"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. július 16., hétfő

BATTENBERG SÜTEMÉNY


















Végre sütöttem... Mondjuk semmilyen apropója nem volt ennek a csodaszép süteménynek, mert nem volt szülinap, évforduló vagy névnap, egyszerűen csak ezt néztem ki magunknak. Talán az vezérelt ennek a megsütésére, hogy kaptam egy kis vödör / 5 kg. / hófehér fondant, vagy más néven, bevonó masszát. Mikor megláttam a mennyiséget, azt hittem eldobom magam. Jó-jó sütögetek rendszeresen, de nem ennyit... Remélem, hogy ha jól lezárom majd a vödör fedelét, nem szárad ki... Azért ez elég nagy mennyiség, jó sokáig eltart majd. Teljesen olyan íze van, mint a sima marcipánnak... Szóval, mikor megláttam ezt a masszát, akkor ugrott be ez a sütemény. Másnap gyorsan neki is álltam. Volt korábbról receptem hozzá, csak akkor kakaósan készítettem el. Nagyon finom, igazi különleges sütemény. Angliából ered, olvastam hozzá egy kis történelmet is :

" A Battenberg süteményt legelőször 1884-ben szolgálták fel Victoria királynő unokahugának, Victoria de Hessee-Darmstadt esküvőjén, aki Louis de Battenberghez ment feleségül.

A Battenberg sütemény sárga és rózsaszínű, s egy réteg marcipán van a tetején. Eredetileg különlegesen a királynő unokahugának esküvőjére készítették, de végül a brittek kedvencévé vált, s ma már gyakran egy csésze teával párosítják.

A Battenbergtől a Mountbattenig

A Battenberg hercegek a második világháború után angol állampolgárságot kaptak, s ezt követően megváltoztatták nevüket Mountbattenre (a Battenberg eredetileg német név). Fülöp herceg, II Erzsébet királynő férje, a Mountbatten család leszármazottja. "



Hozzávalók: 10 dkg vaj, 14 dkg porcukor, 4 tojás, 1 vaníliás cukor, 1/2 sütőpor, 6 dkg darált mandula, 22 dkg liszt, pár csepp piros ételfesték, sárgabaracklekvár, fehér marcipán vagy bevonómassza a bevonáshoz.


Egy kisebb tepsi / 16 x 22 cm /, aljára sütőpapírt helyezünk. Keményre hajtogatunk egy alufólia csíkot és ezzel elfelezzük hosszában a tepsit. Ebbe jön majd a kétszínű piskóta. A vajat a cukorral habosra keverjük, majd óvatosan hozzáadagoljuk a felvert tojásokat. Belekeverjük a vaníliás cukrot is. A lisztet összekeverjük a sütőporral, a darált mandulával és a tojásos masszához adjuk. A felét belesimítjuk az előzőleg elkészített tepsibe, a másik felét rózsaszínre megszínezzük és a tepsi másik felébe öntjük. 








Előmelegített sütőben, 175 c-on készre sütjük a kétszínű piskótát. Rácsra téve kihűtjük. Mindkét színű tésztát hosszában két -két csíkra felvágjuk / vagy háromba, attól függően, hogy milyen magasra sült meg a tészta /. 








A baracklekvárt felmelegítjük, esetleg pár csepp pálinkával ízesítjük. A marcipánt vagy a bevonómasszát porcukros alapon vékonyra kinyújtjuk, erre tesszük majd a kész sütemény alapot. Leteszünk egymás mellé egy sárga és egy rózsaszín piskótacsíkot melyet baracklekvárral ragasztunk össze. Majd ismét egy sor piskóta, csak ellenkező színleosztásban. 







Az egész sütemény bekenjük a baracklekvárral, majd a téglalappá kinyújtott marcipánt közepére tesszük. Szépen ráhajtogatjuk, eligazítjuk rajta a marcipánt. Végül sütemény tálra átemeljük a kész tortát, majd virágokkal feldíszítjük. 2-3 órára hűtőbe tesszük, hogy megdermedjen. Ujjnyi vastag szeletekre vágva, teával vagy kávéval tálaljuk.








Illéskrisz Konyhája


19 megjegyzés:

  1. Nagyon szép! Bár a fondantért nem vagyok oda, azért elmajszolgatnák egy pár szelettel. :)

    VálaszTörlés
  2. Csodálatosan szép és milyen finom is lehetett!:-)

    VálaszTörlés
  3. Azta, milyen gyönyörű!!Én már szemeztem régen ezzel a süti recepttel valamelyik ujságból ki is vágtam a képét, de még nem sikerült elkészítem, de majd most, a Tiédet meg is fogom csinálni! Gratulálok!!

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörű pink álomsüti:) A lányom biztos imádná:) A fondantot én sem szeretem, túl tömény, de azért egy két szeletkét simán lecsúsztatnék:)

    VálaszTörlés
  5. Igazi királyos süti és tálalás!! Nagyon ügyes vagy!!

    VálaszTörlés
  6. Óóóó. ez valóban gyönyörű! És milyen szépen visszaadja a fényképezés a színeket! Meseszépen tálaltad! Bár én nem vagyok királynők unogahúga és férjhez menni sem szeretnék még egyszer, de igazán meglephetne valaki egy hasonlóan szép és finom desszerttel...:)

    VálaszTörlés
  7. Mondjuk én is a marcipánra szavazok inkább, de ez a süti mindenképp megéri!!! Tényleg nagyon finom, nekem a tesóm hozott mini változatot Angliából, féltem, hogy száraz lesz, de hihetetlenül puha és finom, nálam nagyon betalál! :-)

    VálaszTörlés
  8. Csodaszép és bizonyára finom is! :)

    VálaszTörlés
  9. Kriszti, nagyon ügyesen összeállítottad, precíz, elegáns a külseje is- csodálom a kézügyességed és türelmed hozzá :) Várom a fondantod további sorsát :D

    VálaszTörlés
  10. Krisz ez gyönyörű:) Sok-sok fondantos receptet még, lesz bőven, ha jól gondolom:)

    VálaszTörlés
  11. Lámyok!

    Köszönöm a kedves hozzászólásokat! Egyáltalán nem macerás süti, több időt vett el a tepsi bíbelődés, mint a piskóta kikeverése. A fondannal nagyon könnyű bánni, lényeg, hogy alá legyen porcukrozva, akkor szinte magától terül.... Köszi még egyszer! :o)

    VálaszTörlés
  12. Azta mindenit! Nem semmi! Nagyon guszta lett! Ezt tutira nagyon bírnám!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lilla!

      Köszönöm! Van még pár szeletke... :o)

      Törlés
  13. Ez aztán igen! Gyönyörűűűű!!!!

    VálaszTörlés
  14. Kriszti elalélok a látványtól!!! Az a sütőpapiros elválasztás, igen tetszik, megjegyzem! Csak ismételni tudom magam, csodás itt minden, és én rajongok az ilyen fondant vagy marcipán bevonatokért! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem is jó dolog...És köszönöm a hízelgő szavakat! Segítség mindenképpen kell, mikor önöd a tésztát a tepsibe, mert ha nem tartja valaki az elválasztó papírt, rögtön elmozdul...Nekem a lánykám fogta.

      Törlés
  15. Ismét mesterművet alkottál! Ez nagyon, de nagyon szép és finom és ízléses és .... Gratulálok! :-))

    VálaszTörlés