"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2011. szeptember 10., szombat

BÉKA ÉS KATICA MIGNON













A holnapi zsúrra készültek ezek a "csoda bogarak". Már ma megcsináltam őket, hogy holnap is jusson idő mindenre. Az ötletet Mártinak köszönöm, mert a Békát nála láttam, a Katicákat pedig magam találtam ki...Hát mire ezt a sereget megformáztam és marcipánba csomagoltam, addigra el is fáradtam tőle. Most a hűtőben csücsülnek és várják a holnapot...Egyébként kekszmassza az alapja, amit a kókuszgolyóhoz szoktunk használni. Csak a fele mennyiségből csináltam állatkákat, a másik fele sima golyó lesz, kókuszba hempergetve...Ma még megsütöm a piskótát, és megfőzöm a krémet, hogy estére össze tudjam állítani a tortát. Majd hozok képet a többi finomságról is, a terített asztalról és a tortáról...


Kekszmassza: 1/2 kg keksz morzsa, 3 kanál vaj, 3 kanál baracklekvár, 3-3 kanál keserű illetve Nesquick kakaópor, porcukor, tej, csipet só.

A hozzávalókat tálba rakjuk, és alaposan meggyúrjuk. Inkább keményebb legyen a massza, mintsem lágy, mert akkor nehéz vele dolgozni és formáját veszti. A békáknak zöld, a katicáknak pedig piros marcipánt színezünk és nyújtunk. Minden marcipán korongra teszünk egy golyó kekszmasszát, bevonjuk vele, hogy szépen elfedje a kekszet, majd megformázzuk az állatkát. Olvasztott csokival szemet illetve pöttyöket rajzolunk rá.













8 megjegyzés:

  1. Irtó guszták, nagyon-nagyon ügyes és kreatív vagy!
    Várom a további képeket is!
    Jó készülődést és szép, meghitt, csupavidám ünneplést nektek :)

    VálaszTörlés
  2. Kriszti,nagyon szuper, mókás sütiket készítettél, tökéletesek a partira:) Nagyon jó időt és sok vidámságot kívánok nektek holnapra, a kislányodnak meg boldog szülinpot, nem tudom mikor van pontosan a szülinapja.

    VálaszTörlés
  3. Ez nagyon tetszik! Ügyes vagy, el is fogom készíteni a kislányom szülinapjára :) És rád vár egy kis meglepetés nálam! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon mutatósak, és ötletes! A gyerkőcök biztos fognak örűlni neki biztos hamarabb elfogy mint amennyi idő alatt megcsináltad! A kislányodnak nagyon boldog születésnapot kívánok !

    VálaszTörlés
  5. Csodálatos anyuka vagy!! Ennyi kedvességet, rákészülés egy szülinapra még nem is láttam! Komolyan, szívesen lennék a lányod! :)))
    Alig várom a zsúrról készült beszámolót!

    Jóóóó sok képet hozz ám!!!!!
    Sok puszi az Ünnepeltnek!

    VálaszTörlés
  6. Egy nagy kalappal holnapra!
    De ilyen finomságok mellett nincs is rá szükséged. A siker garantált!!! :)

    VálaszTörlés
  7. Micsoda szuper anyuka vagy te! Nagyon ötletesek a sütik, biztosan nagy sikerük lesz majd! Kívánom, hogy nagyon jól sikerüljön a buli. :)))

    VálaszTörlés
  8. Csodásak, nekem a katica a kedvencem.:)

    VálaszTörlés