"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2011. november 27., vasárnap

"SÓS NÉGYES"








Újra itt...Kezdek magamhoz térni a sokkból, ami a héten ért. Három napig semmit sem csináltam. Nem főztem, nem takarítottam és nem mostam...Reggel véget vetettem ennek, és kibújtam a pesszimista bőrömből. Szögre akasztottam a bánatomat és beálltam a régi kerékvágásomba. Persze ez annak is köszönhető, hogy újra van édes kis autóm. Hála a családi összefogásnak, és főleg apukámnak köszönhetően, aki volt olyan jószívű és tettre kész, hogy felajánlott nekem egy összeget. Tudom, hogy szívből adta, mert őt is megviselte ez az egész herce-hurca. Közben az én Jancsim, két napig ült a gép előtt és autót keresgélt nekem...Mivel márkahűség van nálunk, és szerinte az autó, VW kezdődik és ott is ér véget, így más nem is jöhetett szóba mint egy Volkswagen. Még a típusnál is megmaradtunk, mert miért ne, ha jól bejött és kedveltük ezt a formát...Nem fogjátok elhinni, a legkedvezőbb szempontokból / évjárat, futott kilométer, állapot.../ egy ugyan olyan kék kis autóra esett a választás...Először visszahőköltem egy kicsit, mert nem tudom, hogy ez mennyire lesz jó ómen a jövőre nézve, de aztán abba maradtunk, hogy először csak nézzük meg, azután majd eldöntjük, hogy mi legyen...El is indultunk nagy izgalommal. Mi előbb értünk oda megbeszélt találkozóra, így vártunk egy kicsit...Egyszer csak, a párom megpillantotta a sarkon beforduló kisautót...Ott jön, nézd! Hirtelen megláttam én is, és oda gurult elém, az a kis pimasz idegen négykerekű, a számomra megszokott szépségével, és akkor megint, uralkodni nem tudván magamon, elsírtam magam...Panni, a tulajdonos megrémülten nyújtott kezet, és rögtön megkérdezte, mi a baj? Egy mondatban elmeséltem a történetet, hogy még frissek az emlékeim, és bocs, a gyengeségért...Aztán felszáradtak a könnyek, és szerelem volt első látásra... Most sokan biztos azt gondolják, milyen hülye vagyok, de hát ez van, én ilyen érzékeny vagyok. Szeretem a dolgaimat, vigyázok mindenemre, és megbecsülöm az értékeket...Rögtön betuszkoltak, hogy üljek bele, nézzem meg és menjünk vele egy kőrt...Beültem. Rögtön éreztem a szagát, az idegen lényét...Olyan volt, de mégis más. Frissen indult, és hetykén gurult, engedelmeskedve a sofőrjének. Nem volt kérdés, együtt maradunk...Az adás-vétel procedúráját végig csináltuk, majd Panni elköszönt LEHEL-től / a rendszáma miatt kapta ezt a nevet.../. Most már itt van velem, és nekem kacsint fel a kertből...Ma délelőtt kipuccantom, hogy hétfőn, szépen tisztán induljunk majd dolgozni....Hát így történt az esetem, az új autómmal kapcsolatban...Na, már megint mennyit beszéltem nektek...De jó volt leírni...És most pár szó arról, amit hoztam...Finom reggeli perecnek indult, aztán rúd lett belőle... Nem volt kedvem hajlítgatni a perec formákat, így egyenesen hagytam a tészta rudakat. Élvezeti értékéből mit sem vesztve, nagyon finom reggeli lett belőle.


Hozzávalók: 1 kg liszt, 1/2 l tej, 5 dkg élesztő, 2 evőkanál cukor, 1 evőkanál só, 1.5 dl étolaj.
Sós máz: 3 evőkanál liszt, 2 evőkanál só. Lekenéshez: 1 tojás


Az élesztőt a langyos tejben felfuttatjuk, a liszttel, 3 evőkanál cukorral, 1 evőkanál sóval és az étolajjal összegyúrjuk. Letakarva, meleg helyen, kissé megkelesztjük. Ezután lisztezett lapon átgyúrjuk a tésztát, majd 32 darabra vágjuk. Egyenként, kb. 20-25 cm-es rudakat formálunk belőle, és olajjal megkent tepsibe rakjuk négyesével egymáshoz illesztve a "sós négyeseket" / 8 darab lesz.../. Tetejüket egész tojással megkenjük, majd forró, kb 200 C-os sütőbe tesszük. Közben a 3 evőkanál lisztet és az 1 evőkanál sót, annyi vízzel elkeverjük, hogy folyós massza legyen. Ha a perec színesedni kezdene, kihúzzuk a sütőből a tepsit, a tetejére csurgatjuk a sós mázat, és még pár percre visszatesszük a sütőbe sülni a péksüteményeket. Érdemes egy tálka vizet tenni a sütő aljába, hogy sülés közben, ne száradjanak ki a rudacskák. 




