"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2011. március 4., péntek

JUHTÚRÓS SZTRAPACSKA




Az egyik kedvenc ételem a Juhtúrós sztrapacska. Elvileg és gyakorlatilag is tiltólistán kéne hogy szerepeljen nálam, mert a kalória tartalma, hogy is fogalmazzék szerényen: igen magas....Elég ha csak az összetevőket vesszük szemügyre, és egy dietetikus rögtön elájul, pusztán a recept olvasásától...Úgy, hogy fogyókúrázók, fittness edzők, dietetikusok, most ne figyeljenek...Bűnözni vágyók figyelem, a recept két személyre szól...


Hozzávalók: 2 nagyobb burgonya, 4-4 evőkanál sima ill. rétes liszt, 1 tojás, 1 kávéskanál só, 20 dkg juh túró, 5 dkg füstölt szalonna, 2 evőkanál tejföl.

    A burgonyát meghámozzuk és alma reszelőn lereszeljük. Hozzáadjuk a kétféle lisztet, a tojást és a sót.




                                       Alaposan kikeverjük. Sűrű galuska tésztának kell lennie.








Egy nagyobb lábosban vizet forralunk és megsózzuk. A tésztát deszkára halmozzuk, majd régies módon, késsel, nagyobb galuskákat szaggatunk a lobogó vízbe.



Mikor bele szaggattuk az összes tésztát, mérsékeljük a tüzet, és 5 perc alatt készre főzzük a galuskákat.Míg fő a tészta, addig a szalonnát apró kockákra vágjuk és serpenyőben kisütjük, hogy ropogós pörc legyen belőlük...



A zsírt leszűrjük róla. A megfőtt galuskákat szűrőkanállal kiszedjük, serpenyőbe tesszük, és  meglocsoljuk egy kevés szalonna zsírral. Tejföllel meglocsoljuk az ételt, rámorzsoljuk a juh túrót és szalonna pörccel tálaljuk.







Én úgy szeretem, hogy a galuskákat felforrósítom és olvadásig keverem a juhtúróval és a tejföllel.




Jó étvágyat!

6 megjegyzés:

  1. Érdekes.Évekig nem próbáltam juhtúróval. pedig szlovák rokonaink is vannak. A párom kb.2 hete javasolta, hogy próbáljuk ki és.... jobb mint a sima túrós. Én a sütőbe teszem be, (ha éppen meleg)és úgy olvasztom össze.

    VálaszTörlés
  2. Szia Barbette!

    Mikor áldott voltam a kislányommal, állandóan ezt kívántam. Még Szlovákiába is átmentünk a szintán áldott barátnémmal, hogy sztrapacskát együnk...Érdekes, hogy ott sima galuskára teszik rá a juhtúrót. Nem krumplis a tésztájuk. Legalábbis Párkányban nem úgy készítették. De úgy is fincsi volt.

    VálaszTörlés
  3. Imádom egyik nagy-nagy kedvenc

    VálaszTörlés
  4. Édes Istenem kellett nekem éjjel erre járnom.... imádom ezt az ételt és olyan ritkán jutok hozzá.
    Fogyókúra ide vagy oda, vannak ételek, mikért megéri bűnözni... na ez, AZ!:-))
    De mivel én vigyázok a vonalaidra Kriszti, told csak ide a tányérkádat!:-DDD

    VálaszTörlés
  5. Ezt a férjem szerintem nagyon szeretné, úgyhogy elviszem a recit!:-)

    VálaszTörlés