"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2011. november 18., péntek

SZALÁMIS CSIGA













Expressz csiga, péntek délutánra..."Munka után, édes a pihenés.." Szokták mondani. De kinek? Nekem ugyan nem...Az lehet, hogy a munkahely ajtaját becsukom magam mögött, de az otthonit, viszont kinyitom... Na, azért nem vagyok úgy elcsigázva, mert a családom a mindenem, csak azért leírom, a miheztartás végett. Igenis, nekünk nőnknek, sokkal több a dolgunk, mint a pasiknak. Péntek délután, kezdődik a hétvégi verkli. Bevásárlás, főzés, mosás, takarítás... Na, pont erre jó, ez a gyorsan összedobható,  vacsora féleség. Mivel a tésztája sütőporos, ezért elfeledhetjük a kelesztés-dagasztás maceráját. Szóval, kedves háziasszonyok, itt egy remek recept, az idő jóváírására...




Hozzávalók: 30 dkg liszt, 1 kiskanál sütőpor, 180 ml. tej, 5+2 dkg vaj, 1 kiskanál só, 20 dkg csípős paprikás szalámi, 20 dkg reszelt Trappista sajt.


A lisztbe belekeverjük a sót és a sütőport, hozzáadjuk a tejet, és az 5 dkg vajat. Gyors mozdulatokkal, tésztát gyúrunk belőle. Lisztezett lapon, vékony téglalappá nyújtjuk, kb. 20x40 cm-re. Kevés vajjal megkenjük a tésztalapot, rászórjuk a sajtot, rápakoljuk a vékony szeletekre felvágott csípős szalámit, majd szorosan feltekerjük, mint a bejglit szokás.






Éles késsel,  ujjnyi szeletekre felvágjuk a tésztahengert, majd a szeleteket, sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgatjuk.





Előmelegített sütőben, kb. 170 C-on, 20-25 perc alatt pirosra, ropogósra sütjük a csigákat. Ketchuppal, mustárral, majonézzel tálaljuk.



ILLÉSKRISZ KONYHÁJA




14 megjegyzés:

  1. Hát ez csodás, jövő hétvégén majd kipróbálom, ezzel spórolok időt én is:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszták! Jól is esne a kakaós után :D

    VálaszTörlés
  3. hű, ez első osztályú. vittem.

    VálaszTörlés
  4. JÓÓÓÓÓÓ én is akarok ilyet :D Én lehet vasárnap reggelire dobom össze. Köszíííí

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta!!!! Igaz nekem időm lenne a kelesztésre, de ez a recept szuper jó!!!! A képen olyan csodálatos, hogy kedvem lenne beleharapni.:)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szép és finom is lehet. Én is mentem a receptet :)!

    VálaszTörlés
  7. Szuper recept! És ami már rutinból megy az a képeid felismerése a listából! Imádom őket! :)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon tetszik nekem is:) Express szalámis csiguszok, mentem is a receptet:) Az én párom most otthon volt pár napig betegen, kipakolta a mosogatógépet, porszívózott, stb. és teljesen odavolt, hogy ő mennyit dolgozik a háztartásban:) Hát most erre mit mondjak? Cseréljünk egy hónapra.

    VálaszTörlés
  9. Kati!

    Mire bemelegszik a sütő, kész a tepsin lévő csiga is...

    Bors and Pepper!

    Pont ezt írtam neked, csak fordítva! :O)))

    4Gyerek!

    Nagyon szívesen!

    Tündi!

    Finom vasárnapi reggelit! Örülök, hogy tetszik!

    Gizi!

    Frissen, ropogósan nagyon fincsi! És néha félre tehető a kelt tészta...:o)))

    Vicuska!

    Bizony ám!

    Maria!

    Használd sok sikerrel! :o)))

    Barbi!

    Én is így vagyok itt sokunkkal, a fotója árulkodik a gazdájáról! :o))) Milyen listára gondolsz? Hol nézed őket?

    Trollanyu!

    Na, pont ezért írtam! De legalább segít egy kicsit. Különben is, neki el van nézve, mert vett neked ajándékba egy KitchenAid-et...Megjegyeztem ám! :o)))

    VálaszTörlés
  10. Ezek a csiguszok!:-)Azt szeretem benne, hogy nagyon sokféleképpen tölthető.Tetszik nekem is ez a sütőporos változat.

    VálaszTörlés
  11. Nem bírtam magammal és nem vasárnap reggeli lett belőle, hanem szombati (mai) vacsora. :-) Mindenkinek ízlett. Köszi Kriszti, megint bezsebeltem a dicséretet... Jövő héten mit sütünk?:-D :-D

    VálaszTörlés
  12. Petra!

    Igen, tényleg finom, ahhoz képest, hogy pofon egyszerű!

    Nelli!

    Igen, az egyszerűsége az, ami jó benne! Tölteni, meg bármivel lehet!

    Tündi!

    Örülök, hogy máris megsütötted, és hogy ízlett! Jövő héten? Hát lássuk csak.....Hn...még nem tudom! :o)))

    VálaszTörlés