"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2011. november 20., vasárnap

CSOKOLÁDÉ-SZALÁMI PISZTÁCIÁVAL














Erre a sütire bármikor kapható, az egész család...A lényegét tekintve ez is, amolyan "háziasszonybarát" édesség, mert túl sok kézügyességet és rutint nem igényel. Hálás szereplője szokott lenni a süteményes tálnak. Például főszerepet kaphat a közelgő ünnepekre is...Hűvös helyen sokáig eláll, ízében, küllemében mit sem veszítve...


Hozzávalók: 2 tojás, 10 dkg vaj, 10 dkg cukor, 1 vaníliás cukor, 3 kanál tej, 5 dkg keserű kakaópor, 20 dkg őrölt keksz, 2-2 dkg pisztácia ill. mandula pehely, a szóráshoz kókuszreszelék.


A tojást, a kétféle cukrot, és a vajat, gőzfürdő felett krémesre keverjük addig, míg egy kissé besűrűsödik. Ez azért szükséges, hogy a tojás ne legyen a sütibe nyers. Kihűtjük. A száraz hozzávalókat egy tálban összekeverjük, hozzáadjuk a kihűlt tojásos masszát, majd alaposan összegyúrjuk. A masszát kétfelé osztjuk, két tömzsi hengert formázunk belőlük, majd a "szalámikat" kókuszba hempergetjük. Fóliával letakarva, egy éjszakára hűtőbe tesszük pihenni. Másnap, vastagabb szeletekre vágva tálaljuk.




ILLÉSKRISZ KONYHÁJA



11 megjegyzés:

  1. Havas kabátkában milyen jól mutat :)

    VálaszTörlés
  2. Tényleg olyan,mintha hóbundéja lenne, nagyon mutatós édesség:) Mentem a receptet, mert még sosem készítettem ilyet.

    VálaszTörlés
  3. Ebből most nagyon ennék. :)) /na ezért nem szeretem körbejárni a blogokat :D:D:D/ Nem ismertem ezt a tojásos verziót, elraktározom. :)

    VálaszTörlés
  4. Más recepttel ismertem, de nagyon tetszik. Pisztáciával nagyon turbós. :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon finom lehet, én sem ismerem ezt a fajtát, de ízre nagyon hasonló lehet az alap keksz szalámihoz. :) Tojással is eláll sokáig?

    VálaszTörlés
  6. Natúr pisztáciát hol lehet beszerezni? Én eddig csak a sós, héjas verziót láttam. Ez a pisztáciapehely tulajdonképpen apróra vágott pisztácia?
    Ibolya

    VálaszTörlés
  7. Pisztáciásat még nem ettem, de odáig lennék érte, az biztos!
    Ibolya, az Ázsia bt.-ben van, csak nagyon drága, de egyszer-egyszer megérdemeljük. :-)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon mutatós, és a családom is biztosan értékelné, ráadásul nem is bonyolult, így mentem a receptet. Meglepem vele a fiúkat valamikor. Hogy milyen jó ötletekkel rukkolsz elő folyton :)!!

    VálaszTörlés
  9. Vicuska!

    Olyan téli sütinek való tényleg...

    Trollanyu!

    Próbáld ki, finom! :o)))

    Bence/Emőke!

    Nálad is vannak finomságos dolgok, látom sokszor!

    Petra!

    A pisztáciának annyira nem dominál benne az íze, mert a csoki elnyomja, de olyan jól ropog benne...

    Barbi!

    A tojás nem nyers benne, talán azért több napig is eláll, de általában másnapra már nincs belőle...:o)))

    Ibolya!

    A natúr pisztáciát én is keresgéltem, azután feladtam. Vettem sima sósat héjastól, megpucoltam, lemostam, kissé át pirítottam és apróra vágtam. Szuperul működik így a dolog...

    Katucikonyha!

    Nem érdemes drágán megvenni, az előbb írtam, hogy úgy is jó,ahogy elkészítettem nem sósra...

    Maria!

    Köszönöm! Karácsonyra csináld meg, jó lesz a sütis tálon! :o)))

    VálaszTörlés
  10. Kedves Krisz, ez isteni finom lehet.

    VálaszTörlés