ILLÉSKRISZ KONYHÁJA


13 megjegyzés:

  1. Kedves Kriszti!Örülök, hogy megoldódott a gondod egyik fele, mert gondolom a munkábajáráshoz is szükséged van az autóra. De azért gondolom a szíved nagyon fáj a régiért.:-(Kívánom, hogy az új kis autódban sok örömöd legyen!
    Gyönyörűek a négyesek!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Krisz! Nagyon örülök, hogy ismét van kisautód és annak még jobban, hogy kiléptél a depiből. Vigyázz rá nagyon. Remélem kötsz majd Cascot is. Tudom, hogy sok volt most a kiadás és a Casco nem olcsó, de látod, nélküle nem lehet.

    VálaszTörlés
  3. Örülök, hogy sikerült áthidaló megoldást eszközölni. Azért gondolom jó lenne, ha megtalálnák a kocsidat. Gyönyörű ez a sós négyes!

    VálaszTörlés
  4. Kriszti, nagy örömmel olvastam, hogy újra van autód és a hangulatod is jobb lett:) Nagyon szerető család vesz körül és ez nagyon jó:) A recept pedig szuper, amit hoztál, nagyon jól néz ki és biztos finom islehet. Boldog Adventet nektek:)

    VálaszTörlés
  5. Örülök, hogy túl vagy az első sokkon és van új autód. Apukád remek ember.
    Finom sósságot készítettél. :)

    VálaszTörlés
  6. Örülök,hogy boldogan kezded az Adventi napokat.Legyen sok sok szerencséd az új autóhoz!
    Nagyon guszták a kiflik.

    VálaszTörlés
  7. Hát igen, ezt jelenti a család. Remekek ezek a rudak, jobban tetszik a perecnél, látszik, hogy túlléptél a Téged ért megrázkódtatáson!

    VálaszTörlés
  8. Örülök, hogy pár nap alatt megoldódott a probléma, még ha költségbe is került, használd egészséggel és köss casco-t. :) Jó, hogy szögre akaszthattad a bánatod, mert rohamosan közelít a karácsony és most erre kell összpontosítanod! :)
    A rudak nagyon szépek, én is szívesen reggeliznék belőlük! :)

    VálaszTörlés
  9. Istenem, én fordítva olvastam.
    Jajj, min mentél keresztül, családi "fölös" pénzkidobás. De legalább ismét sínen vagy.

    Rudacskák szépségesek.

    VálaszTörlés
  10. Íme egy új hódoló a finomságaidnak! :)
    Először is: Jó olvasni, hogy így tudsz örülni az autódnak (Én is ilyen érzékeny emberke vagyok).
    Másodszor: Csodálatos "dolgokat" készítesz > ezentúl rendszeres olvasód leszek! :)
    Ez a perecnek induló rudacska is nagyon "megkívánóan" néz ki... :))
    Békés Adventet kívánok Neked!

    VálaszTörlés
  11. Nagyon örülök, hogy újra van autód!
    A sós négyes nagyon klassz. Van tőlünk nem messze egy albán pékség, ahol pont ilyet szoktam venni, nagyon szeretem, kicsit kalács íze van:-)

    VálaszTörlés
  12. Teljesen meg tudlak érteni a kocsival kapcsolatban. Mi a nyáron fejreálltunk a miénkkel, szerencsére csak a kocsi bánta, nekünk semmi bajunk nem lett. De le kellett cserélni az autót, amivel kétszer megtettük a Portugália-Magyarország utat és még törötten is haza hozott minket (ugyanis a baleset Ausztriában történt az otthoni nyaralás alatt). Egy 10 éves Honda volt, ami még mindig motorilag tökéletes, csak esztétikailag nem elfogadható, nem lehet levizsgáztatni. Ezért új(3 éves) autót vettünk 1 hónapja, ami szép és szuper, még barátkozunk vele, de szeretni fogjuk, már tudjuk. Neked is ezt kívánom, hamar szokd meg az új tütüd és több szerencsét hozzá! A sós rudakat pedig vittem :D (Bocs a bö léért...)

    VálaszTörlés