"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2011. május 6., péntek

KÍNAI TAVASZI TEKERCS
















Sokat járunk kínai vendéglőbe...Szeretjük ezeket az egzotikus ízkavalkádokat. Régebben elképzelhetetlen volt számomra, hogy megegyem az édeset a sóssal és a savanykás ízzel...Itt Érden van egy kicsike kínai étterem, amolyan tálcás tologatós. Nincs sok választás, meg vannak a megszokott ételek. Bambuszrügyes-csípős csirke, hagymás kacsamáj, édes-savanyú sertés csíkok, pirított tészta, illatos omlós csirke és a kedvenc előétel, a tavaszi tekercs. Mikor betérünk az étterembe, már messziről vigyorognak és tessékelnek befelé az étterem tulajdonosai. Eleinte, jött az eredeti kérdés: Megeszed-elviszed? Most már kívülről tudják, hogy helyben fogyasztók vagyunk... Ma kikísérleteztem a tavaszi tekercs itthoni módozatát, és bevallom, nagyon mesterien sikeredett. Jobb lett mint a bolti...



Hozzávalók 8 tekercshez:


Tészta: 15 dkg liszt, 3 dl víz, só


Zöldséges töltelék: 10 dkg lila káposzta, 10 dkg sárgarépa, 10 dkg gomba, 2 szál új hagyma, 1 evőkanál szója szósz, 1 mokkáskanál cukor, só, bors, 1 kávéskanál szezám olaj.


A tészta hozzávalóiból tejszín sűrűségű tésztát keverünk. Forró serpenyőben, 8 db vékony lepényt sütünk. Ezután a zöldségeket vékony zsülienre vágjuk, majd serpenyőben a szezám olajon hirtelen lepirítjuk.






 

Ízesítjük sóval, borssal, cukorral és a szója szósszal. Mikor félig megpuhultak a zöldségek, félre tesszük és kihűtjük. Akkor jó, ha roppanós még a zöldség, nem szabad puhára párolni...Megtöltjük a palacsintákat a zöldséges töltelékkel. Ugyan úgy hajtogatjuk a palacsintákat, mint a hortobágyi húsos palacsintánál.









A palacsinták végét kevés tojásfehérjével átkenjük, hogy jól összetapadjon. Olajat forrósítunk, majd pirosra kisütjük a zöldséges batyukat. Mikor megsültek, papírtörölközőre szedjük őket és leitatjuk róluk a felesleges zsiradékot.








                                                    Csípős chili és szója szósszal tálaljuk.






                                                                     的春捲

6 megjegyzés:

  1. Réteslapba csomagolva ettem hasonlót,kukorica is volt benne.Nagyon finom volt,ezt is szívesen megkóstolnám.

    VálaszTörlés
  2. Aleda, Maria!

    Réteslaposról még nem hallottam. Gondolom az még ropogósabb lesz sütés után. Tényleg nagyon finom volt. Egyébként tök véletlen bukkantam rá a receptjére. Táskát váltottam, és előszedtem egy kb. 2 éve nem használt táskámat. No, ebben lapult egy borítékra firkálva...Még a párom is evett kettőt belőle, pedig ő aztán nem kultiválja az újdonságokat.

    VálaszTörlés
  3. Izgalmas, remekül néz ki, ki fogom próbálni, mert én is csak réteslaposat ettem

    VálaszTörlés
  4. Bianka!

    Érdemes kipróbálni, biztos fog ízleni neked is!

    VálaszTörlés
  5. Kipróbáltam és Szuper finom lett !!!! Köszönöm a receptet!!!!

    VálaszTörlés