"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2011. július 20., szerda

BOCI SÜTI











Nagy kedvenc nálunk ez a kakaós túrós sütemény, és főleg a párom van oda érte. Most is neki sütöttem, mert már napok óta ezt kérte, hogy olyan régen nem sütöttem ilyet...A kevert kakaós tésztában rafináltan bújnak meg, a túrós golyócskák. Könnyű sütemény egy délutáni kávé mellé...Egyébként a Rama süteményes könyv egyik receptje...


Hozzávalók a tésztához: 4 tojás, 15 dkg Ráma margarin, 20 dkg cukor, 1/2 sütőpor, 30 dkg liszt, 3 evőkanál keserű kakaópor, 15 evőkanál tej.


A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjéket csipet sóval kemény habbá verjük. A sárgájákat fehéredésig keverjük a cukorral, majd hozzáadjuk a margarint, és azzal is elkeverjük. Hozzáadjuk a sütőporral elkevert lisztet és a kakaóport. Majd a végén, lazán belekeverjük a kakaós masszába az előzőleg felvert tojáshabot. Kibélelünk sütőpapírral egy kb. 20x30 cm-es tepsit, és beleöntjük a masszát. Ezután állítjuk össze, a túrós golyókat.


Túrós massza: 50 dkg túró, 4 evőkanál búzadara, 1 tojás, 15 dkg cukor, 1 vaníliás cukor, 1 citrom reszelt héja.


A hozzávalókat kikeverjük, majd vizes kézzel diónyi gombócokat csinálunk és egyenletesen a kakaós masszába rakosgatjuk.







Előmelegített sütőben, kb. 175 C-on, kb. 30-35 percig sütjük a süteményt. Kihűtjük, a széleit levágjuk, majd kockára vágjuk. Próbáljuk úgy felvágni, hogy mindegyik sütemény kocka közepre essen egy túrós töltelék. Porcukorral meghintve tálaljuk.




15 megjegyzés:

  1. Jó ízlése van a párodnak. Mi is nagyon szeretjük ezt a süteményt. :)

    VálaszTörlés
  2. Én még sosem sütöttem, de Nálad minden olyan gyönyörű, hogy ezt is muszáj lesz!:-)

    VálaszTörlés
  3. Láttam már sok blogon, de még soha nem sütöttem. Már látom fel kell áldoznom még egy csomag túrót:) A párodnak meg jó étvágyat a sütihez:)

    VálaszTörlés
  4. Petra!

    Igen, van neki, de ő nem egy édes szájú...csak az ilyen sütiket eszi meg. Amiben krém van, vagy párolt gyümölcs az már nem jó.

    Latsia!

    Ó, köszönöm a kedves szavakat! A fűszer isteni!!!

    Trollanyu!

    Finom süti, majd meglátod! Éppen azon agyaltam, hogy hogy tudnék neked túrót küldeni...lehetnél egy kicsit közelebb is! :o)))

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jól ki ez a boci süti!

    Még soha nem sütöttem ilyet, de nagyon finomnak tűnik, úgy hogy feljegyeztem a listámra :)

    VálaszTörlés
  6. Biztos finom,hisz látszik a képen,hogy könnyű sütemény.Az én férjecském is,régen csak a kakaós-csokis sütiket ette meg,de most már nekibátorodik a gyümölcsösöknek is,nagy örömömre:)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon tetszik, annyira mutatós és gusszta

    VálaszTörlés
  8. Okki!

    Ha még nem sütöttél, akkor itt az ideje! Nem fogsz csalódni, mert fincsi!

    Aleda!

    Hát én nem bírom rávenni a párom, hogy mást is megkóstoljon...Tényleg könnyű a tésztája, pedig van benne vaj...

    Bianka!

    Köszönöm!

    VálaszTörlés
  9. Kriszti! Nlc-re nézz be, küldtem priviben receptet, amit kértél!:)

    sherpa

    VálaszTörlés
  10. meg csinaltam en is, nagyon finom volt koszonom a receptet, it lathatod:
    http://laboratoruldemagie.blogspot.com/2011/11/prajitura-cu-cacao-si-branza.html
    Koszonom !

    VálaszTörlés
  11. Kedves Krisz!
    Korábban is nézegettem már a blogodat, de most fel is iratkoztam, nem tudtam engedni a csodás kiflikék csábításának. De mégis, először ezt a sütit sütöttem meg ma, és nagyon dícsérte mindenki, szóval valószínűleg még sokszor meg kell majd süssem! :) Köszönet a receptért! :)

    VálaszTörlés
  12. Gyönyörű ez a weboldal!!!szinte újra kedvem van háziasszonynak lenni!!!

    VálaszTörlés
  13. Mandala és Réka!

    Nagyon szívesen, örülök, hogy ízlett!

    Névtelen!

    Már megérte blogot írni! :o)

    VálaszTörlés
  14. Bocsi, egy sos kérdésem van: a tej mikor kerül bele? Válaszolj légyszi gyorsan, mert már mérem a hozzávalókat... köszönöm:))

    VálaszTörlés
  15. Emőke! A margarin után mehet a tej is bele... Bocs, tényleg nem írtam. Pótolom.

    VálaszTörlés