"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2011. február 14., hétfő

VALENTIN NAPRA...





Szent Bálint, a szerelmesek, a lelki betegek és az epilepsziától szenvedők védőszentje lett. A római katolikus naptár szerint ezt az ünnepet, február 14-én tartották.
 
A Bálint-napi szokások eredetét sokan azzal magyarázzák, hogy Szent Bálint, Terni (Interamna) püspöke a 14. században a jegyesek és fiatal házasok védőszentjévé vált Angliában és Franciaországban. Egy történet szerint ugyanis - mielőtt keresztény hite miatt II. Claudius császár idején kivégezték - Bálint a hite erejével börtönőre vak leányának visszaadta a látását, majd február 14-ei kivégzése előtt búcsúüzenetet küldött a lánynak, „A te Bálintod(tól)” aláírással...
Ez a Bálint-napi üzenetküldés eredetének leggyakoribb magyarázata. A legenda szerint a püspök a szerelmeseket a keresztény szokások szerint megeskette egymással, köztük katonákat is, akiknek az akkori császári parancsok értelmében nem lett volna szabad házasságra lépni. A friss házaspárokat megajándékozta kertje virágaival. A hagyomány úgy tartja, hogy ezek a házasságok jó csillag alatt születtek.





A szív vallomása
Valentin nap alkalmából kívánok sok szépet,
elfeledni nem tudlak amíg csak élek.
Te vagy szememben a fény ami minden nap rám csillan,
ettől szebbről még álmodni sem tudtam.

Szeretnélek boldoggá tenni,
ha kell a világ végére elmenni.
Megmászni minden hegyet, átúszni a tengert,
csak hogy életed boldoggá tegyem.

Mosolyod olyan mint egy álom,
ami mindenkinek csak egyszer adatik meg ezen a világon.
Szívem minden része csak egyet suttog,
hogy te vagy én drága angyalom.

Te vagy ki leszállt a földre,
hogy boldoggá tegyed az életem.
Ez a boldogság számomra teljes,
te vagy az életem kedves.

Egy szóval: SZERETLEK!
Amíg élek el nem feledlek.
Ez a szív csak érted dobog,
és szerelmem tüze örökre lobog.
Érted ha kell meghalok,
csak ne okozzak neked bánatot.

Az én szívem csak érted dobban,
ettől szebbet írni nem tudtam.
Nem vagyok költő ki rímeket farag,
de amit itt írtam az a szívemből fakad.
Fekete Dávid





CITROMOS MINI TORTÁCSKA 




Hozzávalók: 2 tojás, 10 dkg vaj, 15 dkg cukor, 1 citrom reszelt héja és leve, 20 dkg liszt, 1/2 cs. sütőpor, 1.5 dl tej. Díszítéshez: tejszínhab, szívecskés szórócukorka...

A vajat habosra keverjük a tojásokkal és a cukorral. A lisztet elkeverjük a sütőporral és a citrom reszelt héjával. A tojásos masszához adjuk a citrom levét és a tejet. Fokozatosan hozzákeverjük a lisztet. Addig keverjük, míg krémes, sima nem lesz a tészta. Ezután muffin tepsibe rakosgatjuk a papír kapszlikat és 3/4 részig töltjük a citromos masszával. Előmelegített sütőben, 175 C-on, világosra sütjük a tortácskákat. Kihűtjük, majd habrózsával és szórócukorral díszítjük.  





















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése