"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. január 29., vasárnap

KRUMPLIPÜRÉS POGÁCSA








Biztos nem vagyok egyedül azzal a ténnyel, hogy bizony sokszor túlméretezzük a krumplipüré adagját, az ebédhez. Most is így volt, éppen tegnap...A husi elfogyott, a krumplipüré pedig megmaradt. Nem sok, de arra pont elég, hogy nem tudok vele mit kezdeni...Mostanáig. Gondoltam egyet, és lett belőle krumplis pogácsa. Egyszerű, gyors és finom.


Hozzávalók: 20 dkg krumplipüré, kb. 35 dkg liszt, 2 tojás sárgája, 6-6 dkg vaj illetve libazsír, 2 dkg élesztő, 1/2 dl langyos tej, csipet cukor, 3 csapott kávéskanál só, egy csipet őrölt bors.


Az élesztőt a langyos cukros tejben felfuttatjuk, majd az összes hozzávalóval együtt, lazább pogácsa tésztát gyúrunk belőlük. Attól függően, hogy a krumplipüré mennyi vizet tartalmaz, lehet, hogy kell még kell hozzátennünk egy kevés lisztet. Az elkészült tésztát meglisztezzük, majd meleg helyen egy fél órát kelesztjük. Ezután a tésztát liszttel meghintett deszkára borítjuk, ujjnyi vastagra kinyújtjuk és éles késsel megvágjuk a tetejét. Közepes méretű pogácsa szaggatóval kiszaggatjuk a tésztát, majd sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgatjuk a kiszúrt pogácsákat. 






Tetejüket lekenjük a kimaradt tojásfehérjével, majd előmelegített sütőben, 175 C-on pirosra kisütjük a pogácsákat. Omlós, porhanyós pogik lesznek...



Illéskrisz Konyhája



19 megjegyzés:

  1. Istenien néznek ki, és biztosan nagyon finomak!!! Én rendszeresen járok így :)!! Legközelebb kipróbálom a gyönyörű pogijaidat, ha nem bánod :D!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dehogy bánom, sőt! Azért tettem fel! :o)))

      Törlés
  2. Hú, de szépek :) Most már én is tudom mi lesz a legközelebbi maradék krumplipüré sorsa.

    VálaszTörlés
  3. De szépek lettek... ráadásul imádom a pogit....

    VálaszTörlés
  4. Nagyon ötletes, és gyönyörűek lettek! :)

    VálaszTörlés
  5. De jó ötlet. Nálunk mindig probléma a krumplipüré mennyisége. Én ilynkor kicsit fellisztezem és tócsnit sütök belőle, de a Te ötleted még jobban tetszik!

    VálaszTörlés
  6. Lányok!

    Örülök, hogy ezek után már nálatok is megmenthető lesz, a maradék krumplipüré! :o)))

    VálaszTörlés
  7. Csuda jó dolgok vannak itt! És még mindig nem értem a nézelődés végére! :-))

    VálaszTörlés
  8. Ez valóban nagyon klassz recept, a krumplipüré újrahasznosítására!

    VálaszTörlés
  9. Kriszit, én direkt várom, hogy maradjon, mert akkor krumplis pogit süthetek:) A tiéd is csodás lett, kedvem lenne benyúlni értük:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hű, de guszta képeket készítettél!

      Törlés
  10. Jó ötlet volt! Pogácsaként gondolom pikk-pakk elkapkodták! :)
    Gyönyörűek a fotóid.

    VálaszTörlés
  11. Bogyó!

    Örülök, hogy tetszik a blogom! Neked nincs? benéznék hozzád!

    Márti!

    Köszönöm!

    Trollanyu!

    Akkor Te is ismered. Neked milyen az összetétele? Vagy ahogy esik, úgy puffan?

    Gabriella, Petra!

    Köszönöm! :o))

    VálaszTörlés
  12. Gyönyörű pogácsákat sütöttél, szinte érzem az ízét és az illatát. Én is pogácsát szoktam sütni a maradék krumplipüréből.:)

    VálaszTörlés
  13. De szépek ezek a pogik!:-)Én is szoktam maradék püréből sütni, de libazsírt még nem tettem bele, ahogy nézem nem rontotta el.:)))

    VálaszTörlés
  14. Gizi, Nelli!

    Köszönöm! Kár, hogy én nem sütöttem eddig ezt, megmenthettem volna pár adag pürét... :o))

    VálaszTörlés
  15. De van! Gyűjtögetem egy helyre, amiket összekínlódok... :-))
    http://bogyokonyha.blogspot.com/

    VálaszTörlés
  16. nekem a recept nagyon jónak tűnik!életemben 1x sütöttem pogácsát(töpörtyűset) és olyan rossz lett,hogy még a kutyám sem ette meg.ennek már 26 éve és azóta nem csináltam semmilyen pogácsát.egyszerűen annyira egyszerűnek tűnik,hogy úgy érzem itt az ideje pogit sütni.már megkelt,és ha kész lesz refelálok és ha tudok képet is teszek fel róla.köszönöm hogy hitet meríthettem ettől a receptről!

    VálaszTörlés
  17. köszönöm a receptet,már neki is álltam...26 éve nem sütöttem pogácsafélét...bátorságot adott nekem a recepted!!majd referálok ha kész lesz.köcce mégegyszer!

    VálaszTörlés