"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2011. október 17., hétfő

FŰSZERES KRÉKER










Ropogtatni való, finom, fűszeres kekszet sütöttem. Volt itthon három fajta sajtom, de mindegyikből már csak egy kevéske, úgy 15 deka összesen. Lereszeltem az egészet és begyúrtam belőle ezt a finom fűszeres kekszet. Kerestem hozzá receptet a Neten, és a Nassoló blogban tetszett meg egy sós keksz receptje. Kicsit átalakítottam és megsütöttem. Szerintem finomabb mint egy pogácsa. Egy sörös partin nem lehet annyit sütni belőle, hogy elég legyen...Sajnos nagyon eteti magát....A fűszerekkel és a sajtokkal lehet variálni, ki mit szeret.


Hozzávalók: 10 dkg finom liszt, 5 dkg rétes liszt, 10 dkg vaj vagy Ráma margarin, 1 tojás sárgája, 1 kávéskanál só, 1 mokkáskanál piros paprika, 1/2 mokkáskanál őrölt fekete bors és fokhagyma por, 2 evőkanál citromlé, 15 dkg reszelt sajt vegyesen / ementáli, karaván, gouda, trappista, parmezán kinél mit rejt a hűtő.../.


A tojás szétválasztjuk és a fehérjét félretesszük a kenéshez. Az összes többi hozzávalóval, tésztát gyúrunk, majd a hűtőbe tesszük egy fél órára pihenni. Mikor eléggé lehűlt a tészta, akkor lisztezett lapon, nagyon vékonyra kinyújtjuk, és derelye vágóval, keksz nagyságú téglalapokra felvágjuk. Sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgatjuk a kekszeket, fogpiszkálóval megszurkáljuk, majd a felvert tojásfehérjével megkenjük a kekszeket.





Fűszerrel, vagy sajttal megszórjuk a tetejüket, majd  előmelegített sütőben, 170 C-on, 12-15 perc alatt aranybarnára sütjük.




11 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki, és biztosan nagyon finom ! Jó ötlet valóban a fel nem használt sajtok hasznosítására !:) A tetejét mivel szúrkáltad meg?

    VálaszTörlés
  2. Bocsika figyelmetlenűl olvastam , most már tudom mivel csináltad!

    VálaszTörlés
  3. Ebből tényleg nem tudnék annyit sütni, hogy elég legyen! Jó kis ropogtatnivaló, nagy előnye, hogy házi! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jó kis sós rágcsa:) Sokkal finomabb, mint a bolti chipsek. A sajtos ropogtatni valók meg különösen finomak, szerintem egyből dupla adaggal indítok:)

    VálaszTörlés
  5. Éva!

    Igen, fogpiszkálóval bökdöstem meg. De előtte félbe törtem, mert az enyémek nagyon hegyesek...

    Barbi!

    Ebből az adagból 35 db. keksz lett. Szerinted meddig tartott? A Jancsimnak úgy dugtam el 6 darabot, hogy legalább ő is meg tudja ízlelni...:o))

    Trollanyu!

    Legközelebb dupla adag készül, mert ez pikk-pakk elfogyott!

    VálaszTörlés
  6. Jól hangzik, és csodásak a képek.

    VálaszTörlés
  7. Finom ropogós keksz lehet!Gyönyörűek a képek!:-)

    VálaszTörlés
  8. Kati!

    Köszönöm!

    Nelli!

    A tetejére én, csak egy leheletnyi parmezán sajtot szórtam. de lehet pirospaprikát, borsot, vagy köményt...Ki mit szeret. :o)))

    Petra!

    Köszönöm!

    VálaszTörlés
  9. Nézegettem a receptet és csak most tűnt fel, hogy milyen idézet van az oldal tetején. Nálam is ez van kiírva, qualitis vagyok. Meg kell sütnöm a krékert!

    VálaszTörlés