"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2011. március 20., vasárnap

KAROTTÁS NARANCS GEREZD













Kicsit könnyedebb desszert egy tartalmas ebéd után...Télen C vitamin forrás, nyáron pedig jó hűsítő nyalánkság.

Hozzávalók: 3 narancs, 1 sárgarépa, ízlés szerint cukor, citromlé, 100 %-os narancslé, zselatin.


A répát megpucoljuk, gyümölcscentrifugával a levét kifacsarjuk. A narancsokat alaposan megmossuk, majd félbe vágjuk. A levét citromfacsaróval kipréseljük, de óvatosan, hogy a héj ne szakadjon meg. A húsát kiskanállal óvatosan kikaparjuk. A csumájánál pedig ollóval kicsit rásegítünk, nehogy itt is kárt tegyünk a  narancshéj tálkán.







Mikor mind a hat tálkával elkészültünk, vizet töltünk bele, kimérjük, hogy kb. mennyi narancslé kell összesen. Kiöntjük belőlük a vizet, papírtörlővel leitatjuk róluk a felesleges vizet. Majd elkészítjük a levet. A kipréselt narancslevet átszűrjük, hozzáadjuk a répa levét, kevés cukrot és annyi 100 %-os narancslevet, amennyi folyadékot kimértünk vízből. A répás narancslevet lábosba töltjük, hozzáadjuk a zselatint, kb. 1 evőkanálnyit és felmelegítjük. Forralni nem szabad. Kissé lehűtjük. Míg hűl a lé, addig tálcára tesszük a héj tálkákat, lényeg, hogy nagyjából egyenesen álljanak, mert akkor nem fog belőle kifolyni a narancslé. Miután langyosra hűlt, kiadagoljuk a tálkákba a levet és hűtőbe tesszük kb. 2 órára dermedni. Mikor megdermedt, felszeleteljük és máris tálaljuk.








6 megjegyzés:

  1. Ilyen rafinált receptet még nem is láttam, komolyan megtévesztett, azt hittem sima narancsgerezdeket látok, de aztán nagyítottam és leesett az állam! Gratulálok!! Szép! Összefutott a nyálam!

    VálaszTörlés
  2. Milyen ötletes! Csatlakozom Barbihoz, én is azt hittem először, hogy igazi narancsgerezdeket látok! :)

    VálaszTörlés
  3. Barbi, Szemiramisz!

    Tényleg érdemes kipróbálni, nagyon finom üde nassolni való. A gyerekeim szinte majdnem, hogy egyszerre megették.

    VálaszTörlés
  4. Itt nézelődök nálad, így akadtam erre, zseniális!!! Annyira szép a színe, a forma, és még egészséges is! Mondjuk ez utóbbi ugye a gyerekeknél nem szokott szempont lenni...

    VálaszTörlés
  5. Érdekelne honnan származik az ötlet, belinkelnéd a forrást. Köszi, Lillaba

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Google képkeresőbe beírod, hogy Orange jelly sliced... Rengeteget kidob. Szebbnél szebbek! :o) Én maradtam a sárgarépásnál.

      Törlés