"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2011. augusztus 4., csütörtök

MÁKOSGUBA TORTA
















A mákos-gubát kivétel nélkül, mindenki szereti nálunk. Most kivételesen elegáns külsőt kölcsönöztem neki és torta formában tálaltam. Néztek is egy nagyot, hogy mi ez a flancos külső.  Arra gondoltam, hogy a változatosság, néha gyönyörködtet...Végül aztán nem sokáig gyönyörködtünk benne, igen hamar elfogyasztottuk.



Hozzávalók: 10 db kifli, 4-5 dl tej, 1.5 bögre darált mák, cukor, 1 tasak vaníliás cukor, 2 evőkanál méz, 1/2 citrom reszelt héja, 1 evőkanál vaj, csipet só, 10 db babapiskóta, kakaópor, tejszínhab.



A tejet tálba öntjük, hozzáadjuk a vaníliás cukrot, ízlés szerint kristály cukrot, a csipet sót, a vajat és mikróban felmelegítjük. Közben a kifliket vastagabb karikákra felvágjuk és egy nagyobb tálba tesszük. Rászórjuk a kifli karikákra a mákot, majd ráöntjük a meleg tejet, mézet csorgatunk rá, rászórjuk a citrom reszelt héját, majd az egészet elkeverjük. Ha kell, még öntünk hozzá tejet, hogy jó "szottyos" legyen. Egy kerek alakú jénai tálat kibélelünk folpack fóliával, majd az alját kirakjuk, tejben megforgatott babapiskótával. A piskótára halmozzuk a mákos gubát, elegyengetjük a tetejét, majd lefedve, 2-3 órára hűtőbe tesszük. Tálaláskor kifordítjuk a tortát a tálból, a guba torta tetejére kakaóport szórunk és tejszínhabbal díszítve tálaljuk.




9 megjegyzés:

  1. Ez annyira jól néz ki, hogy mindjárt sírva fakadok, ha nem kaphatok egy szeletkét:) Szuper ötlet, sőt fantasztikus!!!!! Imádom a mákos gubát, isteni:)

    VálaszTörlés
  2. Ez aztán a trükkös megoldás. Először azt hittem, hogy tortaformában átsütötted. Jól néz ki, a babapiskóta is nagyon beleillik a képbe. Így jól hidegen is nagyon finom lehet. :))))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta, és szuper jó ötlet. Eddig csak melegen ettem mákos gubát, úgy nagy kedvenc nálunk,de feltétlen ki kell próbáljam így is. Receptet vittem is magammal.:)

    VálaszTörlés
  4. Fantasztikus ötlet! nagyon tetszik :)

    VálaszTörlés
  5. nyam-nyam-nyam-nyam, es meg sok nyam-nyam. emlekszem en is keszitettem tortaformaban, de az nem volt ilyen szep. :)

    VálaszTörlés
  6. Na, ne sírj! Gyorsan ugorj el a boltba és vegyél kiflit! Mák van Norvégiában? Mert Belgiumban csak a gyógynövényboltban van, és grammra adják... Voltunk rokonoknál tavaly, és sütni szerettem volna Mákvirág kalácsot, 3 városban szedtük össze grammonként. Olyan jót nevettem...És mikor Ő volt itt nálunk, akkor mutattam neki a szupermarketben, hogy itt raklapon áll a mák.. Ott vigyorogtunk az üzlet közepén és csak nézett, nem hitt a szemének.


    Petra, Gizi!

    Nem muszáj olyan nagyon hidegen enni, csak azért tettem be a hűtőbe, hogy a formát felvegye. Kb. fél óra alatt szobahőmérsékletre felmelegszik, ha valaki nem szereti hidegen. De úgy is fincsi ám... :o)))

    Mónika, Márti!

    Köszönöm!

    Zsuzsiga!

    Feldíszítve ez sem volt annak mondható, de egy kevés kakaópor és habtejszín, csodákra képes! :o)))

    VálaszTörlés
  7. Nem is csodálom, hogy az egész család szereti. Ami mákkal van az csak FINOM lehet! :)

    Nagyon guszta lett!...meg is kívántam :P

    VálaszTörlés
  8. Egyszer én is készítettem tortaként és valóban tök jó, ahogy ez is csodásan néz ki

    VálaszTörlés