"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2011. október 9., vasárnap

CSÍKOS KALÁCS









Nagyon régen nem sütöttem meg ezt a kalácsot, pedig egyáltalán nem macerás. Éppen tegnap reggel juttatta az eszembe az én párom, " Nem sütnél, olyan izés kalácsot?" Egyből tudtam mire gondol...Hát hogy a viharba ne! Mivel későn keltek, így tízóraira éppen elkészült. Úgy belakmároztak belőle vajjal és forró kakaóval, hogy az ebéd hiába várt, a bableves ott figyelt a kuktában, dolgavégezetlenül...


Hozzávalók 2 kisebb kalácshoz: 50 dkg finom liszt, 10 dkg rétes liszt, 3 dl langyos tej, 1/2 kocka friss élesztő, 3 evőkanál cukor, 1 mokkáskanál só, 2evőkanál vaj, 1 tojás, 3 evőkanál kakaópor, 1 tojás sárgája a kenéshez.


Az élesztőt egy kevés langyos cukros tejben felfuttatjuk. Közben a kétféle lisztet tálba szitáljuk, hozzáadjuk a maradék tejet, a tojást, a cukrot, a sót, a vajat és a végén a felfutott élesztőt. Géppel vagy kézzel, alaposan kidagasztjuk. Akkor jó a tészta, ha elválik az edény falától vagy a kezünktől. Ezután a tésztát elfelezzük, és az egyik felébe bele keverjük a vízzel kikevert kakaóport. A kétféle tésztát letakarjuk, majd meleg helyen kétszeresére kelesztjük. Ezután lisztezett lapra borítjuk a tésztákat, mindkettőt elfelezzük és 4 téglalapot nyújtunk belőlük. 





Alulra tesszük a világos lapot, és rátesszük a kakaósat. Szorosan feltekerjük a tésztát, majd a roládokat két beolajozott püspökkenyér formába tesszük. 




Letakarjuk a formákat és még fél órát pihentetjük a tésztát. Mikor ismét megkeltek a kalácsok, akkor tojás sárgájával lekenjük őket, és előmelegített sütőben, 165 C-on, kb. 30-40 perc alatt készre sütjük.










24 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta lett, jó ötlet püspökkenyérformában sütni, így nem tud elterülni, szépen felfelé nő. Recept mentve!

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörűek! Nagyon tetszik ez a recept és tényleg nem macerás úgyhogy már nyomtatom is!!! :D

    VálaszTörlés
  3. Kriszti!
    Csodaszépet alkottál!:) (Megint)

    sherpa

    VálaszTörlés
  4. Istenien néz ki és meggyőződésem, hogy annyira finom, hogy olvad a szádban!!!

    Kérlek nézz be hozzám, díjat szeretnék átadni neked!

    http://gasztro-szepseg-es-sokmas.blogspot.com/2011/10/dijat-kaptam.html

    VálaszTörlés
  5. Hűűűű de szépségesek lettek!!!!!

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörű lett a csiga kalács:) Mert nálunk ezt így hívjuk. Szoktam én is ilyet sütni, de elég ritkán, pedig tényleg nagyon egyszerű.

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörűséges! Vittem is a recepted! :)))

    VálaszTörlés
  8. Kriszti!Annyira nagyon szépek lettek!:-) Tényleg jó ötlet a formában sütni és nem tepsiben.
    Nekem pont ez a receptem van csak még ír 1 citrom reszelt héját is.:-)

    VálaszTörlés
  9. Lányok!

    Köszönöm Mindenkinek a hozzászólást! :o))

    VálaszTörlés
  10. Szólni szeretnék hogy ami bejegyzésed van ez után a recepted után, nem lehet megjeleníteni. Nem tudom hogy csak nekem vagy esetleg másnak is ?

    VálaszTörlés
  11. Gyönyörű, ki kell próbálnom

    VálaszTörlés
  12. Éva!

    Én nem látom a problémát,remélem már nálad is megszűnt!

    Vicuska!

    Köszönöm!

    Bianka!

    Köszönöm! próbáld ki te is!

    VálaszTörlés
  13. Kriszti, megsütöttem, majd fel is teszem!!!
    Cserébe kapsz tőlem egy díjat! :DD

    VálaszTörlés
  14. Nagyon szép lett, megint, ahogy azt Tőled megszokhattuk :)

    VálaszTörlés
  15. Barbi!

    Alig várom, hogy lássam! A díjat pedig, köszönöm!

    Maria!

    Ó, köszönöm!

    VálaszTörlés
  16. Bent a sütőben a kalács, remélem fele olyan jól fog kinézni mint a tied akkor már elégedett leszek :D Jól kezelhető frankó kis tészta, köszönet érte!

    VálaszTörlés
  17. Megsütöttem ezt a kalácsot, nagyon finom. Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  18. Nagyon finom kalács, szuper jó a recept.Köszi !

    VálaszTörlés
  19. Gyönyörűek lettek! Én is épp most sütöttem meg, csak kifliként.
    Szeretném Tőled is megkérdezni (az nlc-n már kérdeztem), h nem tudod kitől ered ez a recept, tán éppen Tőled? Mert anno az nlc-ről mentettem le, de a forrás nélkül..

    VálaszTörlés
  20. Szia!
    Tegnap megsütöttem ezt a csodát,gyönyörűséget....mondhatom:életem legszebb és legfinomabb kalácsát sikerült elkészítenem a segítségeddel.Mi sem bizonyítja jobban,hogy milyen sikere volt: egy közösségi oldalon "eldicsekedtem" a kalácsommal(természetesen linkeltem a forrást) és 800 !!!!! (Y) -ot kaptam :)) Köszönöm ezt a szuper receptet!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen! Örülök, hogy sikeres volt!

      Törlés
  21. Mennyi vízben kell elkeverni a kakaóport? Köszönöm a válasz.

    VálaszTörlés