"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2011. október 4., kedd

ROPOGÓS TEJES KIFLI














Megint egy remek házi kifli...Emlékszem régen, mikor reggel, marha nagy kedvvel battyogtunk a suliba, útközben volt egy Tejbolt. A résnyire nyitott ajtaján keresztül, már a sarkon éreztük a frissen sült, ropogós kifli illatát. A boltos néni már előre tudta, hogy a nebulók melyike, milyen itókával kéri. Poharas tejjel vagy kakaóval...És az a kifli...., hogy az milyen csuda jó volt... Cserepes külsejével, ropogós mivoltával, maga volt a reggeli mámor. Még most is vissza tudom idézni, a kiflicsücsökbe való harapást, és a mellé, szívószálon szürcsölt itóka ízét...Rég volt, tán igaz sem volt. Lényeg, hogy manapság "olyan" kiflit nem kapni sehol, bármilyen puccos pékboltba is tévedünk be. Na jó, talán egy-kettő megközelíti a békebelit, de tényleg ritkán. Viszont ez a kifli, nem hagyja szunnyadni az emlékét, és a sütőből kivéve, visszahozza a régi gyermekkorok, sulis ízeit...



Hozzávalók 18 db. kiflihez:
  
      1/2 kg liszt,
       3 dl tej
       1 evőkanál cukor
      4 dkg vaj
       2 evőkanál olaj
         1 csapott evőkanál só (ízlés szerint)
      1 egész tojás
        3 dkg friss élesztő



Az élesztőt kevés cukros tejben felfuttatjuk, majd az összes hozzávalóval tésztát dagasztunk. Mikor alaposan kidolgoztuk, meglisztezzük a tetejét a tésztának, majd letakarva, meleg helyen a kétszeresére kelesztjük. Mikor megkelt a tészta, lisztezett felületre borítjuk, átgyúrjuk, majd 3 egyenlő gombócot készítünk belőle. A gombócokat egyenként kb. 3-4 mm vékony kerek lappá nyújtjuk és 6 részre felvágjuk. A szélesebb részénél a tésztának, szorosan feltekerjük, és kifli formára igazítjuk a péksüteményt.






Sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgatjuk a kifliket, tejjel vékonyan megkenjük a tetejüket, majd ízlés szerint, durva szemű sóval, és/vagy köménymaggal megszórjuk. Letakarva, még fél órát kelesztjük a tésztát, majd előmelegített sütőben, 165-170 C-on, pirosra sütjük a kifliket.


FELHÍVÁS!

Az ÍZEK ÉS KULTÚRÁK  c. játék már elindult, aki szeretne játszani és nyerni, az nézzen be a bejegyzésre. A nyereménnyel kapcsolatban írtam pár sort....







36 megjegyzés:

  1. Nahát, teljesen olyan, mint gyermekkorom bolti büfés kiflijei (szerintem ez is benne van abban, ahogy most kinézek, meg a reggeli büfés lángos hideg kakaóval), nagyon finom lehet, ki kell próbálnom, a kifli nálunk kb. 10 percig tart, pedig csak bolti.

    VálaszTörlés
  2. De szerettem én is kakaóval. :)
    Csuda szépek lettek a kiflik, a recept elmentve, a hamarosan kipróbálandók közé téve! :)

    VálaszTörlés
  3. Most reggelire nagyon jólesne. A receptet mentem, megint szuper! :)))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szépek lettek! Tényleg éppen olyan, mint annak idején ...:) Egészen biztosan kipróbálom!

    VálaszTörlés
  5. Felénk is lehetett kapni régen cserepes kiflit,imádtam a ropogós sarkát:) Csuda jó,hogy ilyen régi ízeket elő tudsz varázsolni.

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörűek lettek:) Én is emlékszem, milyen finom volt akkoriban a kifli,mire hazaértem a boltból, addig 1-2 kiflit elrágcsáltam. Ki fogom próbélni a receptedet.

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szépek lettek! Mennyivel másabb volt akkor a kifliknek az íze. Ki fogom próbálni már csak azért is hogy nosztalgiázzak ha olyan mint a régi volt!:-)

    VálaszTörlés
  8. De szépek lettek és milyen finomak

    VálaszTörlés
  9. Húúú, de jól néz ki! Ezt megsütöm, az biztos, fú de megennék párat egy pohár tejjel!!! :DD Kééééreeeek!!!

    VálaszTörlés
  10. Tetszik a recept, a kiflik pedig nagyon jól néznek ki!
    Lehet, hogy már holnap megsütöm :)

    VálaszTörlés
  11. Köszönöm Nektek a kedves hozzászólásokat! Örülök, ha megsütitek!! :o)))

    VálaszTörlés
  12. A vattacukros bejegyzésednél olvastam, hogy az Auchanban vettél ízesített cukrot a vattacukor géphez. Mi is elmentünk az Auchanba (Budaörsre) és keresgéltünk, sőt meg is kérdeztem, de úgy néztek ránk mintha a holdról jöttünk volna... Nem jártunk sikerrel. Meg tudnád esetleg mondani, melyik Auchanban és azon belül hol találom az említett terméket? Előre is köszönöm.

    VálaszTörlés
  13. Nagyon jól néznek ki ezek a guszta kiflik! :)))

    VálaszTörlés
  14. Én is szoktam tejes kiflit sütni, de az egy más féle recept. Ez is nagyon jól hangzik, ki fogom próbálni!

    VálaszTörlés
  15. Málna!

    Pedig én a Budaörsi Auchan-ban vettem, méghozzá a konyhai kisgép osztályon volt a polcon. Lehet, hogy elfogyott és nem raktak ki többet...A héten megyek oda, megnézem majd neked!

    Farci!

    köszönöm!

    Csiperke!

    Sokféle recept ismeretes, most ezt sütöttem meg...:O))) Fincsi nagyon!

    VálaszTörlés
  16. Köszi a választ, holnap meg is nézzük... :)

    Valószínűleg az volt a gond, hogy mi a cukros-kávés részen kerestük és az ottani eladó mondta, hogy nem találkozott ilyennel, no és nem is hallott még ilyenről. Az pedig már csak később jutott eszünkbe, hogy talán a műszaki részlegen kellett volna keresni a vattacukor gépeknél... :)

    VálaszTörlés
  17. Helló!

    Én is szeretném kipróbálni ezt a gyönyörű, és biztosan finom kifli receptet!
    Lehet buta a kérdésem, de legkeveréses, vagy alsó-felső sütési módot használjak???
    (Kezdő vagyok még az ilyen péksütik terén, és a sütőm is új)
    Előre is köszönöm válaszod!
    Üdv!
    Klári

    VálaszTörlés
  18. Tegnap megsütöttem ma reggelre az összes eltünt.Mint kiderült kb. fél órája a férjem megkínálta az egyik kedves ismerősünket kiflivel,teljesen oda van érte.Hát igen,itt a sótlan kenyér hazájában lehet is!Gondoltam megosztom veled a "közös "sikerünket!Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  19. Klári!

    Én légkeveréses módban szoktam sütni, majdnem mindent. Természetesen alsó-felső sütéssel. Az új sütőt ki kell tapasztalni, hogyan és miként dolgozik. Van amelyik éget, van amelyik nem. Habár a mostani fejlett technika már mindent elkövet, a házi munka dicséretéért...:o)))

    Vica!

    Boldog vagyok, hogy nálatok is bejött a kifli! A "Sótlan kenyér országát", pedig nem értem...:o))) No, mindegy, lényeg hogy ízlett az uradnak és a kedves szomszédnak is! :o)))

    VálaszTörlés
  20. Szia!

    Köszönöm válaszod!
    Tegnap végül megsütöttem a kifliket, mielőtt olvastam volna a válaszodat! Így nem mertem légkeverést használni, mert ha jól tudom az nagyon szárít. A végeredmény így is nagyon finom lett, már egy darab sincs belőle! :-) Egy hibája volt: Nem volt olyan ropogós, mint a Tied! :-( Legközelebb megpróbálom légkeveréssel, hátha ez a titka!!! :-)
    Még egyszer köszönöm segítséged!!! :-)

    Klári

    VálaszTörlés
  21. Olaszországban élek,ezen belül Umbriában és itt bizony nem tesznek sót a kenyérbe.Valamelyik Pápa só adót vetett ki de az Umbriai polgárok beintettek neki-azota nem használnak sót kenyér sütéskor.Ennyi a történet....

    VálaszTörlés
  22. Vica!

    Á, most már értem! Köszönöm a történetet, máris tanultam valamit! :o)))

    VálaszTörlés
  23. Jaj, miért pont most fogyott el a tejem?!!! neki is állnék sütni azonnal! Itt Portugáliában nincs is kifli :( De már nem sokáig!!!

    VálaszTörlés
  24. Visszajöttem megköszönni a tippet a vattacukor géphez való cukorral kapcsolatban. Férjem másnap visszament és tényleg talált a kisgép osztályon. :) Bár, azt azért megjegyezte: "Tök jó, hogy lehet ilyen cukrot kapni, de akkor miért nem árulnak gépet is???" Hát igen, kibújt belőle a marketinges... :)

    VálaszTörlés
  25. Nagyon fini lett! Köszi a receptet!
    http://farcialkot.blogspot.com/2011/10/tejes-kifli.html

    VálaszTörlés
  26. Bors and Pepper!

    Akkor ne késlekedj! Mutasd meg nekik milyen a finom magyar kifli! Remélem neked is fog ízleni! :o)))

    Málna!
    Örülök, hogy találtál! igen, akkor gépet én sem láttam. Szeptemberben vettem a Lidl-ben.

    Farci!

    Igen, láttam, meg is dicsértem az oldaladon!!Ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  27. Ím, színed elé járulok, és hálás köszönetet mondok az első, sikerült kiflimért. A korábbi - főzött kifli - kudarc volt. Ez meg nem.De sajnos a lustaság megbosszulta magát, nincs olyan hogy éjszaka pihen a hűtőben, reggel kisüt. Mert túlkelt és összeesett a második kis tepsi. Az első viszont ragyogó, dicséri nevedet (is). KÖSZI

    VálaszTörlés
  28. Ez a kifli már akkor elcsábított a ropogósságával amikor feltetted. Hiába jelezték az előttem szólók, és a kolléganőm hogy az bizony nem lesz ropogós, én ma megsütöttem. Azt mondják az okos a más kárán tanul...
    Szóval a kifli jó, csak éppen azt nem kaptam tőle amire vágytam :(
    Kedves Krisz ! Lehet hogy lemaradtunk valamiféle műhelytitokról ? :(

    VálaszTörlés
  29. Beastie!

    Örülök, hogy sikerült, és hogy ízlett is!

    Judit!

    Nincs semmiféle műhelytitok. A kelt tésztának lelke van, ennyi az egész!

    VálaszTörlés
  30. Megint tanultam valamit . :( Az én kiflimnek nem volt, pedig nem ma kezdtem.

    VálaszTörlés
  31. Ma reggelire megsütöttem az isteni kiflijeidet! Bár nekem nem lettek olyan szépek, mint neked, de elsőre így is nagyon meg vagyok vele elégedve!! ...és nagyon-nagyon finom!!! Köszi! :))

    VálaszTörlés
  32. Sokféle észrevétel megfogalmazódott bennem a Juditnak adott válaszoddal kapcsolatban, de aztán lehiggadtam.
    Szóval akkor most meg tudod osztani az olvasókkal, hogyan kell készíteni a képen látható kiflit?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindent leírtam a receptben. :o) Vagy nem értem a kérdésed?!

      Törlés
  33. Én értem a kérdést, mert megsütöttem a kiflit és (bár nagyon fincsik lettek :)) egyáltalán nem hasonlítanak a képen lévőkre... Szerintem a feltekerésünkben rejlik a hiba, ennyire vékonyra nekem sehogy sem sikerült (vagy a képeiden óriáskiflik szerepelnek és azért tűnnek olyan vékonykáknak, bár ezt kétlem..:)))

    VálaszTörlés
  34. Megsütöttem vacsorára, habos kakaóval:--) Arra számítottam ropogós lesz, de ez elmaradt. Az íze nagyon finom de közel sem olyan "cserepes" mint a képen és nekem is ducik lettek a kiflik és nem ilyen szép hosszúak. Szerettem volna képet küldeni hogy mit ronthattam el, de nem tudok ide csatolni.

    VálaszTörlés