés langyos-cukros tejben felfuttatjuk, majd a többi hozzávalóval együtt, rugalmas tésztát gyúrunk.  A tészta tetejét meglisztezzük, majd konyharuhával letakarva, addig kelesztjük, míg duplájára nem növekszik. Mikor megkelt, lisztezett lapra borítjuk a tésztát és finoman átgyúrjuk. Egy hatalmas körré nyújtjuk ki a tésztát, majd kb. 10 db háromszögre vágjuk, úgy ahogy a kifliket szokás. A háromszögeket a szélesebb részüknél fogva szorosan feltekerjük. Kicsit áthengergetjük az így kapott egyenes kifliket, majd a közepüknél fogva félbe hajtjuk, majd összecsavarjuk őket. A csavart kifliket sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgatjuk, ötöt egymás mellé helyezve. A fonatok 1-2 cm távolságban legyenek egymástól. Letakarjuk, majd addig kelesztjük őket tovább, míg a fonatok egymáshoz érnek. Ezután lekenjük a fonatokat a felvert tojással, megszórjuk őket szemes mákkal és máris mehetnek az előmelegített, 175 C-os sütőbe. Mikor kisültek a csavart kiflik rácsra tesszük őket, hogy kissé kihűljenek.


ILLÉSKRISZ KONYHÁJA 

15 megjegyzés:

  1. Tényleg másfél deci olaj kell a tésztába? Nem nehéz tőle? köszi: malacka

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, hogy szóltál! Kevertem a rövidítéseket. Persze, 1.5 evőkanál olaj kell bele...Köszi! :o)))

      Törlés
  2. Megint egy gyönyörűség tőled!! :))

    VálaszTörlés
  3. ezek csodásan néznek ki!!!

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörűek! Én nagyon szeretem a mákkal megszórt péksütiket. A sütőportól érezhetően lazább lesz a szerkezete, mint ha csak élesztővel lenne? Még sosem próbáltam kombinálni a kettőt, itt az ideje.
    Nagyon szép a fejléc képed, olyan jó kis tavaszváró hangulatú, miközben még tél sem volt igazán:)

    VálaszTörlés
  5. Gabriella, Elif!

    Köszönöm!

    Moha!

    Bevallom őszintén, annyira nem tudok különbséget mondani az élesztő és a sütőpor házasságával kapcsolatban. Talán levegősebb lesz, ahogy írtad. A fejlécbe pedig egyszerűen bele szerettem! :o))

    VálaszTörlés
  6. Nagyon, nagyon tetszenek ezek a kiflik. Hamarosan biztosan elkészül nálam is ha nem bánod ;), és ami különösen meg fogott, hogy szemes mák van rajta. Anyósomtól csomagban még az ünnepek alatt kaptam vagy 2 kg mákot és nem tudom meg darálni. A késes aprítómat nem bírom rávenni, hogy megbirkózzon vele. Nem tudom a miértjét, de ha ilyen csodákat mutogatsz akkor már nem is érdekel...

    VálaszTörlés
  7. Milyen különlegesen formáztad!! Én is imádom csak úgy teavajjal, tejeskávéval! Étvágygerjesztőek!! :)

    VálaszTörlés
  8. Gyönyörűek:) Szinte már műalkotás:) Még én sem próbáltam együtt az élsztőt és a sütőport, érdekes, tesztelnem kell:)

    VálaszTörlés
  9. Fantasztikus, hogy már megint mit ötöltél ki. Nagyon finom lehetett úgy pőrén.

    VálaszTörlés
  10. Nagyon szép lett a formázás, kár, hogy nem készítettél róla képeket:-))

    VálaszTörlés
  11. Azok a mákos kalácsok, mintha fityiszt mutatnának felénk!
    Azon gondolkodom, hogy egy szálból fontad, vagy sima hármas fonás, csak kilógott a végén az az utolsó hüvelykujj forma? Hogy sikerült így fonni őket?

    Nézz be Makacskához, éves blgoszülinapi játékot hirdetett, ami nagyon érdekes:

    http://makacskakonyhaja.blogspot.com/2012/01/elso-blogszulinap-es-jatek.html

    Mariann voltam!

    VálaszTörlés
  12. Tündi!

    A szemes mák nagyon finom megsülve, különleges és ropogós íze lesz. próbáld ki egyszer kalácsra vagy kenyérre szórva...

    Barbi, Limara köszönöm!

    Trollanyu!

    A sütőportól még levegősebb lesz. :o))

    Maria köszönöm!

    Gesztenye!

    Szerettem volna fotózni, mert szoktam fázisképeket csinálni, de csak a kinyújtott kőrig jutottam, mert utána pittyent a gépem és lemerült...Már csak a kész terméket tudtam villantani...majd legközelebb, ha ilyet csinálok pótolom ide a képeket! :o))

    Mariann!

    Máris benézek! :o))

    VálaszTörlés